RE: Uiterlijke verschillen in series - dakantenne?
Ingediend door Peter_Vazed op di, 02-03-2010 22:55
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door Peter_Vazed op di, 02-03-2010 22:55
De dakantenne is zover ik weet alleen af-fabriek gemonteer op de Mpi's.
Emblemen zijn bij de verschillende handelaren en dealers voor 1 a 2 tientjes verkrijgbaar en is een van de dingen die vaak door de eigenaar vervangen wordt door een 'mooier' exemplaar. zeker na een spuitbeurt van de hele auto.
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 03-03-2010 08:33
... hmmm mijn thirty heeft ook een dakantenne (volgens mij af fabriek)
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/thirty/thirty.jpg
mini's hebben heel wat emblemen gehad, maar het Rover embleem (vikingschip met het woord rover erboven) heeft daar nooit bij gezeten.
Zoals boven gezegd zijn de meeste emblemen los te krijgen, van sommige speciale edities zijn ze moeilijker te vinden ..
vergeet de aankooptips niet!
succes,
Theo van den Bogaard
Ingediend door Minimaatje op wo, 03-03-2010 09:25
Alleen de Mini's verkocht in Japan hadden
een embleem met het Rover Viking schip
Ik heb de Rover Vikingschip logo's toch wel degelijk gezien op Mini's, naar mijn indruk was het gewoon origineel? O.a. op de 1991 automaat van Gualtiero (weet niet of hij nog actief is hier) heb ik er eentje gezien.
M.b.t. de antenne, ik heb bij het vervangen van mijn voorscherm gewoon eentje zonder gat gekocht, en vervolgens een inwendige antenne + versterker gemonteerd. Mits de voeding van je radio/antenne goed op orde is, heb ik geen problemen met ontvangst. Antennes zijn immers altijd een beetje lelijk.
Ingediend door jaapio1984 op wo, 03-03-2010 14:52
volgens mij heeft mijn ; 92'er hem er ook op
Jaapio
Ingediend door jspoor op wo, 03-03-2010 20:26
Beste minifans,
Allereerst, hartelijk dank voor je reacties!
Uiteraard had ik de genoemde wiki pagina's gevonden en doorzocht, echter gaat het hier vooral om de technische verschillen tussen de modellen. Waar ik graag meer van zou willen weten is de uiterlijke verschillen tussen modellen in de bouwjaren 1990-1997 (grofweg).
Dakantenne - Theo
Sommigen van jullie hebben het over de dakantenne dat deze "af fabriek" is, bedoel je dat het niet om bepaalde typen gaat die met een dakantenne gevoerd worden? Theo van den Bogaard laat een foto zien van zijn "thirty" waarop een dakantenne te zien is, maar zo te zien had deze oorspronkelijk een antenne voorop zitten (zie een zwart dopje oid nog zitten?).
Dakantenne - Sjoerd24
Sjoerd24 stelt dat hij met het vervangen van zijn "voorscherm" eentje zonder gat gekocht heeft en daarna zijn antenne heeft weggewerkt. Bedoel je met dit voorscherm de motorkap? Voor zover ik het van de foto's kan aflezen zit het gat van de antenne namelijk door de kap boven het linker voorwiel. Kopen van een nieuwe kap om daarna een dakantenne te monteren zou dan namelijk betekenen dat ik de mini helemaal opnieuw zou moeten spuiten ivm kleurverschillen?
Embleem
Het is me duidelijk dat je ook een ferrari embleem op een mini kunt zetten, als je daar vrolijk van wordt Ik begin te twijfelen aan het feit of het embleem wat ik bedoel wel een embleem van rover is, dus ik zet even een link naar een foto erbij. Kan iemand me zeggen wat het verschil is in typen tussen modellen met het embleem zoals hieronder:
en deze:
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ingediend door (b)engeltje op wo, 03-03-2010 21:06
De vleugels zijn voornamelijk bij de laatste modellen op een mini gezet. Het schildje is t/m de Spi op de motorkap gezet. De Mpi heeft zeker een vleugeltje. Net wat foto's zitten bekijken om dat na te gaan. Er is natuurlijk ook een kans dat de laatste Spi-tjes een vleugeltje hebben.
jspoor schreef:
Sjoerd24 stelt dat hij met het vervangen van zijn "voorscherm" eentje zonder gat gekocht heeft en daarna zijn antenne heeft weggewerkt. Bedoel je met dit voorscherm de motorkap? Voor zover ik het van de foto's kan aflezen zit het gat van de antenne namelijk door de kap boven het linker voorwiel. Kopen van een nieuwe kap om daarna een dakantenne te monteren zou dan namelijk betekenen dat ik de mini helemaal opnieuw zou moeten spuiten ivm kleurverschillen?
