vraagje ivm mini

default

RE: vraagje ivm mini

Hallo allemaal,
ben vandaag naar een mini gaan kijken met vader
we hebben deze dan ook gekocht maar de persoon
weet pas volgende week verdere gegevens.
Nu zal je denken: die kopen een mini zonder gegevens te weten... maar we kennen de persoon van de garage goed en zal ons dus niet oplichten.
Nu is mijn vraag zouden jullie adhv een foto meer specifecaties kunnen geven over deze mini
wat ik wel weet is dat er 5 versnellingen zijn
link van foto's :
http://groups.msn.com/uze4taktjes/mijnd ... hotoID=193
http://groups.msn.com/uze4taktjes/mijnd ... hotoID=194
http://groups.msn.com/uze4taktjes/mijnd ... hotoID=195

ik wil jullie alvast op voorhand bedanken !
mvg lars

RE: vraagje ivm mini

5 versnellingen lijkt me eerlijk gezegd stug. Er zijn vijfversnellingsbakken te koop voor Mini's, maar die zijn duur en dit autootje ziet er verder erg standaard uit (afgezien van de schade).

Het ziet er uit als een SPi (Single Point injectie) Cooper (type-aanduiding Mini Cooper 1.3i). Dit is te zien aan de wielen, dashboard, rood tapijt in het interieur, stoelen/bekleding.

Als de originele motor erin ligt zou dat een 1275 cc moeten zijn, met zoals gezegd single point injectie. En waarschijnlijker dus gewoon de standaard vierversnellingsbak.

De grill is niet standaard, de lampen horen er niet in. After market exemplaar met ruimte voor lampen. De meest gebruikelijk oplossing is losse lampen die [i:1oai2a3v]voor[/i:1oai2a3v] de originele dichte grill worden geplaatst.

Ik hoop dat je dat bedoelt met gegevens.

default

RE: vraagje ivm mini

dit is precies wat ik bedoel
hartelijk bedankt!!!
voor de info en de vlugge respons!
mvg lars

RE: vraagje ivm mini

Zie ook mijn update, ik heb mijn reactie ongeveer tegelijk met jouw reactie bewerkt :)

RE: vraagje ivm mini

Tjeemig, hij ziet er wel toegetakeld uit... :|

RE: vraagje ivm mini

handig die gordels, zeker als je bijrijder ze niet om heeft... |:(

let op dat de auto niet ontzet is na de klap...

heb eerder dit soort schades gezien die achteraf veeeeeeeeeeel meer werk waren dan alleen een nieuw front... let op het sluiten van de deuren, en gescheurde lasnaden bij de voorruit.

default

RE: vraagje ivm mini

tja, er is vooral veel werk aan het carosserie
voor de ramen en zo wordt gekeken door de verkoper
kennen jullie soms mensen die goedkoop 2de handonderdelen verkopen in belgie?
ben nu van plan om onderdelen te kopen bij anglo parts maar die is duur vindt ik.
bedankt
mvg lars

RE: vraagje ivm mini

ik sluit me volledig aan bij eelke, over het type van de wagen, een vijf versnellings bak lijkt me ook raar want deze was alleen standaard op een cooper s en dat is deze mini volgens mij niet.
In belgie moet je zeker geen onderdelen kopen bij anglo parts tenzij je rap een klein onderdeel nodig hebt, maar voor de rest is ie wat te duur; je kan dan beter even naar bernd laus rijden:
BL mini
Bernd Laus
Toekomstlaan 6
3621 Rekem-Lanaken
Belgie
tel: 0032(0)89723397
Ik denk dat dit één van de goedkoopste mini shops is uit de buurt. echt goedkoop wordt het natuurlijk in Engeland.

RE: vraagje ivm mini

Lars L. schreef:
tja, er is vooral veel werk aan het carosserie.



Kijk uit hiermee. Als ik kritisch kijk naar de laatste foto vindt ik dat het voorwiel al in een rare hoek staat voor een mini. Wat ik verder niet kan beoordelen is of er achter schade is. Hij lijkt me vooral van voor geraakt (op de foto's afgaand). Als dat zo is, dan is het bijzonder vreemd dat het achterklapraampje (afgedekt met plastic) de klap niet overleeft heeft. Dan zou het wel eens kunnen zijn dat er meer spanning in de auto zit waardoor deze is gesprongen...

