Waar herken je een echte Jet Black aan?

default

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

Hallo,

De titel zegt het al :P

Waar herken je een echte Jet Black aan?

Ik wil zelf beginnen om een mini op te knappen en ik wou graag een Jet Black pakken. Maar als ik zie dat je op internet zo de stickers Jet Black kan kopen kan iedereen z'n mini zwart spuiten en die stickers erop plakken en een rood lijntje trekken om de auto heen. Dus hoe herken je een echte? Alle mini's lijken wel op elkaar :P

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

waarom zou je in hemelsnaam een jet black willen faken, het zijn niet echt de meest gewilde speciale versies...

maargoed, een originele JB herken je aan de waardeloze koets zoals ze die alleen in 88 en 89 geproduceerd hebben, vooral roest rondom de raamsponningen zijn erg herkenbaar voor die jaren.

een JB heeft een 998cctje, geen rembekrachtiger, voorzien van schijven voor, en verder inderdaad de stickertjes, tis niet dat er voor de JB speciale dingen gemaakt zijn...

default

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

Nou me moeder had een Jet Black, en er is vanalles gebeurt, dus tja ik wou zon jet black een beetje op knappen. maar wil ook graag een leuk autotje voor in de zomer lekker mee te rijden ^^

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

Mijn JetBlack heeft toch echt rembekrachtiger.

en niet te vergeten een Zwart interieur met rode (vaak roze |:( )) bies.

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

mn eerste gedachte bij het lezen van de titel: heel veel roest

Jaapio

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

probeer erachter te komen welk kenteken de mini van je moeder had, daar is het bouwjaar uit te halen en vandaaruit misschien meer te vinden, misschien rijd ie nog wel...

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

Hier staat wat meer over de Jet Black. Er staan ook andere modellen in.
viewtopic.php?f=38&t=23936&hilit=jet+black

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

Red Flame schreef:

maargoed, een originele JB herken je aan de waardeloze koets zoals ze die alleen in 88 en 89 geproduceerd hebben, vooral roest rondom de raamsponningen zijn erg herkenbaar voor die jaren.



Hoezo waardeloos? :? er is geen mini die niet roest toch? wat maakt deze koetsen dan zoveel slechter dan anderen behalve de roest rondom de raampsponningen?

heb zelf ook een koets van rond die tijd en daar valt het qua roest nog wel mee..

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

Ach zien er wel gaaf uit echt jaren 80 8) . Stoelen waren zwart meen ik met een rode bies.

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

larson schreef:
Hoezo waardeloos? :? er is geen mini die niet roest toch? wat maakt deze koetsen dan zoveel slechter dan anderen behalve de roest rondom de raampsponningen?



De kwaliteit van het staal dat over de jaren heen gebruikt werd, verschilt echt aanmerkelijk. Vooral dit type is berucht. Maar dat heeft er ook mee te maken dat het een auto is die meestal gewoon als (goedkoop) gebruiksvoorwerp gebruikt is, en vaak niet vertroeteld is door een liefhebber.

En een JetBlack is inderdaad niet heel erg bijzonder. :)

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

van de Jet Black (en de Het Rot samen) zijn er toch 5000 gemaakt dus het is een 'limited edition'

tis niet dat er voor de JB speciale dingen gemaakt zijn...


de (binnen) bekleding toch wel 8)

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

ik geloof dat de Red Rot geen rembekrachtiger had, en de Jet Black wel..

kentekens zullen rond de T*- serie liggen, mits origineel NL

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

bol schreef:
ik geloof dat de Red Rot geen rembekrachtiger had, en de Jet Black wel..

kentekens zullen rond de T*- serie liggen, mits origineel NL



Is dat een tikfout ?
:)

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

nope... zo noem ik hem :D

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

bol schreef:
ik geloof dat de Red Rot geen rembekrachtiger had, en de Jet Black wel..

kentekens zullen rond de T*- serie liggen, mits origineel NL



klopt.. mijn redhot heeft ook een kenteken met T.

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

En mijn JB ook T....

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

Idd hier ook een JB onderhanden gehad met een rembekrachtigerzit nu in de HondaMini van Minimonster van Marko Spaans)

default

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

mijn Jet Black heeft rembekrachtiging en is orgineel ongelood :P bouwjaar november 1988. En roest valt wel mee hoor! :P

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

Naast dat het daadwerkelijk een echte Limited edition was, was het ook een duurdere uitvoering dan de andere minis van die tijd.

De meeste die in 88 op kenteken zijn gezet hebben geen rembekrachtiger, die van 89 wel (uiteraard uitzonderingen daargelaten). Dit was zowel voor de Jet Black als de Red Hot van toepassing.

Ze hadden o.a. : drie spaaks sport stuur (hetzelfde als de 91 coopers maar andere badging en geen leren overtrek), anti blindering stand op de spiegel, drie kloks teller set, schijfremmen, velours interieur met rode bies en de modelnaam op de rugleuning van de stoel, rode gordels zowel voor als achter, 12 inch rode stalen velgen met wieldoppen, stalen gril in zwart met badging er links er op geplakt met het logo van het model, optioneel was de hoeden plank geborduurd met het logo en als de mini in Engeland gekocht was kreeg je er een sony walkman bij in de kleur van de mini.

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

masnarda schreef:

De meeste die in 88 op kenteken zijn gezet hebben geen rembekrachtiger, die van 89 wel (uiteraard uitzonderingen daargelaten). Dit was zowel voor de Jet Black als de Red Hot van toepassing.

Ze hadden o.a. : drie spaaks sport stuur (hetzelfde als de 91 coopers maar andere badging en geen leren overtrek), anti blindering stand op de spiegel, drie kloks teller set



ik heb een red hot uit 88, geen rembekrachting, en geen 3 kloks teller...blinderingsstand op de spiegel volgens mij ook niet of nooit geprobeerd...

RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?

De Jet Black is een Limited Edition geweest van zo'n 5000 stuks (dus niet zo heel erg limited als je het mij vraagt).
De JB en de Red Hot die samen werden geïntroduceert in 1988, waren gebaseerd op de Mayfair, die wat luxere (lees velours en hoofdsteun) stoelen had.
Op de zwarte stoelen met rode bies, staat Jet Black (of Red Hot).
Standaard rode 12" velgen met prachtige wieldoppen :r
Ook standaard het zwarte grilletje met Jet Black (of Red Hot) logo.
De JB en RH was ook uitgerust met chromen bumpers en deurklinken.
9iets wat voorheen zwart / grijs was)

Mijn Jet Black (TD-90-NT)is een van de eerste (maart 1988) en heeft geen rembekrachtiger, ook had hij geen toerenteller.

Ze willen best roesten inderdaad, maar welke doet dat niet? Ga eens naar een '96 er kijken of een van de laatste, die roesten nu al onder je .... weg.

Een beetje jammer is dat de meeste Red Hot's en Jet Black's meestal een andere kleur krijgen na de roestauratie.
Meestal kan ik wel aan het kenteken zien of het ooit een JB of een RH was.