die 2e foto heet een shorty, daar zijn er heel veel van, ook NOG kleinere.
- Login of registreer om te reageren
die 2e foto heet een shorty, daar zijn er heel veel van, ook NOG kleinere.
Ja hoor, ik heb hem zien rijden op mini40 op Silverstone. Als ik het me goed herinner bestond de benzinetank uit een soort jerrycan van een paar liter!
Ik heb dit verhaal even gesplit en naar V&A verplaatst. Laten we aub de chat tot een minimum beperken.
zie mijn "afbeelding" aan de linkerkant of hieronder
http://sc.groups.msn.com/tn/11/62/vanro ... 11/1ba.jpg
hi inimini
jij had laatst toch ergens een filpje gepost van een roze shorty?
waar staat ie. ik kan hem niet meer vinden
schitterend filmpje. Waarom doen ze in Nederland zo moeilijk als je er een wilt maken? Je veranderd bijvoorbeeld bij deze roze toch helemaal niets aan de constructie?
ik weet niet of ze wel zo moeilijk doen .. volgens mij heeft niemand het recent nog geprobeerd ?
FWIW,
Theo van den Bogaard
jawel hoor. Zie bericht dat ik van Bart kreeg.
de shorty gaat het niet redden, aangezien het in nederland niet goed te keuren is...
ben bezig met een cabrio/speedster project dat nog wel ff gaat duren...
een individuele keuring is een optie, maar je moet alle tekeningen tot de mm nauwkeurig maken en ook net zo precies alles inlassen, een hele hoop gedoe dat ook bijzonder kostbaar is...
op een dag met heel veel centen op zak wellicht...
Dat lijkt me heel sterk: tekeningen tot op de mm en je daar precies aan houden. Een originele mini kent toch ook geen nauwe toleranties en is toch ook goedgekeurd. Je moet gewoon aan kunnen tonen dat het stevig in elkaar zit. Maak foto's van het proces van lasnaden en verstevigingen; ze zullen dan echt niet om bouwtekeningen vragen.
Foto uit het fotospel:
http://andysaunderskustoms.freeservers. ... wheely.jpg
Over RDW keuringen, zie ook deze topics:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=5402
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=19469
Dietrich schreef:
ervaring mee Daan? Of iemand anders?
Sorry dat ik zo laat reply maar lees je bericht nu pas.
Nee ik heb er geen ervaring met het wijzigen van de constructie en een herkeuring door het RDW. Ik weet wel dat ze best redelijk zijn als ze een auto krijgen aangeboden voor een keuring.
Ik zie trouwens ook niet in wat het RDW aan tekeningen heeft, als ze willen weten hoe iets in elkaar zit kunnen ze het gewoon aan de auto zien. Tekeningen bewijzen niks, niet eens dat je er van de voren over hebt nagedacht...
Om goedkeuring te krijgen voor een ander motorblok doen ze iig een weging, geluidsmeting en rijimpressie. Misschien zijn er in jouw geval nog bijkomende eisen. Je auto moet iig wel voldoen aan de gestelde eisen zoals maximale afmetingen (minimale afmetingen misschien, gewicht enz enz)
Als het goed is bied ik mijn mini voor een herkeuring aan (hopelijk dit jaar) wegens een ander motorblok en kan je vertellen hoe streng ze zijn...
Daan
[size=75:3a46u1jb][Posts gesplit en aan bestaand topic toegevoegd - Demelza][/size:3a46u1jb]
Dietrich schreef:
even ter verduidelijking.
Ik ga zeker voor ik de weg op ga bij de RDW aan.
Mijn mini zonder papieren is nl ook ingekort en ik kan dus niet zomaar om de RDW heen.
Ik dacht alleen dat het makkelijker zou zijn als er al een kenteken op de mini zou zitten.
Ik ben er bang voor dat dit je niet gaat lukken.
In Nederland heeft volgens mij het nog niemand voor elkaar gekregen om een shorty op kenteken te krijgen.
iemand moet de eerste zijn
gewoon proberen / overleggen met de RDW; als cabrio's en speedsters en Vtec conversies e.d. op kenteken kunnen, waarom dan een shorty niet?
succes,
Theo van den Bogaard
ik zou ook gewoon bellen en alles uitleggen..
Zou echt super zijn als je je shorty uiteindelijk op kenteken kan krijgen.. dat opent de deur voor veel andere mensen die misschien wel een soortgelijk project in hun hoofd hebben, maar er door bovengenoemde redenen nog (nooit) aan zijn begonnen
Jaapio
Is er niet een speciale procedure om 'zelfbouw' autos geregistreerd te krijgen. Er is destijds ook zoiets gebeurt met de cabrio versie van een bekende Nederlandse Mini Specialist. Dat is echter erg duur...
dan moet het een kit kar worden volgens mij. dan heb je ook andere eisen, maar zoals eerder gezegd. Bel de RDW
Jaapio
Ik ga volgende week maar eens vrienden proberen te worden met de RDW.
Ook een cabrio valt tegenwoordig onder voertuig conversie, en moet een voertuigkeuring ondergaan. Ook ik heb dit dus moeten doen. zolang je niet ook je motor heb veranderd is dat dus 1 type keuring, en valt het onder voertuigconversie. Heb je motor ook aangepas, dan heb je meer dan 2/3 veranderd aan je auto en krijg je een keuring voor nieuw voertuig. uiteraard zijn daar ook de kosten naar. Echter zie ik op dit moment een groter probleem in het ontbreken van je kenteken. Heb je dat gewoonwegniet of is het kwijt?
Sow wat gave dingen zeg!
Hoe mini moet t wezen haha
Nog minder gewicht en nog meer power :)" title="Evil" />
Chat gesplit:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=33948
Hier ook even een bijdrage van mij
Wie heeft deze nou niet gezien he tijdens IMM
deze is ook schattig zo:
Dit is ook leuk, een ingekorte Estate!
één zijschuifraam korter zegmaar!
Gezien bij Mini in the park (en Mini@40)
Geen idee wie die persoon ernaast is
Er is ooit ook eens een ingekorte Mini Van geweest
Vandalised genaamd, was blauwig en had special paint van sterren en planeten, stond eens in Mini world (zo ron 1988!?) bij reportage L2B
Daar had ik wel wat meer van willen zien, dus als iemand daar meer over weet of hem in het eggie heeft gezien daaro
1988
toen bestond MW nog niet (zal wel 1998 zijn dus )
ik ben ook nog een shorty van of estate tegengekomen in een oude MiniMag .. als ik wat tijd heb zal ik eens zoeken/scannen e.d.
groetjes,
Theo van den Bogaard
Racing Green schreef:
Shorty moke (het heet waarschijnlijk anders, maar goed).
Is een Scout (of een Jimmy maar heb m'n boeken niet hier )
Is een Scout (of een Jimmy maar heb m'n boeken niet hier )
Volgens mij is het een Schmitt link
André
Ok, met dit bewijs ben ik overtuigt. Toch vanavond even kijken hoe die scout er dan van de voorkant uit ziet.
Wel leuk dat die fransen dan de 6CV maken op basis van een moke.
Via www.mokesaroundtheworld.be nog wat meer info gevonden over die Schmitt:
http://miniclub06.free.fr/?rep_rubrique ... re=schmitt
RE: Shorty
Ingediend door Carlien op vr, 24-02-2006 19:35
kijk dit kwam ik ook nog tegen