persoonlijk vind ik het zonde om een clubman te offerren voor een roundnose, maarja wie ben ik...
onder de neus zijn de mini's technisch helemaal hetzelfde... dit als antwoord op je vraag...
- Login of registreer om te reageren
persoonlijk vind ik het zonde om een clubman te offerren voor een roundnose, maarja wie ben ik...
onder de neus zijn de mini's technisch helemaal hetzelfde... dit als antwoord op je vraag...
nou helemaal het zelfde..
ik ben een van fan maar daar zit toch wel verschil in....
clubma zitten de zelfde deuren in als bij een "gewone" mini en van een roundnose sitten de schrnieren aan de buitenkant en zitten er twee schuif raampjes in ...en een ander soort deur klink
Ingediend door Mini Martin op do, 21-10-2004 19:28
Dietrich schreef:
Ik heb nl. een clubman op het oog voor onderdelen voor mijn roundnose(motorische gedeelte, elektrische gedeelte en achterbrug).
Kan je het beter niet omdraaien.
De standaard neus gebruiken om de Clubman op te knappen. :)" title="Evil" />
grtzz Martin
Ik denk dat hij clubman onderdelen wil gebruiken voor een round-nose op te knappen?
Er vanuitgaande dat je de saloon bedoelt...
Je kunt bijna alle onderdelen van de clubman gebruiken! Behalve de gril, bumpers, motorkap en knipperlichten kun alles gebruiken!
Technisch zijn ze precies hetzelfde!
pje en daan schreef:
clubma zitten de zelfde deuren in als bij een "gewone" mini en van een roundnose sitten de schrnieren aan de buitenkant en zitten er twee schuif raampjes in ...en een ander soort deur klink
Om maar te zwijgen van het feit dat een clubman nooit met de lange laadvloer van de VAN geleverd is, nooit met 1100 motor geleverd is, nooit met dichte zij/achterramen, of de kleine van de VAN.. enz enz..
Maar nu gaan we er even van uit dat het om een VAN/Estate gaat. Kan net zo goed om de saloons gaan.
Maar goed, het gaat om de technische onderdelen.. Ja die zijn zo goed als allemaal hetzelfde.
Verder schrijf je niet welke van de twee de 73ér is, of beide?? maar misschien is het handig te weten dat pre 76 (???correct me if i'm wrong) nog andere voorsubframes hadden dan latere modellen.
Bert schreef:
Om maar te zwijgen van het feit dat een clubman ... nooit met 1100 motor geleverd is
Das toch echt WEL waar hoor!
Ingediend door Mini Martin op do, 21-10-2004 21:34
nooit met 1100 motor geleverd is
Ook mijn Clubman heeft origineel een 1100 blok.
Het staat zelfs op mijn kentekenpapieren.
grtzz Martin
Is wel pas vanaf 1975, dus dat klopt dan wel weer i.c.m. met een 73-er....
Ingediend door Mini Martin op do, 21-10-2004 22:08
De mijne is van 77.
Dat verklaart het
grtzz Martin
Vanaf 1975 hebben de clubmans standaard 1100-tjes (behalve automaten). Voor 1975 kon je volgens mij kiezen.
Mijn Clubman 1100 is uit 1975, zit nu een 1293 in (da's eigenlijk niet waar, het blok staat er naast).
Een clubman opofferen voor een "normale" mini? Ben je wel lekker? Nou ja, je moet het zelf maar weten. Als je van de clubman neus af wil, dan hoor ik het graag. Aangezien je er niet van houdt wil je er natuurlijk ook niks voor hebben
Ingediend door Mini Martin op do, 21-10-2004 22:49
Er is hier nog een geïnteresseerde :)" title="Evil" />
grtzz Martin
Als je die clubman-neus gaat opofferen wil ik graag wel die underriders heben (die verticale stukjes onder de bumper. Groeten J
FrostiE_999 schreef:
Das toch echt WEL waar hoor!
Je hebt helemaal gelijk Frostie. Heb in m'n post VAN, en clubman omgedraaid. Bedoelde te zeggen dat de VAN nooit met 1100 geleverd is, geloof ik (nu ff voorzichtig worden..)
RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973
Ingediend door Dietrich op do, 21-10-2004 17:43
Zijn er veel verschillen tussen deze twee, even afgezien van de neusvorm? Ik heb nl. een clubman op het oog voor onderdelen voor mijn roundnose(motorische gedeelte, elektrische gedeelte en achterbrug).