Antenne
Die beslissing heb ik genomen, omdat mijn voorscherm verrot was en vervangen moest worden. Dus ik moest sowieso spuiten.
Ik weet niet was de verdere staat is van de mini die je op het oog hebt, maar als je een vers gespoten mini hebt en je hebt toch al dat gat in je voorscherm, laat dan lekker de gewone antenne zitten. Je zou zelfs een elektrisch uitschuifbare kunnen nemen in dat geval.
Badges
Die wing-badge kwam geloof ik voor het eerst bij de eerste heruitgave van de Cooper modellen in 1989/1990. Die eerste (RSP Cooper) had hem al, maar enkel aan de voorzijde. Op de achterklep een krans-sticker precies zoals aan de flanken (vlakbij tankdop). De 1991 carb model (heb er 2 gehad in totaal) heeft dit ook zo. Latere types (SPi, MPi) hebben deze badge, als ze hem hebben, zowel op de motorkap als de achterklep.
Maar wat ik mij afvraag, is waarom je je over zulke supermarginale details als types badges druk maakt als je nog niet eens een Mini hebt. Probeer eerst een een mooie basis te vinden voor een project, je krijgt genoeg 'echte' problemen.
Ingediend door jspoor op wo, 03-03-2010 22:59
(b)engeltje, bedankt voor je antwoord, dit helpt enorm! Mochten er nog meer uiterlijke kenmerken zijn die helpen om een goed onderscheid te maken in de series die zijn uitgebracht tussen 1990 en 1996, dan houd ik me erg aanbevolen!
Nog iets, ik zie ook de term "Cooper E2" terug komen, waar slaat de E2 op? En is een 1.3i motor een SPi of een MPi?
Nogmaals bedankt!
Echt veel uiterlijke kenmerekn is altijd lastig omdat er vaak aan deze autootjes verbouwd wordt.
Dat E2 op het kentekenbewijs heeft te maken met een eventuele katalysator:
viewtopic.php?p=3134
[code:19ykhpow]K6 - schoon met katalysator, al dan niet geregeld.
K9 - schoon met ongeregelde katalysator.
U9 - schoon met lambdasonde (geregekde katalysator).
E2 - schoon met lambdasonde (geregelde katalysator)[/code:19ykhpow]
Een 1.3i is een injectiemotor. Dit kan zowel een single (SPi) als een multipoint (MPi) zijn. SPi is alles van 1992-1997 [u:19ykhpow]ongeveer[/u:19ykhpow], en alles daarna is MPi. Onder de motorkap is dit heel eenvoudig te herkennen.
Ingediend door jspoor op do, 04-03-2010 15:26
Top! Weer een hoop wijzer geworden van je antwoord. Nu wordt het toch eens tijd om op bezoek te gaan bij verkopers en is te zien/ervaren wat er te koop is.
Mijn keuze valt vooralsnog op een (rood/zwart/racing green) mini cooper 1.3SPi van 1992-1994 met dezelfde kleur meegespoten wielkap/spatbord (hoe het ook heet) en dorpels. Meegespoten strepen op de motorkap. 12" wieljes en liefst een antenne op 't dak. 50-100.000km op de teller. Dit alles tegen zo'n kleine 3000 euro.
Is dit een beetje een haalbare gedachte? En zijn er nog zaken die ik mee moet nemen in m'n beslissing?
Alvast bedankt!
Daar ga je het niet mee redden vrees ik... (bijna) roestvrije Mini's beginnen toch wat hoger in prijs, zeker met de eisen die jij stelt
Hou er ook rekening mee dat de km-stand op de teller bij een Mini niet zo betrouwbaar is. Kan redelijk makkelijk worden teruggedraaid, nieuw tellerhuis, gewisseld van banden (10" -> 12" geeft andere snelheden/km-stand, en andersom). Of er moet een duidelijke historie van de Mini bekend zijn..
