richtprijs mini uit 1968

RE: richtprijs mini uit 1968

hallo,

in mijn zoektocht naar een mini kwam ik deze mini tegen.
nadat ik langs ben gegaan en de hele lijst aan roestpunten na heb gelopen.
kwam dit eruit:
-links en rechtsvoor roestgat in de vloer.
-rechtsachter in de kofferbak een gat.
-linksvoor boven het a paneel een klein gat wel gedeeltelijk gerestaureerd.

motorblok moet worden gereviseerd, lag los in de auto.

http://link.marktplaats.nl/291573055

wat zou een goed bod zijn voor deze mini?

Heb je gevraagd waar de wagen origineel vandaan komt?

RDW:
AUSTIN MINI MK 11 1000
Datum eerste toelating 11-06-1968
Datum aanvang laatste tenaamstelling 16-08-2007
Datum eerste afgifte Nederland 16-08-2007

Zal toch geheel uit elkaar moeten.
Dit om alle slechte plekken te kunnen bereiken.
Wil je de wagen persé hebben, lijkt mij een bod van E 2000,-- acceptabel.

Op zich zijn onderdelen niet zo duur, maar laswerk en spuiten is niet voordelig, tenzij je het zelf doet.

8)

toch nog wel zo duur, komt dit doordat het een oudere type is?
de auto komt trouwens uit zwitserland, waarschijnlijk is die uit zwitserland hierheen geimporteerd.

De Mini MKII is maar 2 jaar gemaakt
Tussen 1967 en 1969
Daarom moeilijk te vinden
Hier de restauratie van een Austin Mini MKII
viewtopic.php?f=46&t=40916

Hier nog een restauratie topic over een Mk II: viewtopic.php?f=46&t=39290 Dan zie je dat het met de Mini in de advertentie helemaal zo slecht nog niet is gesteld ;)

Ik wil niemand tegen de schenen schoppen,
het is ook niet persoonlijk,
maar mensen denken al gauw, hee wat een leuk mini-tje,
wat moet dat kosten ?

Maar goeie roestvrije mini's zijn steeds schaarser aan het worden.
Vooral de mk1 en mk2 zijn er niet veel meer,
als ze al niet helemaal verprutst zijn
en er zal dus toch flink voor betaald moeten worden.

Ik denk dat de mini in de advertentie,
ook wel veel meer op moet brengen al de gemiddelde opknapmini.

je koopt wel een stukje histori.

(overigens ken ik de eigenaar en de mini niet)

Mee eens!
En hou de prijzen maar hoog van de zeldzame, dan worden ze ook niet verprutst door amateurs. (sorry, moest er even uit en voel je zeker niet aangesproken! Misschien ben je wel het geschikte baasje ;) ).

nee, ik voel me niet aangesproken :D
ik zou de mini zeker in originele staat terug willen brengen, originele stoelen en dergelijke.
overigens stond de mini met een laag sneeuw al een tijdje buiten, zonde.

Ik ben het hier ook geheel mee eens, deze mini,s worden zovaak verprutst voor mensen met vaak de beste bedoelingen, voor de mini.

ik ben nu zelf bezig met de resto van mijn 61er woody, en daarvoor heb je vaak onderdelen nodig die bijna niet meer te vinden zijn, plaatwerk, remmerij, stoelen noem maar op allemaal anders.

laten we hopen dat deze mk2 een goed baasje vind die de moeite wil nemen de juiste onderdelen te vinden, en hiervoor ook het budget heeft.

veel mensen onderschatten dit enorm, de oude onderdelen die je nodig hebt zijn vaak schaars en duur waardoor een goede resto vaak erg duur wordt.

weet waar je aan begint als je een echte "early mini" koopt

erik :D :) :D

Ik heb zelf ook een Mini Mk2 uit 1968, maar daar is nog maar weinig origineel aan. Dat was al zo toen ik hem kocht en terugbouwen naar origineel is vrijwel onmogelijk. Maar ik ben tevreden met zoals ie is.

De aangeboden auto is nog in min of meer originele staat en dan zou ik hem wel zoveel mogelijk zo proberen te houden. Het enige wat ik zou upgraden is motor en remmen, maar dat zijn geen dingen die onomkeerbaar zijn.

Ik heb voor de mijne 5 jaar geleden 2100 euro betaald en ik denk dat je voor deze auto ook minimaal die richting uitgaat.

Dennis

OffTopic

erikvdl schreef:

ik ben nu zelf bezig met de resto van mijn 61er woody, en daarvoor heb je vaak onderdelen nodig die bijna niet meer te vinden zijn, plaatwerk, remmerij, stoelen noem maar op allemaal anders.

Heeft die een interne tank? Ik kan wel aan een aantal van de genoemde onderdelen hiervoor komen

OnTopic

Mijn Mk 2 Cooper (zie viewtopic.php?f=46&t=39290) was ook flink 'verbouwd' tot een race-achtig apparaat. Maar met de restauratie zijn de meest ingrijpende dingen teruggedraaid. De Mini wordt wel weer een beetje in rally stijl opgebouwd maar nu fatsoenlijker en zodanig dat alles eenvoudig weer ongedaan is te maken. Ook heb ik alle onderdelen erbij om hem weer helemaal origineel te maken.

Bij Bart is uiteindelijk alleen het dak origineel gebleven ;)

Dennis

Die ook een Mk2 met een soort race achtergrond heeft, maar die hem dus ook zo gelaten heeft (auto is bv gedeseamed)

>Mini4Ever"]OffTopic

]

Heeft die een interne tank? Ik kan wel aan een aantal van de genoemde onderdelen hiervoor komen

Die van mij is geheel compleet, maar spare parts zijn altijd welkom natuurlijk
mail me maar via pm wat kan krijgen.

Als je een auto goed aanpakt kun je alles weer terug krijgen in orginele staat, ook als een auto compleet verknalt was zoals mijn moke, totaal niet meer orgineel geen orgineel raamframe, echt alles was anders, 3 jaar onderdelen zoeken en 1 winter resto, en weer totaal orgineel

erik

Dennis schreef:
Bij Bart is uiteindelijk alleen het dak origineel gebleven ;)

Ha ha, ook het dak is gerepareerd op een aantal plaatsen :D