RE: Verklaring fabrikant./gemachtigde vertegenwoordiger
Ingediend door Demelza op do, 31-01-2008 18:53
Lijkt mij lastig aangezien de fabriek failliet is... Heb je ze dat al gezegd en hoe reageerden ze daar op?
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door Demelza op do, 31-01-2008 18:53
Lijkt mij lastig aangezien de fabriek failliet is... Heb je ze dat al gezegd en hoe reageerden ze daar op?
Ingediend door ettore bugatti op vr, 01-02-2008 19:14
Je kan bij BMH heritage tot een bepaalde bouwjaar een certificaat opvragen.
Ik weet alleen niet of deze geldig is voor de RDW en of deze ook voor jouw bouwjaar te krijgen is.
Ingediend door Black-n-white op vr, 01-02-2008 19:37
Gaat het om een auto welke is herbouwd in/op een nieuwe carrosserie ?
Of gaat het om een auto met onbekende herkomst die is gerestaureerd waar je nu een kenteken voor hebt ?
Indien auto onbekende herkomst d.w.z. zonder geldig nederlands kenteken, wat heb je dan wel ?
Bijvoorbeeld kopie buitenlands kenteken.
Bijvoorbeeld MG-B (volgens idioten zelfs MG MGB genoemd) worden in Nederland omgebouwd in/op nieuwe carrosserie MET toestemming RDW ! Met behoud van origineel chassisnummer. Wel voor start ombouw e.e.a. navragen bij de RDW natuurlijk.
Dus geef a.j.b. aan wat je in bezit hebt, wat er mee gedaan is etc.
Terzijde heeft RDW specifiek om deze papieren gevraagd naar aanleiding van de daadwerkelijke keuring, of doe je uit voorzorg je huiswerk alvores daar heen te gaan ?
Ingediend door mini-power op vr, 01-02-2008 20:48
Ik doe ind huiswerk.
Ik had de rdw een brief gestuurd.
Ik heb een clubman neus voor mijn gewone mini gebouwd.
En ik wil dus het kenteken om laten zetten naar een clubman, en tevens de 40% vermogenstoename keuring.
Ik neem aan dat er op het kenteken vermeld staat dat het een clubman is?
Ingediend door Mini4Ever op vr, 01-02-2008 21:06
"Vervangen" van de carosserie valt toch ook onder "roestoratie" O:) Naar mijn weten is het mogelijk om via de RDW/douane dan het chassisnummer in de vervangende carosserie van de op te bouwen auto (de clubman in dit geval) te laten zetten. Uiteraard moet je natuurlijk wel ook papieren van de clubman hebben (en die moet ook op jou naam staan).
Als je anders gewoon een clubman neus op je Mini bouwt en die met nieuwe motor naar de APK keuring brengt, zal daar normaal niets van gezegd worden zolang je geen overduidelijk overdreven dingen doet (bv V-tec spul ipv een Mini motor). Zou echter wel ook de remmen in overeenstemming met de motor brengen.
Ingediend door Black-n-white op vr, 01-02-2008 23:31
Dus je hebt een Mini met geldig Nederlands kenteken voorzien van een clubman neus en een sterkere motor. Derhalve wil je een herkeuring en clubman op het kenteken.
Lijkt mij dat je om dat je willen op glad ijs gaat.
Het nederlandse kenteken geeft w/s aan Mini "whatever", en verder 4 cilinder - benzine etc etc.
Nu de wielbasis blijft dezelfde, neem aan nog steeds een 4 cilinder benzine motor ?
Lijkt mij weinig aan de hand, dat voor de APK.
Als de remmen voldoende zijn (APK norm) is het geen probleem, voor je eigen veiligheid kan je verbeterde remmen aanbrengen.
Dat-ie een clubman neus heeft ipv een gewone neus zal niemand van politie of RDW opvallen.
Blijft over dat je clubman op je kenteken wilt ?
Ja, nou ga je gang dan maar
Terzijde mijn Mini 30 geeft op kenteken aan Mini Mayfair, dit geldt ook voor de Mini 30 van Theo van den Bogaard en een andere Mini 30 die ik ooit gezien hebt. De twee laatst genoemde zijn origineel in Nederland nieuw geleverde auto's, die van mij komt uit Italie, op Italiaanse papieren staat ook Mayfair.
Lijkt erop dat de fabrikant en de desbetreffende importeurs destijds ook al moe waren van de amtelijke wegen en hebben wellicht aangegeven overeenkomstig Mayfair of iets dergelijks.
Ik weet dus niet wat erop een officiele in Nederland nieuw geleverde Clubman op kenteken staat.
Wellicht dat een clubman eigenaar hierop kan reageren.
Ik zou gewoon met mini "whatever" op mij kenteken rondrijden.
Ingediend door mini-power op ma, 11-02-2008 23:07
Wellicht dat een clubman eigenaar hierop kan reageren.
Ingediend door henkmarius op ma, 11-02-2008 23:24
op mijn kenteken staat idd Clubman. Of je daar nou zo blij van moet worden?
De RDW/Politie zijn natuurlijk niet achterlijk en zullen wellicht best wel zien dat er een andere neus opzit maar aangezien die geen onderdeel van de dragende constructie is maakt dat niks uit. Je mag zelfs een flipfront monteren en dan de even week een clubmanfront en de oneven een normale als het maar degelijk is gemonteerd.
RE: Verklaring fabrikant./gemachtigde vertegenwoordiger
Ingediend door mini-power op do, 31-01-2008 18:20
Hallo
Ik ben vast wat info aan het verschaffen van de rdw.
Nu heb ik een verklaring nodig van de fabrikant om vast te stellen dat mijn chassis een origineel fabriekschassis betreft of er moet een verklaring aanwezig zijn van de door de RDW erkende fabrikant van het vervangingschassis, waarin is aangegeven dat de fabrikant een overeenkomst heeft met de RDW om vervangingschassis van een bepaald merk en type te vervaardigen.
Ik heb een verklaring nodig voor een clubman.
Iemand een idee wie ik hier voor aan de veren kan trekken.
Groetjes Jeroen