MikeJetBlack kan je heel wat vertellen. Die heeft er 1 staan van '68 als ik het goed heb. Die is alleen in een iets mindere staat.
- Login of registreer om te reageren
MikeJetBlack kan je heel wat vertellen. Die heeft er 1 staan van '68 als ik het goed heb. Die is alleen in een iets mindere staat.
Ziet er erg mooi uit!
Ik vond dit topic over de traveller, misschien zelf ook al gevonden?
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 223#307223
(b)engeltje schreef:
MikeJetBlack kan je heel wat vertellen. Die heeft er 1 staan van '68 als ik het goed heb. Die is alleen in een iets mindere staat.
iets mindere staat??? mwaaaaaaa gezien de foto's denk ik dat wel meevalt, op een foto lijkt het meer dan dat het is he
wat belangrijk is als je hem een jaar laat staan is dat je de accu afkoppeld, de vetpunten naloopt en volprut en de tank maximaal vullen. ook de bougies eruit en een beetje olie op de cilinders laten lopen en dan bougies weer erin... als je de mogelijkheid hebt, zet er een stel oude wieltjes op die vierkant moegen worden en leg de goede banden plat weg...
wat erg belangrijk is is dat hij vochtvrij staat, de raampjes een klein beetje open tegen het muf worden binnenin.
voor het starten alle koelvloeistof eruit, de waterpomp eruit en de bypass naar de cilinderkop controleren of die niet verstopt zit. dan zonder ontsteking (bobinekabel lostrekken) het blok rond laten draaien.
wat voor nu wel al erg leuk kan zijn is om hem grondig te inspecteren op punten die je aan gaat pakken, je kan dan nu al gaan jagen op onderdelen en informatie.
op de site van theo vd Bogaard staat heel veel info over de diverse modellen. http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/
van de MK1 traveller zijn er volgens J de Lange 75500 gemaakt. Vlakke daken minder, want ergens rond ik dacht '64 kwamen er banen in het dak.
de allereerste hadden ook nog een tank links achter in de auto.
leuk hoor weer een oudje in nederland er bij.
succes met opknappen en de stalling, de de reeds eerder genoemde jacht op info en spullen.
meer specifiek:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/cmtr-i.htm
.. ik mis nog wat foto's van onder de motorkap ?!
HTH,
Theo van den Bogaard
Ingediend door jacquesm op vr, 18-07-2008 14:49
Ik kan nog geen soep maken van het chassis nummer, daar zit een digit te veel in ! (maar het staat er wel echt zo, ook nog even in de auto gechecked)
Foto van onder de kap zal ik maken, red flame heeft helemaal gelijk, op de foto ziet het er een hoop beter uit dan in werkelijkheid.
ff ergens een camera scoren! (mogelijk wordt dat dus pas morgen...)
Heey,
Stond deze toevallig te koop in Middelburg?
Iedergeval heel veel plezier ermee.
Wauw wat een mooi restauratie project!!!
Zo'n vroege traveller is wel ietje anders als die van MikeJetBlack. Een van 1961 heeft onder meer een andere tank (en die is ook erg lastig te vinden dus ik hoop dat ie nog goed is), chrome slotjes voor de ramen achter, een 3-synchro magic wand versnellingsbak (een van 1968 heeft mogelijk al een 4-synchro remote), en zo zijn er nog wel een paar dingetjes. Zeker de moeite en zeker niet alledaags.
voor chassisnummers zie ook:
http://www.geocities.com/tb13cp/chsnrs.htm
als je doortelt vanaf: 1962 oct MAW4 308939 zou het geen vreemd nummer zijn .. misschien is het jaartal tijdens een overschrijving verkeerd overgenomen?
gezien de rest van je foto's is het niet je eerste oude (engelse) dame
als je hem echt lang(er) wilt laten staan zou ik er assteunen onder zetten, succes,
Theo van den Bogaard
jacquesm schreef:
Ik kan nog geen soep maken van het chassis nummer, daar zit een digit te veel in!
Het eerste cijfer (de 4) is geen onderdeel van het wagennummer maar van het type nummer MAW4 en dan het eigenlijke wagennummer 3xxxxx.
Stond deze toevallig te koop in Middelburg?
Nee, die in Middelburg staat al op NL's kenteken. Of er moeten er nog meer rondrijden?
Ingediend door jacquesm op vr, 18-07-2008 19:44
Onder de kap ziet het er zo uit:
Er is een hoop spul rood waarvan ik vrijwel zeker weet dat 't niet rood hoort te zijn!
Er zit inderdaad een b-type bak onder, met de oude kruiskoppelingen aan de blokzijde.
En ja, er logeerden hier al een aantal andere dames maar die waren wat jonger, en daarvan is de historie min of meer bekend
Op alle engelse papieren stond 1961, op de duitse 'fahrzeugbrief' staat 14/03/1963, dus misschien is dat dichter bij de waarheid ?
