zijn er wel mensen die een mini hebben gerestaureerd
ben erg nieuwsgierig naar ervaringen....
- Login of registreer om te reageren
zijn er wel mensen die een mini hebben gerestaureerd
ben erg nieuwsgierig naar ervaringen....
Beste,
Ik ben nu bezig met het restaureren van een tweede mini in een periode van 2jaar. Ik kan u verzekeren dat je er veel tijd en geld insteekt als ge het een beetje fatsoenlijk wil doen.Ge moogt zeker niet vergeten dat de wet van Murphy :)" title="Evil" /> altijd op de loer ligt.Ik heb hierbij wel de hulp van een kameraard.Maar dit wil niet zeggen dat alles dan vlekkeloos verloopt.
Greetz Sylvain.
ben vanaf mei bezig, en doe alles met hulp van mijn broer en vader van mijn vriendin. Kosten tot nu toe: 2800 eurie
Grootste kosten: nieuwe deur, schermen, paravan, a-paneel, binnen schermen, dorpel en revisie motor. Maar als je dingen zoals lassen en spuiten volledig uit wil besteden wordt het een zeer duur grapje. Bij mijn mini verwacht ik dat hij januari klaar is. 3/4 jaar dus.
groet
niels
geen gek idee is een kale koets te kopen waar al het laswerk al is gedaan of met laswerk maar gestraald b.v..
scheelt zo'n hoop werk qua schoonmaken etc etc.
en vaak goedkoper dan al het plaatwerkt te doen.
Mijn broertje heeft het al een beetje uitgelegd, maar ik zal trachten het wat uitgebreider te doen.
Wij hebben alles zelf gedaan, een zeer rotte 86er the chelsea gekocht, vanaf de achterste deursteil alle panelen vervangen, motor gereviseerd (nadat de 2 die we erbij kregen nix waard bleken) plamuren spuiten, nou ja je kent het wel. kleine opsomming hieronder:
binnenschermen, a-panelen, spatborden, dorpels, deur, deursteilen, parafan en de nodige andere plaatsen (in kofferbak en bij de achterbank) nieuw ingelast. Motor gereviseerd, en al het spuitwerk ook zelf gedaan. (plamuren, primer 2x, eindlak 4x, waarvan de laatse vermengd met blanke lak)
We zijn nu alweer een heel eind met opbouwen en de verwachting is dat hij over een week of 4 klaar is, dan zijn we 3/4 jaar bezig geweest (met 3 man) en alles bij elkaar een 3000 Euries verder (inclusief de aanschaf)
maar de mini die wij deden was veel slechter dan verwacht, zowel motorisch als carrosseriematig, dus bij een wat betere basis mini zou het wat sneller en mischien ook wat goedkoper moeten kunnen.
Ga eens naar Doorn buurten... Daar zijn een paar mensen die zijn auto daar hebben afgebroken en opgebouwd hebben. Wat je zelf kun doe je daar of thuis. Alles bij de hand! Je moet maar een keer gaan praten, misschien komt het niet uit....
Ingediend door SyRuS op wo, 10-12-2003 20:44
Nu we er over bezig zijn ik vraag me nog enkele dingen af...
Hoe speel je dit klaar: je koopt je een opknapper mini. Je werkt het roest weg enz en je krijgt het blok rijdend (of was nog goed) en dan wil je hem herspuiten in een helemaal ander kleur! Moet dat blok er dan uit of mag dat er in blijven en geeft dat geen problemen of oerlelijke gevallen zo'n rode mini en als je de motorkap opendoet half wit ofzo?
Voor een Belg zijn er in Nederland vb marktplaats natuurlijk veel meer onderdelen maar niet iedereen heeft zin om even naar N-Nederland te rijden om iets. Kunnen jullie in Nederland grote lompe (zware) dingen niet te duur naar België verturen? (bumpers, ramen, zulks spul... Natuurlijk geen blok ofzo eh )
Is er veel verschil op mini's van verschillende jaren op gebied van deuren, roosters, ramen enzo?? Of past dat allemaal vrij goed op alle mini's?
Welke verf gebruik je best als anti roest? (verven of spuiten??)
alvast bedankt
de bedoeling is een complete mini strippen, alles maar dan ook echt alles demonteren en nakijken/vervangen/reviseren,
koetsje helemaal roestvij maken, strak maken, spuiten en daarna de hele reutemeteut inbouwen.
motor reviseren, remmen nieuw,koppeling nieuw, etc, etc, oftewel voor enkele jaren een prima minike rijden en vooral trots zijn op het zelf gebouwde apparaat voor de deur.
denk ongeveer een jaar nodig te hebben en vooral een eurootje of 3000/3500...
een 1000tje met 10 inch... lekker laag,klein stofzuigertje.
Ingediend door SyRuS op do, 11-12-2003 13:50
SyRuS schreef:
Nu we er over bezig zijn ik vraag me nog enkele dingen af...
Hoe speel je dit klaar: je koopt je een opknapper mini. Je werkt het roest weg enz en je krijgt het blok rijdend (of was nog goed) en dan wil je hem herspuiten in een helemaal ander kleur! Moet dat blok er dan uit of mag dat er in blijven en geeft dat geen problemen of oerlelijke gevallen zo'n rode mini en als je de motorkap opendoet half wit ofzo?
Voor een Belg zijn er in Nederland vb marktplaats natuurlijk veel meer onderdelen maar niet iedereen heeft zin om even naar N-Nederland te rijden om iets. Kunnen jullie in Nederland grote lompe (zware) dingen niet te duur naar België verturen? (bumpers, ramen, zulks spul... Natuurlijk geen blok ofzo eh )
Is er veel verschil op mini's van verschillende jaren op gebied van deuren, roosters, ramen enzo?? Of past dat allemaal vrij goed op alle mini's?
Welke verf gebruik je best als anti roest? (verven of spuiten??)
alvast bedankt
antwoord gezocht (is voor mezelf en niet voor redflame srry )
RE: Restauratie
Ingediend door Red Flame op ma, 08-12-2003 14:16
ik ben erg benieuwd naar ervaringen wat betrefd restauratie van mini's. ben vooral geinteresseerd in kosten en tijd. (ben me bewust dat nederlanders niet graag over centen praten)
laten we zeggen, het ZELF inlassen van nieuwe dorpels, a-panelen, deurskins, nieuw front, kofferbakdeel en vloerdelen.
het spuiten en strakmaken moet ik uitbesteden... het de en monteren van een motor kan ik zelf, reviseren van het blok (boren/honen/ kleppen slijpen etc.)moet ik uitbesteden. al het montage en demontage werk aan de mini kan ik zelf...
ik heb al de nodige ervaring met mini alleen kan ik me geen voorstelling maken van budget en vooral tijdsduur.
ook ben ik me bewust dat projecten moeilijk (niet) te vergelijken zijn...
mochten collega-forummers niet graag prijzen op dit forum zetten kan dit natuurlijk ook discreet via pm-metjes...