Ik wil zelf beginnen om een mini op te knappen en ik wou graag een Jet Black pakken. Maar als ik zie dat je op internet zo de stickers Jet Black kan kopen kan iedereen z'n mini zwart spuiten en die stickers erop plakken en een rood lijntje trekken om de auto heen. Dus hoe herken je een echte? Alle mini's lijken wel op elkaar
waarom zou je in hemelsnaam een jet black willen faken, het zijn niet echt de meest gewilde speciale versies...
maargoed, een originele JB herken je aan de waardeloze koets zoals ze die alleen in 88 en 89 geproduceerd hebben, vooral roest rondom de raamsponningen zijn erg herkenbaar voor die jaren.
een JB heeft een 998cctje, geen rembekrachtiger, voorzien van schijven voor, en verder inderdaad de stickertjes, tis niet dat er voor de JB speciale dingen gemaakt zijn...
Nou me moeder had een Jet Black, en er is vanalles gebeurt, dus tja ik wou zon jet black een beetje op knappen. maar wil ook graag een leuk autotje voor in de zomer lekker mee te rijden ^^
probeer erachter te komen welk kenteken de mini van je moeder had, daar is het bouwjaar uit te halen en vandaaruit misschien meer te vinden, misschien rijd ie nog wel...
maargoed, een originele JB herken je aan de waardeloze koets zoals ze die alleen in 88 en 89 geproduceerd hebben, vooral roest rondom de raamsponningen zijn erg herkenbaar voor die jaren.
Hoezo waardeloos? er is geen mini die niet roest toch? wat maakt deze koetsen dan zoveel slechter dan anderen behalve de roest rondom de raampsponningen?
heb zelf ook een koets van rond die tijd en daar valt het qua roest nog wel mee..
larson schreef: Hoezo waardeloos? er is geen mini die niet roest toch? wat maakt deze koetsen dan zoveel slechter dan anderen behalve de roest rondom de raampsponningen?
De kwaliteit van het staal dat over de jaren heen gebruikt werd, verschilt echt aanmerkelijk. Vooral dit type is berucht. Maar dat heeft er ook mee te maken dat het een auto is die meestal gewoon als (goedkoop) gebruiksvoorwerp gebruikt is, en vaak niet vertroeteld is door een liefhebber.
En een JetBlack is inderdaad niet heel erg bijzonder.
Naast dat het daadwerkelijk een echte Limited edition was, was het ook een duurdere uitvoering dan de andere minis van die tijd.
De meeste die in 88 op kenteken zijn gezet hebben geen rembekrachtiger, die van 89 wel (uiteraard uitzonderingen daargelaten). Dit was zowel voor de Jet Black als de Red Hot van toepassing.
Ze hadden o.a. : drie spaaks sport stuur (hetzelfde als de 91 coopers maar andere badging en geen leren overtrek), anti blindering stand op de spiegel, drie kloks teller set, schijfremmen, velours interieur met rode bies en de modelnaam op de rugleuning van de stoel, rode gordels zowel voor als achter, 12 inch rode stalen velgen met wieldoppen, stalen gril in zwart met badging er links er op geplakt met het logo van het model, optioneel was de hoeden plank geborduurd met het logo en als de mini in Engeland gekocht was kreeg je er een sony walkman bij in de kleur van de mini.
De meeste die in 88 op kenteken zijn gezet hebben geen rembekrachtiger, die van 89 wel (uiteraard uitzonderingen daargelaten). Dit was zowel voor de Jet Black als de Red Hot van toepassing.
Ze hadden o.a. : drie spaaks sport stuur (hetzelfde als de 91 coopers maar andere badging en geen leren overtrek), anti blindering stand op de spiegel, drie kloks teller set
ik heb een red hot uit 88, geen rembekrachting, en geen 3 kloks teller...blinderingsstand op de spiegel volgens mij ook niet of nooit geprobeerd...
