Vragen dashboard

RE: Vragen dashboard

Wellicht dat iemand mij kan uitleggen wat enkele knopjes doen van mijn '89 Mayfair.

1= Choke
2= ?
3= ?
4= Alarmknipperlichten
5= licht (1 klik linkerlamp, 2 klik vol licht)
6= Verwarming? Alleen in of uit brengt geen verandering, snap deze niet.

RE: Vragen dashboard

1= Choke
2= Remvloeistofcontrolelampje
3= Achterruitverwarminig
4= Alarmknipperlichten
5= licht (1 klik stadslicht, 2 klik vol licht)
6= Verwarming? Alleen in of uit brengt geen verandering, snap deze nie

voor 6 zal je even onder de kap moeten. Het kan zijn dat er een kraantje links (als je ervoorstaat) op de kop zit, of dat je een losse kraan hebt. Hieraan zit een kabel die verbonden is aan nummer 6. Als je ze aantrekt (en je kachel aan zeten) dan zou je het lekker warm in de auto moeten krijgen..

Jaapio

RE: Vragen dashboard

Dank je wel! Achterruitverwarming, wat een luxe!

RE: Vragen dashboard

en ze zitten in een verkeerde volgorde in het ding geprikt...

RE: Vragen dashboard

verkeerde volgorde



.. aan de plaats van de tellers te zien is deze rechtsgestuurd ..

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Vragen dashboard

Ik dacht eerst hetzelfde, maar toen zag ik ook dat het rechtsgestuurd was :P

Jaapio

ps: achterruitverwarming kan je herkennen aan van die banen in je achterruit.

RE: Vragen dashboard

woonplaats: Uxbridge, UK .. zegt natuurlijk ook wel iets 8)

ik heb ook luxe achterruitverwarming |:( ongeveer anderhalf streepje doen het nog ..

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Vragen dashboard

ghi ghi ghi,

niet gezien...

inderdaad klopt de volgorde dan wel...

RE: Vragen dashboard

Theo van den Bogaard schreef:
ik heb ook luxe achterruitverwarming |:( ongeveer anderhalf streepje doen het nog ..


[offtopic]
Als je nog een keer in deze buurt moet zijn moet je er maar 1 komen halen met meer streepjes werkend[/offtopic]

RE: Vragen dashboard

Het stuur zit inderdaad aan de rechterzijde. Ik wist niet dat dan ook de knopjes op het dashboard omgekeerd zitten. Gelukkig zitten de koppeling, rem en gas wél op dezelfde plek!

RE: Vragen dashboard

meschien een beetje rare vraag, maar als ik op het schakelaartje remvloeistof controle klik brand deze rood, is dat goed of zou hij juist niet moeten gaan branden ?

grts jaron

RE: Vragen dashboard

Dat hoort zo, zie hier

jameswatt30 schreef:
meschien een beetje rare vraag, maar als ik op het schakelaartje remvloeistof controle klik ...



Of ik begrijp je verkeerd of je zit wat veel achter je computer :P

RE: Vragen dashboard

jaapio1984 schreef:
voor 6 zal je even onder de kap moeten. Het kan zijn dat er een kraantje links (als je ervoorstaat) op de kop zit, of dat je een losse kraan hebt. Hieraan zit een kabel die verbonden is aan nummer 6. Als je ze aantrekt (en je kachel aan zeten) dan zou je het lekker warm in de auto moeten krijgen.



Er is nog een optie... Op de foto zie ik de hendel van de kachel off staan en de switch staat ook op off. Ok, zou wel een erg makkelijke optie zijn, maar toch :D. Hendel even op car of screen zetten en switch op on als je wilt dat hij gaat blazen.

Het omwissel jaar van uittrekken of induwen om de kachel warm te krijgen is 1989, maar als ik het zo zie (omdat hij uit staat) moet jij m indrukken voor warm?

Voor meer over kachelproblemen moet je even zoeken op het forum. Kunnen verschillende dingen mee zijn en het meeste staat wel beschreven.
Bijvoorbeeld hier: viewtopic.php?f=5&t=5701

RE: Vragen dashboard

jameswatt30 schreef:
meschien een beetje rare vraag, maar als ik op het schakelaartje remvloeistof controle klik brand deze rood, is dat goed of zou hij juist niet moeten gaan branden ?

grts jaron



Kun je controleren of het lampje wel werkt, leek mij. Als ie gaat branden als je er niet op drukt, dan moet je bijvullen.

@Jaapio1984. Er was inderdaad iets niet goed. De verwarming stond constant aan. Het indrukken of uittrekken van de klep die je met de verwarmingshendel (6 op het plaatje) bedient, maakte geen verandering. Een vriend zag meteen in de motorkap dat de klep vast zat en standaard de warmte door liet. Toen dat ding eenmaal weer kon bewegen, bleef de verwarming uit als je de hendel in drukt en gaat ie aan als je de hendel uittrekt. Lijkt me overigens ook het meest logische.