Kijk maar eens op de websites bij occasions, of ga eens langs.
jspoor schreef:
Mijn keuze valt vooralsnog op een (rood/zwart/racing green) mini cooper 1.3SPi van 1992-1994 met dezelfde kleur meegespoten wielkap/spatbord (hoe het ook heet) en dorpels. Meegespoten strepen op de motorkap. 12" wieljes en liefst een antenne op 't dak. 50-100.000km op de teller. Dit alles tegen zo'n kleine 3000 euro.
Die wil ik ook wel. 50.000 km gaat lastig worden, dat is in de praktijk ook 150dkm.
Ik zou me niet zo eindeloos fixeren op uiterlijke details, en voor een goede harde basis gaan. Stripjes en prulletjes kun je allemaal achteraf ook ZO makkelijk aan komen...
Overigens zijn die strepen standaard niet gespoten, het zijn stickers. En ook die kan je gewoon kopen, of spuiten. Ik heb dat laatste gedaan omdat ik daar vrij handig mee bleek te zijn.
Setje verbreders kan je ook altijd nog kopen als je geld over hebt, mooie van Wood & Pickett of iets in die trant.Standaard hebben ze namelijk bijna altijd die zwarte dingen.
50.000 kilometer is niet heel realistisch. Dan zou de auto in de afgelopen 15 tot 20 jaar gemiddeld slechts 2500 tot 3333 kilometer per jaar hebben gereden. 100.000 kilometer is al vrij weinig voor een auto van die leeftijd. Een dergelijke auto duikt soms nog wel eens op, maar is dan meestal ook flink aan de prijs. Zeker als de auto alle tijd dat hij niet reed binnen heeft gestaan en dus roestvrij is.
Ik rij al 2500 kilometer per MAAND met mijn Mini .
En dingen als chroom, strepen, velgjes, verbreders zijn allemaal voor redelijke prijzen 'overal' te koop. Je kan beter een goede basis zoeken met niet te veel roest en een goed motorblokje, waarbij je het uiterlijk in de loop der tijd verder aanpast aan je wensen. Aan een uiterlijk mooie Mini met roestgaten in de bodem of een motorblok wat eigenlijk gereviseerd moet worden heb je uiteindelijk niet veel. Tenzij je de Mini voornamelijk koopt voor het sleutelen natuurlijk
Ingediend door jspoor op do, 04-03-2010 20:28
toch moet ik zeggen dat er aardig wat mini´s te koop aangeboden staan die ergens tussen de 50 to 100.000km zitten. de onderstaande advertentie heeft ´t zelfs over 7000km, al geloof ik daar zelf ook niet veel van.
link
sjoerd24, je zegt in je vorige reactie dat er vaak standaard zwarte wielkappen (weet nog steeds niet hoe die dingen heten) op zitten. Ik begrijp dat alle extratjes zoals meer chroom, strepen etc, allemaal voor later is. Echter sommige zaken moeten er bij aankoop toch al wel opzitten. De 'meegespoten' wielkappen vind ik toch wel een must eigenlijk, of is het zo dat deze eenvoudig te vervangen zijn door wielkappen van de zelfde kleur? In mijn beleving houd je dan toch altijd nog kleur verschil?
Ach, als de auto pas gespoten is (enkele jaren terug) dan zul je dat kleurverschil echt niet zien. Zeker niet als het om verbreders gaat, daar zit meestal nog een zwarte rubberen rand tussen, dus niet 1 op 1 aan elkaar.
Ik heb een paar maanden geleden ook verf laten mengen en wat plekjes bijgewerkt en gespoten. Ik moet zeggen dat het kleurverschil echt bijna niet te zien is. Als je echt heel goed gaat kijken, maar dat komt denk ik ook omdat ik gebroken wit heb en dat zie je volgens mij ook eerder dan bij bijv. blauw of rood.
