roest, NL kenteken en rolkooi

RE: roest, NL kenteken en rolkooi

vraagje.


Ik wil wel een mini (alleen nog een exemplaar vinden dat een beetje betaalbaar is, het lijkt er een beetje op dat de realiteitszin wel heel ver weg is bij sommige mensen wat prijs betrefd) maar dat geroest dat hoeft van mij niet.
Ok. Mini en roest, het hoort bij elkander maar is er niet een beetje definitieve oplossing (ik ga er dan even vanuit dat de hele boel kaalgaat..ok. volledig verzinken zal wel werken maar dat moet wachten tot ik later groot en rijk ben).

Is het lak systeem slecht, ligt het aan de constructie of is het het staal zelf ??

ik zie altijd rotte A stijlen en de overgang tussen neus en zijspatborden zijn ook altijd gaar. dus het zal wel gedeeltijk constructie zijn.

Dit I.v.m. een overweging die ik heb : een volledige mini in onderdelen kopen (geen tijd meer restauratie projecten, die zie je wel eens staan voor redelijke prijzen) en die weer op te bouwen. en als het dan toch al uit elkaar ligt kan je net zo goed het roestmonster grondig aanpakken. maar als het toch tegen de verdrukking inroest kan je je zelf dat wel besparen.

wel zit er dan vaak geen kenteken (meer) op. Heeft er iemand ervaring met het op kenteken zetten van auto's ?

Btw. met het oog op de afwezigheid van een kreukelzone lijkt mij het inbouwen van een kooi dan wel het overwegen waard. Ik denk dat een NCAP test met een mini niet eens registreerd op de schaal :?

heeft iemand enig idee over de kosten van zo'n ding ?

RE: roest, NL kenteken en rolkooi

welkom in de wondere wereld die mini heet.

Even een reactie waar je echt helemaal niks aan hebt.

Je wilt een [color=blue:1b89fdap]betaalbare en veilige mini die niet roest[/color:1b89fdap].....? tsjaa da's ambitieus ik hoop dat het wat moois wordt!

Auto op kenteken zetten kijk eens bij www.rdw.nl daar vind je alles wat je nodig hebt.

Rolkooi kijk eens naar deze post http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... ht=rolkooi

Hey shit nu heb je toch een reactie waar je iets mee kan...

Greetz,
Henk

RE: roest, NL kenteken en rolkooi

Tja. Mini's zijn liefhebbersauto's, waar wat voor gevraagd wordt. Heb jij het er niet voor over, dan een ander wel. Als je het vergelijkt met andere auto's van de respektievelijke leeftijden, dan kun je inderdaad de indruk krijgen dat sommige de realiteit uit het oog zijn verloren. Maar zo werkt het niet. Wil je een goedkope auto, dan kun je beter een 10 jaar oud Japannertje kopen.

Roest op een Mini die je tweedehands koopt voor een beetje praktische prijs is inderdaad nauwelijks aan te ontkomen. Mijn Mini mag weg voor zo'n €4250,- (er staat wel 4500 op diverse sites, maar je moet wat onderhandelingsruimte houden :)) Ook daar zit helaas wel wat roest op, maar niks onoverkomelijks. Hij is nog relatief goed voor zijn jaargang, er zijn er van die leeftijd die er veel slechter aantoe zijn. Een geheel roestvrije Mini, daar betaal je voor (want dat betekent over het algemeen dat er nogal wat werk aan verzet is). Vergelijk de prijzen die particulier worden gevraagd ook maar eens met de prijzen bij bedrijven. Over het algemeen zijn prijzen bij particulieren lager, wat ook realistisch is, immers in principe geen garantie.

Wat betreft het roesten: het is een combinatie van constructie en gebrekkige bescherming tegen roesten bij de bouw. Je kunt momenteel nieuwe bodyshells kopen bij British Motor Heritage die een zinkbad hebben gehad, net als moderne auto's. Ik denk dat als je een Mini bouwt op basis van die dingen, je een hebt die beter is dan welke andere Mini ook. Maar dat kost natuurlijk wel wat (alleen die shell kost al net zo veel als menig Mini die te koop staat op de site van de MSCN - en dan ben je nog zeer ver verwijderd van een complete Mini).

De veiligheid: ach, ik weet het niet. Als het echt zo slecht gesteld was met de veiligheid dan hadden ze de Mini niet t/m 2000 kunnen blijven maken. De zelfdragende carosserie van een Mini staat best nog garant voor een beetje stevigheid.

RE: roest, NL kenteken en rolkooi

bedankt voor de reacties..

mijn budget is op het moment nog klein: ergens rond 1500 Eur.
dus Eelke aan mij raak je hem niet kwijt :P .

overigens een vriend van mij rijdt nu drie jaar in een mini die 250 oudhollandse guldens heeft gekost..(matzwart..)

kijk een beetje roest ah la..kan ik mee leven. maar als het veel werk kost wil ik niet binnen 2 jaar weer tegen roest zitten aan te kijken.

en mechanish is het allemaal redelijk overzichtelijk en als ik me een weekend kwaadmaak vervang je zo ongeveer de hele aandrijflijn. ze heben hier in het ziekenhuis een autohobbyclub (lees :een garage compleet met brug)dus da's ook wel handig.

die kooi was meer voor de leut. ik ken wel een garage die nu Seat Leon racers prepareert dus als ik serieus een kooi wil ga ik daar wel informeren

RE: roest, NL kenteken en rolkooi

Inderdaad Eelke alle auto's die op de markt zijn worden onderworpen aan een crashtest.

Mocht de mini geen kreukel zone hebben dan bestond dit forum ook niet.
Het voorste subframe is al de kreukelzone.