Plan van aanpak

RE: Plan van aanpak

Ik ga nu beginnen met het opbouwen van de mini, en ik weet nog niet hoe ik het precies ga doen.

Ik ga beginnen met alle holle ruimtes en roestgevoelige plekjes in de tectyl te zetten, daarna de rem- en benzineleiginen en de kabelboom denk ik. daarna de isolatie (bitumen en dergelijke) er in en het hemeltje.

Voor het stadia daarna ben ik een beetje bang. ik weet niet zo goed wat ik daarna moet gaan doen en vooral de volgorde niet.

Zouden jullie mij kunnen helpen met een plan van aanpak maken? Zodat ik gewoon rustig kan doorwerken zonder dat ik wat essentieels vergeet.

groetjes

RE: Plan van aanpak

Ik zou na het leggen van de leidingen/slangen/kabelboom de subframe's zo snel mogelijk monteren, Dan blok etc er in.

Vervolgens beginnen aan het interieur. Dan ramen en rubbers er in.
Deuren kleppen en kappen er op.

Je zou voor je zelf kunnen bepalen om bv van achter naar voor te werken. Zo zie je eerder een mooie halve auto, dan dat je heel lang naar een hoop half werk kijkt.

RE: Plan van aanpak

Het begin lijkt me goed.

Verder is opbouwen de omgekeerde volgorde van slopen/ demonteren.
En het hangt er van wat je allemaal nog moet reviseren.

De volgende fase zou moeten zijn dat het gevaarte rollend wordt.
Dit betekent dus de subframes er onder, maar wat moet je nog doen voor zover dat kan?
Als je de draagarmen, wiellagers en remmen(schijven/trommels) nog moet doen dan is het waarschijnlijk het handigst om dat aan te pakken.
Daarna kan je de subframes opbouwen.

De voorsubframe kan je met de motor installeren, maar dan moet ie natuurlijk al klaar zijn.

Pas als de Mini rollend is dan zou ik het interieur inbouwen en als laatste de voor- en achterruit.

Je moet anders maar een restauratie draadjes erbij pakken (zeker die met heel vul pagina's) dan kan je zien hoe anderen het aanpakken.

PS:Ik zie dat ie zwart met BRG is geworden?

RE: Plan van aanpak

In principe is alles klaar om in elkaar gezet te worden, motor, draagarmen ed subframes enzovoorts. nog een paar kleine dingetjes, maar dat is een middagje werk denk ik.

Hij is antraciet met donkergroen geworden, Geen BRG, maar wel een groen van Engelse afkomst. Namelijk emerald fire, een Jaguar kleur.

Dit is mijn showcase

RE: Plan van aanpak

Mooie kleur! Verloopt ook goed onder zonlicht.

Tja, of je nou met de achter- of voorsubframe aan de gang gaat is om het even.

Het scheelt dat je heel veel van nieuwe spullen opbouwt, ik ben toch meer tijd kwijt aan het opknappen en demonteren van de spullen. Ook kan je vaak niet vooraf zeggen hoe makkelijk het demonteren gaat (vastzittende bouten/moeren, clipje hier, pinnetje daar.

In elkaar zetten met nieuw spul kost niet zo veel tijd net zoals de huidige onderdelen overzetten.

Het voor mij ook hobby ;) Dus hoe lang ik er mee bezig bent boeit me niet zo, als ik er maar bezig mee kan zijn. ;)

RE: Plan van aanpak

Ik heb het maar even op papier gezet wat ik in welke volgorde ga doen, opmerkingen zijn welkom!
To do list

• Tectyl verwijderen

• Kabelboom

• Isolatie en hemeltje

• Subframes afbouwen

• Leidingen plaatsten en massakabel

• Deuren in elkaar zetten, niet centrale deurvergrendeling vergeten.
o Meteen alarm aansluiten
o En de stoelverwarming

• Achtersubframe eronder
o Meteen leidingen aansluiten en alle moeren en butjes controleren
o Uitlaatophanging niet vergeten

• Stuurkolom er onder

• Motor op het subframe plaatsen
o Steunen radiateur niet vergeten
o Alles meteen goed vastzetten

• Voorsubframe op banden

• Subframe in het vooronder
o Sleepogen niet vergeten

• Leidingen aansluiten

• Tank er in
o Alles goed vast zetten

• Vooronder inruimen en alles aansluiten

• [size=150:dot5hz9d]STARTEN!![/size:dot5hz9d] \\:)/

• opbouwen van achter naar voren (of andersom)
o NIETS BESCHADIGEN


RE: Plan van aanpak

Tussen "Tank erin" en "STARTEN" mis ik een hele belangrijke stap...
Tenzij je een volle tank monteerd ;)

RE: Plan van aanpak

De jerrycan staat al klaar om gevuld te worden :9

RE: Plan van aanpak

heb jij stoelverwarming?
wat voor stoelen heb je dan? lijk me ook nog wel een keertje leuk om in te bouwen,
ik raad je wel aan om eerst je leidingen onder de auto te leggen voordat de subframes eronder gaan,


groetjes seffens

RE: Plan van aanpak

seffens schreef:
heb jij stoelverwarming?
wat voor stoelen heb je dan? lijk me ook nog wel een keertje leuk om in te bouwen
ik raad je wel aan om eerst je leidingen onder de auto te leggen voordat de subframes eronder gaan,


groetjes seffens



Ik heb MPI stoelen die opnieuw bekleed zijn. volgens mij heb ik ook op mn lijstje staan dat ik de leidingen eerst doe ;)

RE: Plan van aanpak

ben je van plan een radio te monteren, met speakers achterin?

trek dan wat speakerkabels door je a-stijlen, via de dakrand naar achteren. zo kan je bijvoorbeeld ook een remote kabel trekken voor een eventuele versterker, tulp stekkertjes voor een wisselaar, etcetera. bovenlangs de hemel is netter dan onder de vloerbekleding door is mijn mening...

denk ook ff na over eventueel extra dingen als een sigarettenaansteker, trek die kabeltjes op tijd, dan kan je het netjes wegwerken...

RE: Plan van aanpak

Er zit al een audiokabel in mn kabelboom verwerkt maar de rest is wel slim ja, bedankt!

RE: Plan van aanpak

Ik zou eerst het stuurhuis monteren, daarna de pedalen/bak en dan de stuurkolumn.

En ik denk dat het wat makkelijker is als het interieur als laatst erin gaat, nadat ie op zijn wielen staat.