Een roestvrije/arme Mini is best zeldzaam. Als je een Mini koopt die inderdaad meegespoten verbreders heeft en een hoop roest dan zullen die behandelde roestplekken ook opnieuw gespoten moeten worden. Dus uiteindelijk maakt het niet veel uit denk ik
Of je koopt een Spi met een mooie kmstand/gereviseerd blok, meegespoten verbreders enz voor +/- 7500 euro ??
Spatbordverbreders.
Voor die kleine verbreders zie je dat kleurverschil toch niet of nauwelijks. Of zit er een naad (soms een rubber strip, niet altijd) tussen de carroserie en de verbreder waardoor het niet opvalt. Zeker niet als je geen metallic lak neemt. Bovendien is het kunststof, dan heeft de lak eigenlijk bijna altijd een iets andere uitstraling.
Ik ken zelfs een Mk.1 die maar 25.000 echte km's gelopen heeft in dik 40 jaar. Onmogelijk is het allemaal niet, uitzonderlijk wél. Ook gaat zo een auto niet voor 3000 euro weg.
Die 7000km in die advertentie is de tellerstand. De mini teller gaat niet verder dan 99.999,9km. Laat je niet teveel door de tellerstand leiden, dat lijkt mij een grote fout. De algehele conditie bij gelijke standen verschilt ZO onderling tussen 2 mini's, dat het eigenlijk niet zoveel zegt.
Ingediend door Peter_Vazed op do, 04-03-2010 20:46
Geschiedenis van deze auto
* Kilometerstand: 7.000 km
* Bouwjaar: 1994
* Aantal eigenaren tot en met nu: 5
Lijkt mij sterk 7000 km met 5 eigenaren,
of waren het verzamelaars, alleen kijken en niet rijden?
Ingediend door jspoor op do, 04-03-2010 21:08
Spatborden
Om nog even door te zagen op de spatbord'verbreders', als ik een mini op de kop weet te tikken met spatborden zoals hieronder:
is het dan mogelijk, zonder iets te hoeven spuiten, er zulke spatborden van te maken:
Het gaat me er niet zo zeer om dat de spatborden verbreed worden, maar meer dat ze dus de zelfde kleur hebben of krijgen als de rest.
Kilometers
Ik begrijp nu dat een tellerstand niet veel zegt, omdat deze niet verder gaat dan 99.999km. Wat zijn goede indicatoren voor het gebruik in de loop der tijd van een mini? Aantal gebruikers en leeftijd zijn me duidelijk, maar zijn er nog andere technische details die ik uit een advertentie kan halen om op te maken hoe oud een mini is?
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
ps] ik ga zaterdag wat dealers langs om is te snuffelen en te kijken, ik heb nog nooit een mini aangeraakt namelijk en dat wordt hoog tijd!
Schrik dan niet van de prijzen als je gaat kijken..
Leeftijd van de Mini zegt niet zo veel over de staat. Een Mini van 1965 kan beter zijn dan een van 1998 bijvoorbeeld. Qua techniek is er in de loop der jaren weinig veranderd. De grootste verandering is die van carburateur naar injectie (spi/mpi). Verder hebben de jongere Mini's een wat luxer interieur, airbag, alarm, 12/13" bandjes i.p.v. 10" enz. Je moet gewoon even een avondje op het forum rondklikken dan lees je vanzelf de meest voorkomende problemen (koppeling, versnellingsbak bijv) etc.
De beste Mini's hebben in de winter binnen gestaan, zijn goed onderhouden (liefst elk jaar grote en kleine beurt) en weinig geswitched van eigenaar (al wil dat niet altijd wat zeggen). Je moet ook een beetje geluk hebben. Maar bij de Mini garages kunnen ze je er vast nog veeeeeeeel meer over vertellen.
De tweede Mini heeft een Sportspack verbreders met bijbehorende 13" velgen. Dat staat nooit mooi i.c.m. standaard 12" velgen. Ik weet heus wel wat je bedoelt als je zegt "in dezelfde kleur meegespoten"?
Hoe wil je iets dezelfde kleur en uitstraling geven zonder te spuiten. Als ze al gespoten zijn door iemand anders - heb je opeens geen kleurverschil...? En als ze van eenzelfde kleur plastic gemaakt zouden zijn, heb je dan geen kleurverschil? Wat denk je zelf.
