Prijsindicatie

RE: Prijsindicatie

Hoi.

Ik heb me zojuist aangemeld, omdat ik op het punt sta een door mij zo geliefde Mini te kopen. Graag hoor ik jullie mening.

Het gaat om een 1000HLE uit 1983, niet gekeurd (sinds mei 2006), met een Stage One-kit en een DTM uitlaat. Tevens zit er een JVC radio/CD-speler (niet erg belangrijk, maar toch maar vermelden).

Wat ik op de foto’s kan ontdekken, zit er een deukje in het rechtervoorspatbord (uitdeuken en spuiten) en wat roest aan de onderkant van beide portieren (afschuren, plamuren en spuiten).

Mijn intentie is een rijdende opknapper te kopen, dus wel (uiteraard na APK) voor vrijwel dagelijks gebruik (voornamelijk woon-werk, 50 – 200 km/week).

Kunnen jullie mij vertellen wat hiervoor een redelijke prijs is? Ik weet dat dit moeilijk is zonder de Mini te zien, maar een indicatie zou toch mogelijk moeten zijn.

Alvast bedankt.

RE: Prijsindicatie

oke je vraagt dus wat een mini uit 83 zonder apk met zichtbare roest (dus onzichtbaar nog veel meer) en een beetje schade moet kosten

niet meer dan 500 euro

als de verkoper er apk op kan krijgen iets van 700

RE: Prijsindicatie

pascalw schreef:
Hoi.
Mijn intentie is een rijdende opknapper te kopen, dus wel (uiteraard na APK) voor vrijwel dagelijks gebruik (voornamelijk woon-werk, 50 – 200 km/week).





Wat betreft dat woon werk verkeer,dat gaat wel lukken hoor,ikzelf draai met mijn rijdende opknapper rond de 500km p/week.

Voor de rest sluit ik me aan bij nonono en dan met nadruk op dat tussen de haakjes.
Mijnes was een tamelijk stuk duurder en daar ben ik ook verrassingen tegen gekomen.

RE: Prijsindicatie

het is moeilijk om een prijs te maken,

mini's worden steeds duurder en slechter in verhouding. laat je niet verleiden door bling bling, achteraf bijkopen is mogelijk en niet zo duur als je denkt. de accesoires zijn niet waardeverhogend voor een opknapper, tis meer mooi meegenomen als ie wat extra's heeft...

maak een keuze in wat je aankan, wil je mechanisch veel werk, wil je veel cosmetisch werk (neus e.d.) wil je apk werk (dorpels e.d.)

wat de gek ervoor geeft is vaak mijn antwoord, succes met zoeken en kopen!!!

RE: Prijsindicatie

Heb besloten deze Mini te kopen, maar dit gebeurt pas als mijn vriendin haar rijbewijs haalt (hopelijk 1 dec, fingers crossed).

En gezien de hierboven genoemde bedragen betaal ik iets te veel :P

RE: Prijsindicatie

Zonder APK......

Als dat maar goed komt..... :x

Ik zou de eigenaar hem eerst laten keuren of zelf eerst langs een garage om te kijken wat er allemaal aan gedaan moet worden....

T is maar een tip.

René

RE: Prijsindicatie

Hai Pascal en vriendin,

Voor je werkelijk besluit om de Mini te kopen zou ik je toch aanraden nog eens bij de Mini te gaan kijken, en de punten die beschreven zijn in de aankooptips eens goed onder de loep te nemen. Deze geven natuurlijk geen garantie, maar helpen wel bij het goed bekijken van de auto.

Helaas gaan nog steeds veel 'beginners' de boot in met een te rotte Mini (wat natuurlijk niet wil zeggen dat desbetreffende Mini werkelijk een kat in de zak is).

RE: Prijsindicatie

Ik sluit me aan bij Renessy!

Mijn 1e Mini die ik kocht, had ook geen apk. Voor de koop heb ik hem laten keuren om een prijsopgave te hebben wat er aan gedaan moest worden.

Het nadeel: je bent de keuringskosten kwijt
Het voordeel: je weet wat je kwijt bent om hem door de apk te krijgen, dus kun je ook makkelijker onderhandelen over de prijs!

Succes :)

RE: Prijsindicatie

Als geen ander weet ik ook dat je goed moet kijken met de aankooptips voor je een mini koopt.
Ik heb er een aantal maanden geleden eentje gekocht voor €800,- met een jaar APK, maar ben al aardig wat dingen tegen gekomen. Dan moet je wel zelf handig zijn om alles op te knappen anders wordt het helemaal veel geld, maar het gaat ook tijd kosten. Ik gebruik hem ook als dagelijkse auto, maar zal nu toch echt ff een tijdje met de trein moeten vanwege een subframe vervanging. Iets wat ik vooraf toch niet goed gezien heb... (evenals de andere problemen)

Maar als je hem hebt, zal je er geen spijt van hebben :9 Ik kan hem nu echt niet meer weg doen en weg denken :*

RE: Prijsindicatie

suggestie:

vraag eens of een clublid uit de buurt (met technische kennis uiteraard) een mee wil om te kijken...