Verder moet je hem blijbaar ook nog invoeren (buitenlands kenteken)???

default

RE: vraagje ivm mini

idd hij is afkomstig vanuit het zuiden van frankrijk
maar papieren worden in orde gebracht door verkoper
het achterruitje is ingeslagen geweest,
en er heeft een auto in de koffer gereden en de passagier dan met zen hoofd tegen de ruit...
En wat die 5bak betreft zal nog eens gaan vragen want alles moest redelijk rap gebeuren.
Maar ziet er voor mij een mooi opknappertje uit ben tenslotte nog maar 16 en heb dus alle tijd

en bedankt voor dat adres
mvg lars

RE: vraagje ivm mini

ALs ik dan heel asociaal mag zijn, wat heb je ervoor betaald? Ik wordt over iets minder dan 5 weken 18 en wil vandezomer toch ook een eigen opknap-mini aanschaffen, gewoon omdat je dan weet hoe alles in elkaar zit en om er daarna lekker in te rijden. Maar heb altijd t gevoel dat het moeilijk op te brengen is als je nog maar gewoon een scholier (binnenkort student) bent...

Maar de grootste kosten zullen vaak wel in het opknappen zitten, als ik dit zie helemaal... Maar wat ben je ongeveer kwijt voor een goeie mini?? kweet t, het is beetje off-topic... :x

groeten Jochem

default

RE: vraagje ivm mini

ik heb er 1400€ voor betaald
weet niet of dit teveel is?
maar er is bijna niets van roest aan de auto
nog paar foto's bijgezet: http://groups.msn.com/uze4taktjes/mijnd ... snw?Page=1

heeft die verkoper van onderdelen soms een site of zo?

allemaal bedankt!

ps: hebben jullie soms 1nige tips voor de restauratie van de mini?

mvg lars

RE: vraagje ivm mini

Het is natuurlijk altijd moeilijk te oordelen adhv een foto, maar persoonlijk vindt ik € 1400 gezien de schade en de kosten van het opknappen aan de hoge kant. Ook de eerdere opmerkingen over schade en roest wat je niet zo 1-2-3 ziet zou ik ter harte nemen.

Zo te zien ligt het bouwjaar tussen 1994 en 1996, dus roest is bijna onvermijdelijk. Let goed op de aankooptips

Succes met de aanschaf en het opknappen!

default

RE: vraagje ivm mini

had wel gedacht dat het teveel zou zijn
maar webben em nu... en kga me wel dermee amuseren
moter wordt wel nog keer volledig nagekeken en heeft 40 000 km.
nog een laatse vraagje: was beetje rond aant kijken op deze site en zal lik staat stage1, stage2, stage 3 wat is dit juist??
mvg lars

RE: vraagje ivm mini

Lars L. schreef:
had wel gedacht dat het teveel zou zijn



Ik zeg niet dat het teveel is, alleen naar mijn idee aan de hoge kant. Maar zoals zoveel is het net wat je ervoor over hebt. Ik weet het ook wel, je wordt verliefd en dan ga je....

Been there, done that.... ;)

RE: vraagje ivm mini

garfield schreef:
een vijf versnellings bak [...] was alleen standaard op een cooper s


Een Cooper Sport 5 bedoel je, die alleen via John Cooper Garages te koop is geweest in Engeland. Een "gewone" Cooper S, die pas weer in het MPi tijdperk te koop was (echter Cooper S-en uit de jaren 60 hebben we het niet eens over, toen hadden ze echt allemaal een 4-bak), verschilde van een gewone Cooper door het Sport Pack (waar geen 5-bak bij hoort).

Pas ook op met kilometerstanden bij Mini's, geen 6e cijfertje, dus gezien de leeftijd is het waarschijnlijker dat het 140.000 kilometer is...

RE: vraagje ivm mini

@Lars.L

De stage 1,2 en 3 waar je omvraagt zijn tunings kits om een motor te tunen afhankelijk van het type motor.

Betreft onderdelen hoef je niet naar BL te gaan, ik heb een adres dat goedkoper is dan blubberdeblub. Ze hebben geen etalage pronken of inspirerende showroom want daar betaal je de prijs toch voor. Jij bestelt het onderdeel of wat dan ook zonder een kilo zout.

