verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

Zijn er veel verschillen tussen deze twee, even afgezien van de neusvorm? Ik heb nl. een clubman op het oog voor onderdelen voor mijn roundnose(motorische gedeelte, elektrische gedeelte en achterbrug).

RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

persoonlijk vind ik het zonde om een clubman te offerren voor een roundnose, maarja wie ben ik...

onder de neus zijn de mini's technisch helemaal hetzelfde... dit als antwoord op je vraag...

RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

nou helemaal het zelfde..

ik ben een van fan maar daar zit toch wel verschil in....

clubma zitten de zelfde deuren in als bij een "gewone" mini en van een roundnose sitten de schrnieren aan de buitenkant en zitten er twee schuif raampjes in ...en een ander soort deur klink

default

RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

Dietrich schreef:
Ik heb nl. een clubman op het oog voor onderdelen voor mijn roundnose(motorische gedeelte, elektrische gedeelte en achterbrug).



Kan je het beter niet omdraaien.
De standaard neus gebruiken om de Clubman op te knappen. :)" title="Evil" />

grtzz Martin

RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

Ik denk dat hij clubman onderdelen wil gebruiken voor een round-nose op te knappen?

Er vanuitgaande dat je de saloon bedoelt...
Je kunt bijna alle onderdelen van de clubman gebruiken! Behalve de gril, bumpers, motorkap en knipperlichten kun alles gebruiken!
Technisch zijn ze precies hetzelfde!

RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

pje en daan schreef:
clubma zitten de zelfde deuren in als bij een "gewone" mini en van een roundnose sitten de schrnieren aan de buitenkant en zitten er twee schuif raampjes in ...en een ander soort deur klink



Om maar te zwijgen van het feit dat een clubman nooit met de lange laadvloer van de VAN geleverd is, nooit met 1100 motor geleverd is, nooit met dichte zij/achterramen, of de kleine van de VAN.. enz enz..

Maar nu gaan we er even van uit dat het om een VAN/Estate gaat. Kan net zo goed om de saloons gaan.

Maar goed, het gaat om de technische onderdelen.. Ja die zijn zo goed als allemaal hetzelfde.

Verder schrijf je niet welke van de twee de 73ér is, of beide?? maar misschien is het handig te weten dat pre 76 (???correct me if i'm wrong) nog andere voorsubframes hadden dan latere modellen.

RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

Bert schreef:

Om maar te zwijgen van het feit dat een clubman ... nooit met 1100 motor geleverd is



Das toch echt WEL waar hoor! :)

default

RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

nooit met 1100 motor geleverd is


Ook mijn Clubman heeft origineel een 1100 blok.
Het staat zelfs op mijn kentekenpapieren.

grtzz Martin

RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

Is wel pas vanaf 1975, dus dat klopt dan wel weer i.c.m. met een 73-er.... :)

default

RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

De mijne is van 77.
Dat verklaart het :+)

grtzz Martin

RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

Vanaf 1975 hebben de clubmans standaard 1100-tjes (behalve automaten). Voor 1975 kon je volgens mij kiezen.

Mijn Clubman 1100 is uit 1975, zit nu een 1293 in (da's eigenlijk niet waar, het blok staat er naast).

Een clubman opofferen voor een "normale" mini? Ben je wel lekker? Nou ja, je moet het zelf maar weten. Als je van de clubman neus af wil, dan hoor ik het graag. Aangezien je er niet van houdt wil je er natuurlijk ook niks voor hebben ;)

default

RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

Er is hier nog een geïnteresseerde :)" title="Evil" />

grtzz Martin

RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

Ik was eerst! :P

RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

Als je die clubman-neus gaat opofferen wil ik graag wel die underriders heben (die verticale stukjes onder de bumper. Groeten J

RE: verschillen tussen Clubman en Roundnose 1973

FrostiE_999 schreef:
Das toch echt WEL waar hoor! :)



Je hebt helemaal gelijk Frostie. Heb in m'n post VAN, en clubman omgedraaid. Bedoelde te zeggen dat de VAN nooit met 1100 geleverd is, geloof ik (nu ff voorzichtig worden..)