Het engelse kenteken was 339 SHW, het duitse was K-XS178 (Keulen).
Deze auto heb ik uit Limburg, via MP, dus niet uit Zeeland.
groetjes,
Jacques
uitsluitsel over de leeftijd zou je op zijn hoogst via een Heritage certifcate kunnen krijgen
(als de engelse kenteken-constructie je interesseert:
http://www.londonbusroutes.net/miscellaneous/regs.htm
zoals ik het vlug lees zou het van *voor* januari 1963 moeten zijn - 339 = volgnummer S = sequentie-letter HW = Bristol )
kachelkraantje: twijfelachtig (ik zou een handbediende verwachten)
dynamo-bobine- Hs2 en filter klopt, maar allemaal vrij standaard tot de jaren '70, kruiskoppelingen zijn ook tot die tijd gebruikt.
't is maar hoe origineel je het wilt hebben (tot aan de slangklemmen toe ?) ..
er zou ook een jaartal op de dekplaat van de ruitewissermotor gestanst moeten staan - als die nog origineel is ...
of kijk eens naar de ruiten:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/glas.htm
leuk zoekplaatje,
groetjes,
Theo van den Bogaard
Ingediend door jacquesm op vr, 18-07-2008 22:46
Dank je Theo, da's echt een goeie!
Aan de hand van de voorruit zegt ie q3 1962, op de ruitewissermotor luid en duidelijk '63 (ik heb wat van die rooie verf weg moeten krabben maar die hoorde daar volgens mij toch al niet). Ongelofelijk trouwens dat daar dus al een dikke 45 jaar dezelfde voorruit in zit en dat ie nog puntgaaf is! Het is trouwens een enkellaags raam ('toughened', ipv 'laminated'), ik zou daar niet graag een steen op krijgen.
Het lijkt er dus op dat de duitse fahrzeugbrief het bij het rechte eind heeft en dat de auto van maart '63 is.
Hm, jammer dat ik de titel van het topic niet meer kan wijzigen...
De starterknop zit trouwens op de vloer van de auto, niet met een sleutel, volgens http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/cmtr-i.htm is ie dus zeker september '64.
Niet zo oud dus als de vorige verkoper (en de Engelse douane) dacht.
Echt reuze bedankt, dit gaat het restaureren een hoop helpen, als je niet weet wat je zoekt wordt het toch al gauw een stuk lastiger.
Hoeveel van deze mk1 travellers rijden er nog ongeveer rond ?
Ingediend door jacquesm op vr, 18-07-2008 22:48
dat krijg je van het niet goed proofreaden, dat had dus moeten zijn 'van voor september '64' ...
sorry
Stond er eentje te koop poosje terug op MP en kwam uit Middelburg. Maar wist niet zeker of die al op NL-kenteken stond. Hij heeft er 2x op gestaan voor verkoop maar dan is deze t niet.
Voor die van mij check de volgende Topics:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=35926
en:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=24534
Enne die van mij is zo slecht nog niet hoor!
Alleen even een tegenslag met het motorblok, maar dat zit weer in elkaar.
De lak is lelijk, dat weet ik zelf ook wel, maar hij is wel nog hard en IK ben er blij mee!!!!
Ik heb je foto's nog eens bekeken en het viel me op dat er Minor acherop het duertje staat.
Is dat origineel?
RE: vragen over een '61 traveller
Ingediend door jacquesm op vr, 18-07-2008 12:55
dag allemaal,
Ik heb een oude engelse dame verleid, het is een 61'er Morris Minor traveller:
Na wat gepraat en ge-onderhandel is ze met me mee naar huis gekomen en ze ligt nu te slapen in m'n garage.
Ze is nog in vrijwel originele staat, en bijna helemaal compleet.
Het serienummer van het chassis is MAW4377117, engine # 508565, een 850.
De auto is tot vrij recent voor dagelijks verkeer gebruikt door een oudere man in Duitsland (staat nog op duits kenteken), daarvoor was het voertuig tot '89 in Engeland geregistreerd. Toen ik de auto vond had ie al een poosje (ongeveer een jaar) stil gestaan in Limburg en nu staat ie bij mij in de garage te wachten totdat mijn restauratie vaardigheden goed genoeg zijn om aan deze auto te beginnen. Volgens mij is ie te bijzonder om te verprutsen doordat ik nog niet goed doorheb wat er allemaal bij een mini restauratie komt kijken (ik oefen op wat minder speciale autos, langzaam maar zeker gaat het beter).
Wie kan me meer vertellen over dit type auto, of mogelijk zelfs over deze specifieke auto ?
Hoe bijzonder is deze auto ?
Hoeveel zijn er van gemaakt ?
Zijn er speciale zaken waar je op moet letten ?
Wat kan ik nu doen om er voor te zorgen dat het later (denk meer dan een jaar) niet nog verder achteruit gegaan is dan het nu al is ?
Wat is jullie impressie aan de hand van de fotos ? (veel meer fotos op link
groetjes,
Jacques