Dat de km-stand niet veel zegt heeft niets met de teller op zich te maken, maar met het feit dat de staat van de auto in veel sterkere mate afhangt van onderhoud, en het is een soort auto waaraan veel gebeund wordt. Een Mini is in mijn optiek om deze reden ook een erg moeilijke auto voor een relatieve leek om aan te schaffen. Als je niet weet waar je op moet letten, en niet te veel wilt betalen, is de kans op een miskoop vrij groot.
Goedkoop is ook vaak duurkoop.
Ingediend door jspoor op do, 04-03-2010 21:25
De prijzen bij dealers waren me inderdaad al opgevallen, al zien ze er op het oog ook vaak wel goed uit. Nog steeds wil ik m'n toekomstige mini graag bij een particulier kopen, al is het om de marge die dealers nou eenmaal nodig hebben om te leven niet te betalen. Die duizend euro stop ik liever in kwaliteit. Maar ze zijn behulpzaam en hebben een mooie showroom, dus ik ga van 't weekend gewoon lekker rondneuzen
Iets offtopics: zijn er (behalve die ene in maassluis) nog minidealers/-verkooppunten in de buurt van rotterdam? Ik krijg maar niks gevonden! Mocht het noemen van namen tegen de regels zijn, hints naar de goede weg zijn ook welkom
ps] Niet toevallig nog een forumlid die van zijn rode mini cooper 1.3spi af wil?
Ingediend door jspoor op do, 04-03-2010 21:29
Sjoerd, ik snap dat je met kleurverschil zit als je er later andere spatborden op zet. Even tussendoor, het gaat me inderdaad niet om een sportpack editie, verbredende zaken of peppie velgen. Maar mocht ik nou een mini met zwarte of chromen spatborden (gewoon standaard formaat) tegen het lijf lopen, is het dan mogelijk om spatborden in de zelfde maat te kopen die qua kleur zo dicht tegen de rest van de mini zit dat het verschil niet/nauwelijks zichtbaar is?
Of zeg je, vergeet 't, als je dat wilt, kun je beter een mini zoeken waar de spatborden al de zelfde kleur hebben?
Alweer bedankt!
Ingediend door Peter_Vazed op do, 04-03-2010 21:31
Vraag naar de historie van de Mini.
Dus keuringsrapporten van de laatste vier jaar,
en reparatie onderhoudsbonnen.
Let op roestvorming,
een klein plekje kan onderhuids vrij groot uitvallen.
Til de vloerbedekking op:
bodempanelen net voor de voorstoelen, en aanliggende binnendorpels willen wel eens doorgerot zijn.
Vraag ook of en wanneer de koppeling is vervangen.
Een koppeling gaat tot ca 150000 km mee.
Kost op zich niet veel, maar in laten bouwen is prijzig.
Ingediend door jspoor op do, 04-03-2010 21:35
Voor wat betreft de puntjes waar je op moet letten als je naast de mini staat of er in kunt zitten denk ik dat ik met de checklist die hier op de site staat heel goed uit de voeten kan. Toch bedankt voor je tips omtrend roest vorming en de koppeling. Ik probeer echter op een advertentie afgaande een beslissing te nemen of ik er wel of niet ga kijken. Het meeste aanbod licht namelijk toch op een aanzienlijke reisafstand (ik heb nog geen auto namelijk )
Groeten, jasper
Ingediend door _mini_cooper_ op do, 04-03-2010 21:38
hierbovenaan in de blauwe balk ''Markt''staan ook vaak Mini's die door forumleden te koop worden aangeboden
Op een foto ziet de meest gare rotte bananenwagen er goed uit met behulp van de tuinslang.
Bij een particulier kopen is een risico. Of het risico veel groter is als bij een bedrijf? Hoe groot dat risico is? Dat kan redelijk beperkt zijn MITS je precies weet wat je koopt. En daar ligt de clou. Bij een bedrijf heb je nog iets meer vastigheid en een aanspreekpunt. Sowieso een bedrijf dat bij de Bovag is aangesloten dient minstens 6 maanden garantie te geven op een auto van 5000 euro of meer.
Zo gek veel classic-Mini dealers zijn er natuurlijk niet, het is een relatief kleine markt. Sponsors hiernaast zou je kunnen bekijken, ik weet dat sowieso één van de bekendste partijen in Zuid-Holland zit. Die is echter wel aan de prijs maar dan heb je ook wat. Alle waar naar zijn geld.