Ingediend door MikeJetBlack op ma, 26-04-2010 10:21
De Jet Black is een Limited Edition geweest van zo'n 5000 stuks (dus niet zo heel erg limited als je het mij vraagt).
De JB en de Red Hot die samen werden geïntroduceert in 1988, waren gebaseerd op de Mayfair, die wat luxere (lees velours en hoofdsteun) stoelen had.
Op de zwarte stoelen met rode bies, staat Jet Black (of Red Hot).
Standaard rode 12" velgen met prachtige wieldoppen
Ook standaard het zwarte grilletje met Jet Black (of Red Hot) logo.
De JB en RH was ook uitgerust met chromen bumpers en deurklinken.
9iets wat voorheen zwart / grijs was)
Mijn Jet Black (TD-90-NT)is een van de eerste (maart 1988) en heeft geen rembekrachtiger, ook had hij geen toerenteller.
Ze willen best roesten inderdaad, maar welke doet dat niet? Ga eens naar een '96 er kijken of een van de laatste, die roesten nu al onder je .... weg.
Een beetje jammer is dat de meeste Red Hot's en Jet Black's meestal een andere kleur krijgen na de roestauratie.
Meestal kan ik wel aan het kenteken zien of het ooit een JB of een RH was.
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door jackalj op wo, 07-04-2010 19:58
Hallo,
De titel zegt het al
Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ik wil zelf beginnen om een mini op te knappen en ik wou graag een Jet Black pakken. Maar als ik zie dat je op internet zo de stickers Jet Black kan kopen kan iedereen z'n mini zwart spuiten en die stickers erop plakken en een rood lijntje trekken om de auto heen. Dus hoe herken je een echte? Alle mini's lijken wel op elkaar
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door Red Flame op wo, 07-04-2010 20:05
waarom zou je in hemelsnaam een jet black willen faken, het zijn niet echt de meest gewilde speciale versies...
maargoed, een originele JB herken je aan de waardeloze koets zoals ze die alleen in 88 en 89 geproduceerd hebben, vooral roest rondom de raamsponningen zijn erg herkenbaar voor die jaren.
een JB heeft een 998cctje, geen rembekrachtiger, voorzien van schijven voor, en verder inderdaad de stickertjes, tis niet dat er voor de JB speciale dingen gemaakt zijn...
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door jackalj op wo, 07-04-2010 20:11
Nou me moeder had een Jet Black, en er is vanalles gebeurt, dus tja ik wou zon jet black een beetje op knappen. maar wil ook graag een leuk autotje voor in de zomer lekker mee te rijden ^^
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door G-force op wo, 07-04-2010 20:41
Mijn JetBlack heeft toch echt rembekrachtiger.
en niet te vergeten een Zwart interieur met rode (vaak roze )) bies.
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door jaapio1984 op wo, 07-04-2010 20:43
mn eerste gedachte bij het lezen van de titel: heel veel roest
Jaapio
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door Red Flame op wo, 07-04-2010 20:46
probeer erachter te komen welk kenteken de mini van je moeder had, daar is het bouwjaar uit te halen en vandaaruit misschien meer te vinden, misschien rijd ie nog wel...
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door (b)engeltje op wo, 07-04-2010 20:50
Hier staat wat meer over de Jet Black. Er staan ook andere modellen in.
viewtopic.php?f=38&t=23936&hilit=jet+black
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door larson op wo, 07-04-2010 21:02
Hoezo waardeloos? er is geen mini die niet roest toch? wat maakt deze koetsen dan zoveel slechter dan anderen behalve de roest rondom de raampsponningen?
heb zelf ook een koets van rond die tijd en daar valt het qua roest nog wel mee..
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door G-Bee op wo, 07-04-2010 21:05
Ach zien er wel gaaf uit echt jaren 80 . Stoelen waren zwart meen ik met een rode bies.
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door Sjoerd24 op wo, 07-04-2010 21:15
De kwaliteit van het staal dat over de jaren heen gebruikt werd, verschilt echt aanmerkelijk. Vooral dit type is berucht. Maar dat heeft er ook mee te maken dat het een auto is die meestal gewoon als (goedkoop) gebruiksvoorwerp gebruikt is, en vaak niet vertroeteld is door een liefhebber.
