Als wij op school een co meting doen steken we dit metertje bij de uitlaat erin. (wij hebben dan speciaal gat in de afzuigmof zitten hiervoor).
Je hebt als het goed is ook een los buisje lopen voor het vocht af te voeren wat in deze co meter komt.
Bij ons gaat de meter bij het opstarten zich altijd calibreren en dan moet je een leak air test doen door een van de buisjes dicht te knijpen ( wat denk ik het laatst is gedaan met foto 2 aangezien deze is afgenkepen )
verder kan ik je met mijn huidige kennis niet verder brengen..
- Login of registreer om te reageren
RE: SUN quick engine analyzer
Ingediend door sebastiaan.keijzer op wo, 17-06-2009 11:53
Hallo beste Leden,
Sinds kort ben ik in het bezit van een engine tester van het merk SUN.
Dit zijn erg oude maar vooral uitgebreide motor testers waar je een hoop op kunt aflezen zoals ontsekingshoek, vacuum, toeren en co.
Nu zit er bij die van mij om de co te meten een soort van "stekker" aan. Ik heb altijd begrepen dat de co wordt gemeten door een soort van pen in de uitlaat te steken.
Ik heb wat foto's geplaatst van het apparaat:
Jullie kunnen die stekker zien op de tweede foto.
Nu weet ik dat het apparaat voor het laatst is gebruikt voor Jaguars.
Misschien dat iemand mijkan helpen met meer informatie!! Dat zou erg mooi zijn. Hettypenummer kon ik niet meer lezen omdat het plaatje beschadigd is.
Bedankt voor jullie hulp
Sebastiaan