Nogmaals, hoe denk jij dat die verbreders in de kleur van jou auto gemaakt worden in de fabriek? Ik zou gewoon een setje kopen en (laten) spuiten. Ik vond persoonlijk die van Wood & Pickett altijd erg mooi en subtiel (Google is je grote viend). Ik heb zelfs Group 2 verbreders omdat ik dat i.c.m. met mijn velgen nodig had. Kan wel een foto posten maar dit is niet mijn brag-topic.
Ingediend door jspoor op do, 04-03-2010 21:48
Dealer
Die grote partij in zuidholland ben ik mee bekend, maar richting zich vooral op de hogere klasse (gerenoveerd of nieuw). Zitten eigenlijk een beetje boven mijn budget. Ik zoek een mini waar ik waar voor mijn geld krijg, echter is 3000 euro wel een beetje de limiet. Mijn doel is om daar gewoon een jaar of twee van te kunnen genieten om daarna voor een betere en mooiere versie te gaan. Het blijft tenslotte m'n eerste auto
Verbreders
Sjoerd, je zegt dat je op een later tijdstip een setje gekocht hebt en deze hebt laten spuiten in de kleur van je mini? Of heb je het setje gekocht en heb je het geheel opnieuw laten spuiten? Als het eerste mogelijk is en soort van betaalbaar, dan klinkt dat wel als een oplossing! Ik zal is snuffelen naar de setjes waar je het hebt.
De group 2 verbreders zijn zwart van kleur. De strepen en de blokken over het dak zijn overigens gespoten, niet gestickerd, dat is erg goed gelukt al zeg ik het zelf.
Die Mini naast me heft wel de standaard verbreders, maar dan gespoten. Het mooie van W&P is dat je geen schroefgaatjes ziet, ze zijn echter wel vrij duur. Verbreders kopen en (laten) spuiten is prima te doen hoor.
Maar om nog ff terug te komen op de uiteindelijke vraag
Ikzelf heb een versterkte binnen antenne geplaatst ( geplakt achter de ruit ) werkt ook goed, en je hoeft evt geen gaten te boren.
Groetjes,
Maurice
Ingediend door jspoor op vr, 05-03-2010 08:39
Sjoerd, bedankt voor je reactie weer. Wat kost een setje W&P's gespoten en al in de kleur van de mini? Enig idee? Zat te kijken wat zo'n setje kost, maar ik kan niet ontdekken of de prijs (+/-50pond) voor een set van 4 was of voor een enkel spatbord. Btw, nice mini you got there!
Mausje, nu je een antenne aan de binnenkant hebt, wat heb je met de 'oude' antenne voorop gedaan? Zit die er nog steeds, of zit er een gaatje of iets in je kap? Ik snap best dat je een andere antenne kunt bouwen, maar het probleem zit 'm mij meer in het netjes wegwerken van het gat van de oude antenne. (kheb geen verstand van auto's, wel van electrotechniek, dat scheelt weer ).
Ik had er geen gat inzitten...dus dat heb ik zo gelaten ( zag er geen gat meer in )
Er zijn natuurlijk verschillende opties:
1. je zet er een dopje op ( maar je ziet altijd dat er iets heeft gezeten )
2. je plamuurt `m dicht en dan opnieuw spuiten. ( is het ook niet helemaal )
3. je last `m dicht met een klein rond plaatje, bij plamuren en dan spuiten ( is iets meer moeite en misschien geld, maar dan is ie goed dicht. maw de beste oplossing )
4. je steekt er een oranje vlaggetje in...ben je altijd zichtbaar voor het overige verkeer
Groetjes,
Maurice
Waarom druk maken over een antennegaatje en niet over de roest aan chassis?
Mijn advies is om echt eerst te kijken naar een Mini met weinig roest, en dan pas kijken hoe je die antenne wilt fixxen. Anders ben ik bang dat je nooit een Mini gaat vinden die aan je eisen voldoet...
Die 50 pond is per stuk, 12.50 per stuk is onmogelijk.
dennisvdh schreef:
Waarom druk maken over een antennegaatje en niet over de roest aan chassis?
