hij is als face lift op de markt gezet, maar de reacties van het volk waren erg duidelijk, dus de ronde neus bleef...
volgens mij heeft sir alec hem ook ontworpen (hij zal wel zat geweest zijn)
- Login of registreer om te reageren
hij is als face lift op de markt gezet, maar de reacties van het volk waren erg duidelijk, dus de ronde neus bleef...
volgens mij heeft sir alec hem ook ontworpen (hij zal wel zat geweest zijn)
Hij is idd ontworpen voor de mini als zijnde een ander model waar de hoop op gevestigd was dat deze net zo aansloeg als de wel bekende 'ronde' neuzen. Dit was dus niet het geval en dat maakt ze tegenwoordig zeldzaam(er).
wikipedia schreef:
In 1969 under the ownership of British Leyland, the Mini was given a facelift by stylist Roy Haynes, who had previously worked for Ford.
Er schijnt dan ook een frot te wezen met een voorkant die bijna het zelde is..
edit: ford cortina
Ik begreep dat het een soort tussenstap moest worden naar een nieuw te maken opvolger van de Mini.
Toch zijn er een hoop van gemaakt +/- 750.000 ? Even opzoeken...
Is die echt ontworpen dan?
Maar zonder dollen, op een estate vind ik het niet mistaan en beter bij de tijdsgeest van de 70's passen dan een roundnose. De lineaal raakte in, net als lampen in de grill...
Ook pastte hij zo beter bij zijn grotere broer, de Austin Maxi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Austin_Maxi
Maar ik denk dat Ron dit allemaal allang weet, en dat hij puur die naam zoekt.
Heren,
Alle reakties zijn welkom, ook ik ben niet alwetend (helaas).
Ik zal tzt posten waar het voor was/is...
Groet ron
wikipedia schreef:
In 1969 under the ownership of British Leyland, the Mini was given a facelift by stylist Roy Haynes, who had previously worked for Ford.
Deze?
hoop wol weinig stof hierzo!
waar komen deze wijsheden vandaan?
de bmc company hadde samenwerking opgezegd met john cooper,omdat john cooper voor elke verkochte mini cooper een bepaald geldbedrag kreeg vanwege naamrechten.
gevolg was dat er geen snelle mini s meer waren<1300>
toen hebben ze de clubman geintroduceerd als LUXE mini.en als opvolger van de cooper en cooper S.
naderhand bleek dat er toch klanten waren die een snelle mini wouden en toen kwam de 1275 gt.
Hoe verklaar je dan de Mk3 Cooper "S" die nog geleverd werd begin jaren '70 naast de 1275 GT ?
Dennis
ik deed t uit t hoofd, ergens in engels mini blad gelezen paar maanden terug.stond het hele verhaal in...
RE: ontwerper clubman neus
Ingediend door ayla op di, 09-10-2007 22:05
Misschien een vreemde vraag, maar ik kreeg hem gesteld en weet er eigenlijk geen antwoord op.
Wie heeft de neus van de clubman ontworpen, of hoe is ie op een mini gekomen?
Groet ron