En een JetBlack is inderdaad niet heel erg bijzonder.
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door Theo van den Bogaard op do, 08-04-2010 08:50
van de Jet Black (en de Het Rot samen) zijn er toch 5000 gemaakt dus het is een 'limited edition'
de (binnen) bekleding toch wel
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door bol op do, 08-04-2010 09:03
ik geloof dat de Red Rot geen rembekrachtiger had, en de Jet Black wel..
kentekens zullen rond de T*- serie liggen, mits origineel NL
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door G-Bee op do, 08-04-2010 10:02
Is dat een tikfout ?
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door bol op do, 08-04-2010 10:23
nope... zo noem ik hem
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door Carlien op do, 08-04-2010 15:12
klopt.. mijn redhot heeft ook een kenteken met T.
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door G-force op vr, 09-04-2010 08:44
En mijn JB ook T....
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door Rene op vr, 09-04-2010 19:31
Idd hier ook een JB onderhanden gehad met een rembekrachtigerzit nu in de HondaMini van Minimonster van Marko Spaans)
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door _mini_cooper_ op vr, 09-04-2010 21:10
mijn Jet Black heeft rembekrachtiging en is orgineel ongelood bouwjaar november 1988. En roest valt wel mee hoor!
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door masnarda op vr, 09-04-2010 23:29
Naast dat het daadwerkelijk een echte Limited edition was, was het ook een duurdere uitvoering dan de andere minis van die tijd.
De meeste die in 88 op kenteken zijn gezet hebben geen rembekrachtiger, die van 89 wel (uiteraard uitzonderingen daargelaten). Dit was zowel voor de Jet Black als de Red Hot van toepassing.
Ze hadden o.a. : drie spaaks sport stuur (hetzelfde als de 91 coopers maar andere badging en geen leren overtrek), anti blindering stand op de spiegel, drie kloks teller set, schijfremmen, velours interieur met rode bies en de modelnaam op de rugleuning van de stoel, rode gordels zowel voor als achter, 12 inch rode stalen velgen met wieldoppen, stalen gril in zwart met badging er links er op geplakt met het logo van het model, optioneel was de hoeden plank geborduurd met het logo en als de mini in Engeland gekocht was kreeg je er een sony walkman bij in de kleur van de mini.
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door Carlien op za, 10-04-2010 07:58
ik heb een red hot uit 88, geen rembekrachting, en geen 3 kloks teller...blinderingsstand op de spiegel volgens mij ook niet of nooit geprobeerd...
RE: Waar herken je een echte Jet Black aan?
Ingediend door MikeJetBlack op ma, 26-04-2010 10:21
De Jet Black is een Limited Edition geweest van zo'n 5000 stuks (dus niet zo heel erg limited als je het mij vraagt).
De JB en de Red Hot die samen werden geïntroduceert in 1988, waren gebaseerd op de Mayfair, die wat luxere (lees velours en hoofdsteun) stoelen had.
Op de zwarte stoelen met rode bies, staat Jet Black (of Red Hot).
Standaard rode 12" velgen met prachtige wieldoppen
Ook standaard het zwarte grilletje met Jet Black (of Red Hot) logo.
De JB en RH was ook uitgerust met chromen bumpers en deurklinken.
9iets wat voorheen zwart / grijs was)
Mijn Jet Black (TD-90-NT)is een van de eerste (maart 1988) en heeft geen rembekrachtiger, ook had hij geen toerenteller.
Ze willen best roesten inderdaad, maar welke doet dat niet? Ga eens naar een '96 er kijken of een van de laatste, die roesten nu al onder je .... weg.
Een beetje jammer is dat de meeste Red Hot's en Jet Black's meestal een andere kleur krijgen na de roestauratie.
Meestal kan ik wel aan het kenteken zien of het ooit een JB of een RH was.