Mijn advies is om echt eerst te kijken naar een Mini met weinig roest, en dan pas kijken hoe je die antenne wilt fixxen. Anders ben ik bang dat je nooit een Mini gaat vinden die aan je eisen voldoet...
Ik geef antwoord op de eerste originele vraag van de topicstarter.
Voor de rest had ie beter een ander topic hierover kunnen starten.
Was ook niet voor jou bedoeld hoor Meer een vraag richting de topicstarter, komt misschien een beetje aanvallend over..
Ingediend door jspoor op vr, 05-03-2010 14:58
dennisvdh schreef:
Waarom druk maken over een antennegaatje en niet over de roest aan chassis?
Mijn advies is om echt eerst te kijken naar een Mini met weinig roest, en dan pas kijken hoe je die antenne wilt fixxen. Anders ben ik bang dat je nooit een Mini gaat vinden die aan je eisen voldoet...
Ik maak me nergens druk om en snap dat een (bijna)roestvrije prioriteit heeft over een een antenne. Ik ben slechts benieuwd of het gemakkelijk aan te passen is, mocht een toekomstige aankoop er een voorop hebben zitten.
dennisvdh":3qbs5zoo]Die 50 pond is per stuk, 12.50 per stuk is onmogelijk.[/quote:3qbs5zoo]
Als ze op de link hieronder worden aangeboden voor 37pond, dan is dus 50pond best mogelijk? of is die van 37 ook per stuk?
[link verwijderd]
Bedankt weer!
ps] Praten over "topicstarter" is net zoiets als in derde persoon enkelvoud spreken over je collega naast je tijdens een meeting. Alleen nu heeft die collega ook nog is de meeting opgezet.
De links heb ik verwijderd ivm de bedrijvenregel. Dat ging overigens over group 2 arches en dat is wel een heel verschil (ook in prijs) met W&P arches.
Je kan alle arches (met de juiste voorbereiding) in elke kleur spuiten, ook de originele zwarte die op veel mini's zitten. Dus dat zal het punt niet zijn. Ik denk trouwens niet dat W&P alle kleuren op voorraad heeft dus ook daar zal je zelf voor de juiste kleur moeten zorgen.
Ingediend door jspoor op vr, 05-03-2010 16:34
Ok, dus samengevat:
Dakantenne:
niet bij een bepaalde serie mini's, gewoon sommige wel sommige niet. Zelf doen kan, maar dan houd je een gaatje in de kap, tenzij je de boel dichtkit en opnieuw laat spuiten.
Wheelarches:
alle arches zijn verkrijgbaar, wellicht zelfs al in de kleur van de rest van de mini. Zo niet dan is laten spuiten van de arches voor het oog voldoende ivm kleurverschil. Prijzen van arches liggen rond de 50 euro per set.
Kortom, dakantenne en wheelarches zijn niet echt bepalend voor het type mini, dit is vrij eenvoudig later zelf te doen.
Als er geen op of aanmerkingen meer zijn aan deze samenvatting, mag het topic wat mij betreft gesloten worden.
Iedereen hartelijk bedankt!
Mag bijna gesloten worden.....
dennisvdh schreef:
Was ook niet voor jou bedoeld hoor Meer een vraag richting de topicstarter, komt misschien een beetje aanvallend over..
Excuses aanvaard
Mag nu op slot
RE: Uiterlijke verschillen in series - dakantenne?
Ingediend door jspoor op di, 02-03-2010 21:10
Beste minifans,
Sinds kort ben ik me in de wereld van de mini aan 't verdiepen omdat ik er graag een wil gaan aanschaffen. Echter kom ik tot de conclusie dat er nogal wat verschillende modellen zijn waar ik inmiddels dan ook het een en ander over gelezen heb.
Twee zaken die ik echter niet tot een model/serie kan herlijden zijn de dakantenne en het rover-embleem. M.b.t. het rover-embleem, ik verbeeld me dat ik voor het oog identieke modellen tegen kom waar het een een rover-embleem op de voorkant heeft en het ander een mini-embleem. Wat is het verschil precies? En welke modellen/series of bouwjaren voeren een dakantenne?
Alvast bedankt!
ps] Andere tips voor mijn toekomstige aankoop zijn ook welkom!