RE: Prijsindicatie

Maar waar woont pascalw in de buurt? Soms is het toch handig als je je woonplaats invult O:)

Groet ron

[size=75:15t4fcgh][Edit: quote verwijderd - Tincu][/size:15t4fcgh]

RE: Prijsindicatie

Pascalw woont in Bergen op Zoom, zie ook link

default

RE: Prijsindicatie

[size=85:2a1blxrh][topics samengevoegd - Crispy][/size:2a1blxrh]
Hey allemaal,

Ik heb mij zojuist ingeschreven dus ik zal mij even snel voorstellen. Ik ben Jasper Kouwenberg, 17 jaar en ik studeer momenteel HBO Technische Natuurkunde (volgend jaar is dit echter bij de TU Delft). Nu is het zo dat mijn moeder vroeger een Mini 1000 heeft gehad en ze sinds ze hem >20 jaar geleden weg heeft gedaan gewoon weer een Mini wil!

Nu hebben we het volgende bedacht. We kopen een oude Mini en die mag ik (met af en toe hulp van mijn vader) dan helemaal op gaan knappen zodat we hem straks gewoon delen (word 2de auto dus zal niet veel gebruikt worden). Nu wil ik hier graag aan beginnen omdat ik van nature vreselijk nieuwsgierig ben (heb de afgelopen jaren al van alles geprobeerd, van beleggen tot fotograferen tot webdevelopment etc. etc.) en toch wel redelijk technisch en analytisch ben aangelegd. Maar voordat ik als dwaas meteen van start ga vroeg mij een paar dingen af waarbij ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen:

- Wat is een redelijke prijs voor een (opknap) Mini zonder ernstige carrosserie schade? (ik heb Mini's gezien van 500,- tot 2000,- dus...)
- Hoeveel gaat er paar jaar gemiddeld zitten in onderhoud (als er per maand +- 60km mee word gereden)?
- Wat is het brandstofverbruik van een gemiddelde Mini?
- Zijn onderdelen voor Mini's goed te verkrijgen?
- Heeft bijvoorbeeld deze tuningkit veel effect op de prestaties: [link naar een stage1 kit]?

Alvast bedankt,
Iska

RE: Prijsindicatie

Hallo,
hier op het forum is een handige zoekfunctie waar je veel op kunt vinden.
Prijs voor een mini is altijd afhankelijk wat je verwacht. Wil je een 1000cc of een 1300. Wil je een mini even opknappen of restaureren. Als je er 60km per maand mee rijdt zou ik een restauratie beginnen! En dan goed onderhouden daarna.
Koop dan iets wat niet meer dan bv. 1000,- kost. Je moet toch veel slijpen en lassen.
Alle onderdelen (buiten de mk1 en mk2) zijn ruim voldoende te verkrijgen. mk 1&2 ook nog wel maar iets lastiger en/of kostbaarder. Wel zou ik een oldtimer kopen.
succes en stage 1 altijd doen is vet.

default

RE: Prijsindicatie

Bedankt voor je reactie Joey!

Zoekfunctie had ik inderdaad al gevonden dus ik had al een redelijk beeld, maar nog niet specifiek. Dus vandaar deze post.
Verder was ik inderdaad van plan een 1000'tje te kopen omdat de 1300 toch al wat duurder zijn. Lassen heb ik nog nooit gedaan en ik zou ook niet weten waar ik dat zou kunnen doen, maar dat komt wel goed ;)

Maar met dit zou ik dus een heel eind kunnen komen: link

default

RE: Prijsindicatie

Met je technische en analystisch vermogen zul je algauw concluderen dat minis zwaar klote zijn.

Wil je vanwege de kosten een 1000tje ipv 1300 gaan nemen, dan staat je nog wat verassingen te wachten. En als je al vragen begint te stellen over verbruik (jaren '50 motorblok) of onderhoud, dan kom je er ook niet. Je moet er hart voor hebben.

RE: Prijsindicatie

Wat is de verassing in het verschil qua kosten tussen 1000 cc en 1300 cc dan?
1000 cc is toch betrouwbaarder, makkelijker te krijgen en bij mijn weten ook zuiniger, dus leg uit, leg uit!

RE: Prijsindicatie

als je geen snelheidsmonster bent, is een 1000tje prima.
let eerder op roest en dergelijke zaken zoals in de aankooptips

opknappen zal je toch moeten met een wat lager (?) budget.

@frostie 1275's zijn ook betrouwbaar hoor!
niet zuiniger, maar who cares?

@ moderaters, en dit staat bij tuning?

RE: Prijsindicatie

Wat ik niet helemaal begrijp uit je verhaal; je wilt een mini voor weinig geld kopen om op te knappen maar je kunt niet lassen EN je hebt hier geen plek voor.
Wat wil je er aan opknappen dan? uiteraard kun je je motor reviseren oid maar bij een mini is meestal de body het grootste werk.
Kijk iig in de showcase bij andere hun projecten die een complete restauratie aan het doen zijn. De roest die je bij hun ziet heb jij waarschijnlijk ook.
hier is mijn project en dan kun je al een beetje een idee krijgen hoeveel roest je tegen kunt komen.
750 euro is een mooi aanschafbedrag maar reken maar dat er dan ook een pak werk bij zit.
succes.