Een mailtje doet wonderen.

RE: vraagje ivm mini

Er is geen mini, ook geen andere auto met A-blok met dezelfde versnellingsbak, die standaard een 5-bak heeft, ze zouden naderhand omgebouwd zijn...

RE: vraagje ivm mini

verschilde van een gewone Cooper door het Sport Pack (waar geen 5-bak bij hoort).

=> weet ik wel, naast een moke heb ik immers ook nog een sport pack van 98 dus daar ken ik het verschil wel tussen :D
toch bedankt voor de informatie Eelke[/quote]

default

RE: vraagje ivm mini

zou je de 5bak in de tijd niet kunnen kiezen als optie? of is dit uitgesloten
mvg lars

RE: vraagje ivm mini

Eelke schreef:
Een Cooper Sport 5 bedoel je, die alleen via John Cooper Garages te koop is geweest in Engeland.



Dus nee, dit was alleen mogelijk in Engeland bij de John Cooper Garages. Hier in Nederland en omringende landen zou het dus omgebouwd moeten zijn. [size=75:1k29r8xa](Correct me if I'm wrong...)[/size:1k29r8xa]

RE: vraagje ivm mini

En in feite waren die Sport 5's ook omgebouwd.

RE: vraagje ivm mini

Lars L. schreef:
zou je de 5bak in de tijd niet kunnen kiezen als optie? of is dit uitgesloten
mvg lars



lijkt me sterk dat het een fabrieksoptie was...

je kan dit soort dingen wel door Ben van Leeuwen laten inbouwen, maar ik vraag me daarbij af wat je daadwerkelijke winst is.

kan je mini harder rijden door de 5e versnelling OF zitten de versnellingen dichter bij elkaar zodat je uiteindelijk geen snelheidswinst hebt???

(laten we hierover in het techniek topic verder bomen)

RE: vraagje ivm mini

Er zijn al een paar topics over 5-bakken. Het is nooit een fabrieksoptie geweest. En behalve Ben van Leeuwen zijn er nog een boel andere Mini-specialisten in Nederland aan wie je dat wel kan overlaten. Het is alleen nogal een investering. In dit geval is de rest van de auto er niet naar om zoveel gheld aan een versnellingsbak uit te geven. Maar niks is onmogelijk.

RE: vraagje ivm mini

Patrick schreef:
Ik zeg niet dat het teveel is, alleen naar mijn idee aan de hoge kant. Maar zoals zoveel is het net wat je ervoor over hebt.



Als je kijkt hoeveel het je gaat kosten om hem op te knappen in vergelijking met hoeveel ie uiteindelijk waard zal zijn is het te veel. Maar dat probleem heeft bijna iedereen die een mini gaat opknappen, behalve als je een jaren 60 cooper, een pickup of een moke ofzo iets opknapt. (en hopelijk een 1275GT)

Als je kijkt wat voor opknapmini je kan kopen voor dat budget heb je het niet eens zo slecht gedaan denk ik. Zoals de meeste mensen weten hou ik niet zo van jaren negentig mini's, maar die dingen zijn nu eenmaal (nog) wat duurder. Die foto's zeggen weinig natuurlijk. Beetje vreemd dat je geen foto van de achterkant hebt, die zou juist in de prak zitten toch?

Heel veel succes natuurlijk en verkoop die dax maar want als je die ook nog op de weg moet houden dan heb je nooit genoeg budget... :P

default

RE: vraagje ivm mini

[/quote]Heel veel succes natuurlijk en verkoop die dax maar want als je die ook nog op de weg moet houden dan heb je nooit genoeg budget... :P[/quote]


nee nee men schatje doek nooit weg ;)

RE: vraagje ivm mini

veel succes met opknappen, let goed op dat de naden van de deuren gelijk zijn, op de foto van de linker zijkant lijkt het dat de verf van de voorkant van de deur eraf ligt, wat erop duidt dat de deur tegen het A-paneel aangeduwd is, hetgeen ertoe kan lijden dat het deurframe ietsjes naar binnen is gedrukt bij de scharnieren(heb ik wel eens gezien bij schademini´s).

btw, mooie dax man!! heb ik ook gehad jaren geleden.... O+