RE: Prijsindicatie

MiniJoey schreef:
750 euro is een mooi aanschafbedrag maar reken maar dat er dan ook een pak werk bij zit.
succes.


In die categorie val ik ^^

default

RE: Prijsindicatie

Ik zal jullie reacties even langsgaan

@BruteSound
De passie is voornamelijk van mijn moeders kant dus zelf ben ik ook wel benieuwd naar de technische gegevens..

@hanz
Bedankt voor de link, I'll have a look

@MiniJoey
IK kan nog niet lassen, dat betekent niet dat andere mensen die ik ken dat ook niet kunnen ;). Maar vandaar dat ik er wel 1 heb gezocht met tamelijk weinig carrosserie problemen en wat meer mechanisch.
En hoe kom je erbij dat ik geen plek heb? :P

Iig nog bedankt voor jullie reacties!

RE: Prijsindicatie

Even te technische kant, :D
De mini kraakt als er naar zijn achteruit of naar zijn 2 geschakeld wordt :( .
Reken er dan even op dat je het blokje zou moeten vervangen.
Reviseren van een versnellingsbak is geen goedkope/makkelijk bezigheid namelijk.
Een 1000cc motor kan je wel voor weinig krijgen. Dus een ander blokje lijkt mij verstandiger. Maar goed, dan kan je eigenlijk ook gelijk over naar een 1300... Maar dan moet je wel even de remmen aanpassen. Hij heef nu hoogstwaarschijnlijk nog trommelremmen voor en met een 1300 in de mini is wel aan te raden je remmen dan ook up-te-daten (schijven) :9~ . Misschien dan toch verstandig dit geld bij elkaar te leggen en een 1300 mini kopen?? Is maar net wat je van plan bent en wat je wil.

Groeten Miniauto.

RE: Prijsindicatie

miniauto schreef:

De mini kraakt als er naar zijn achteruit of naar zijn 2 geschakeld wordt :( .



kan een sychromesh zijn inderdaad

Hij heef nu hoogstwaarschijnlijk nog trommelremmen



Checkmate uit 90 heeft al schijven ;)

Wat is het brandstofverbruik van een gemiddelde Mini?


Gemiddelde mini;s bestaan niet :)

- Zijn onderdelen voor Mini's goed te verkrijgen?



geeft je zelf al antwoord op eigenlijk ;)

- Heeft bijvoorbeeld deze [link naar stage 1 kit]



Daarnaast kan ik je vezekeren dat het opknappen minimaal 2x zoveel kost als je ruimste inschatting en ook minimaal twee keer zolang ;)

RE: Prijsindicatie

Eerst |:( is ook zo, heeft al schijfremmen.
En de kosten...... Heb je helemaal gelijk in! Houd hier echt rekening mee.

In de advertentie staat overigens dat er voor 1200,- nieuw plaatwerk in is gegaan. wat is er dan vervangen vraag ik mij af. zou ik wel even goed naar informeren. Beetje raar toch als iemand 1200,- uitgeeft en hem vervolgens voor 750 te koop zet. :?
Ga je toch afvragen wat er nog meer mis is.

RE: Prijsindicatie

Iska schreef:

En hoe kom je erbij dat ik geen plek heb? :P



HIER:

Iska":3o4ssvll]Lassen heb ik nog nooit gedaan en ik zou ook niet weten waar ik dat zou kunnen doen,[/quote:3o4ssvll]

Gewoon kopen die wagen en mee rijden! Wat er stuk is vervang je als je geen spik en span auto wilt ben je voor 750 klaar.
Hou m gewoon bij en rij niet teveel in de regen.

RE: Prijsindicatie

die op speurders zal je nog wel wat versnellingsbak werk van hebben. Denk dat door die probs de prijs ook zo laag is

Jaapio

RE: Prijsindicatie

Goedemiddag allemaal


Ben weer even op het forum ik lees bij toeval dat jullie het over mijn mini hebben die op speurders staat checkmate uit '90 ;) . Ik zal dan maar even toelichten over het plaatwerk dat vervangen is. Is gebeurd door vorige eigenaar en is aan de onderkant van de de auto gedaan. Naar mijn weten is er geen veder plaatwerk vervangen.

Groeten Mathijs

RE: Prijsindicatie

dus een bodem van 1200,-?

RE: Prijsindicatie

Dat is wat mij verteld is.

RE: Prijsindicatie

Iska, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door.

Als je meerdere vragen in een topic stelt, wordt het vaak een beetje een zootje, dus dat hebben we liever niet...

Stage 1 kit (en andere stage kits) staat een linkje voor in de FAQ: viewtopic.php?p=384400#p384400

brandstofverbruik wordt oa hier besproken:
viewtopic.php?p=56955#p56955

Dus hier graag alleen verder over de prijs voor een opknap-mini

default

RE: Prijsindicatie

Bedankt Crispy!

Heb jij trouwens een wat grotere foto van je Mini, Mathijs?

RE: Prijsindicatie

Hoi

je hebt mail!

RE: Prijsindicatie

chat en aanbieden van mini verwijderd