ik denk max 8.000 tot 10.000 euro, dit omdat je voor dat bedrag een verotte mini kan kopen en volledig kan laten restaureren.
- Login of registreer om te reageren
ik denk max 8.000 tot 10.000 euro, dit omdat je voor dat bedrag een verotte mini kan kopen en volledig kan laten restaureren.
tussen de 2000 en 150.000 euro...
http://www.newminiclub.nl/nieuws.php?id ... Motorsport
Oftewel, Sterk afhankelijk van het type mini, kwaliteit van restaureren en gebruikte onderdelen...
Wat Peter zegt Al is 150k wel errug veel
Als je, zoals Sjoerd zegt, een verrotte mini koopt en die LAAT restaureren ben je er overigens niet met 10.000 euro hoor! Beetje goeie spuitbeurt alleen is al meer dan 2000,-
Ik hoop dat mijn Van ooit getaxeerd gaat worden voor iets tussen de 12 en 15k. En das nog niets eens wat ik er allemaal aan uitgegeven heb!
Als je het echt goed doet kost een *zelf* uitgevoerde restauratie (dat is wat anders dan opknappen a la Whealer Dealers of Dessert Car Kings) al snel 10k-15k waar de ongerestaureerde staat van de carrosserie wel nog een factor in is. Dit geldt vooral voor oudere Mini's. Gaat het om een specialer model, dan wordt het snel (veel) meer. Een Cooper of Cooper S Mk I/II fatsoenlijk restaureren kost makkelijk 20k-25k afhankelijk van de aanwezigheid van de juiste originele onderdelen en de staat ervan.
Met een restauratie bedoel ik dus de 'car is reborn' E-type aanpak.
Laats zelfs bedragen gehoord die richting de 30.000tot 35.000gingen.
Volledig en echt goed gerestaureerde mini's zijn schijnbaar schaars.
Je zult dan echt liefhebber moeten zijn, en de taxateur zal ook een zwak moeten hebben voor de mini lijkt mij.
Ik ben gek op oldtimers, maar het is onmenselijk om ze allemaal mooi te vinden.
Voor een taxateur lijkt me dat ook het geval.
Een goede taxateur kijkt niet alleen naar het type wagen, maar ook naar de hoeveelheid werk die erin gestoken is. Daarnaast kijkt hij, als het goed is, ook naar de marktwaarde van de wagen. Het is leuk om een wagen op 35.000,- te taxeren, maar dat is niet marktrealistisch, of het moet een wel heel zeldzame wagen zijn.
Een taxateur mag zijn eigen mening/gevoel bij een taxatie niet mee laten tellen.
Ben ik met je eens.
Maar ook dat is weleens moeilijk, lijkt mij. Voor de verkoop idd niet realistisch, maar voor de verzekering wel belangrijk.
En natuurlijk voor ut mentale plaatje:D
De mini waar ik het over heb is ook schijnbaar een echte "classic" dus waardevol.
Ik weet even niet precies waardoor dat ie zoveel waard is, zal het zsm eens vragen
leuke topic!
TorqueR11 schreef:
ik vroeg me af wat een oldtimer mini waard kan zijn na een complete restauratie
weet iemand dit??
Rick
Ben je dit zelf van plan om te doen dan?
Een gerestaureerde mk1/2 Cooper S met period mods doen zo'n 20-25000 euro in de verkoop, maar dat zijn pre 1970 auto's.
Ik ben een paar jaar geleden wezen kijken naar een Innocenti Cooper/ 1300 Export uit 1975 die behoorlijk was aangepakt (opgeboorde 1300, wilde nokkenas, weber, vette 13" en flipfront) die moest zo'n 7500 euro opbrengen zonder APK.
De taxatiewaardes van bovenstaande auto's zullen waarschijnlijk hoger zijn.
Hoewel ik toch vaak erg leuke mini's (qua motor specs en uiterlijke mods) voor 3500-5000 euro zie staan.
Als je het goed doet(een specificatie die gewild is) dan kan je in de verkoop je kosten er net uithalen, je uren echter niet en je zit zo op de 200-700 uren.
Maar vanwaar de interesse? Voor de verkoop of verzekering?
Als je een mini restaureerd met een flipfront en een opgeboord blok met snelle nokkenas is dit alleen voor een liefhebber leuk maar voor een oudje de doodsteek wat de waarde aangaat ! Een leuke mini is wat de gek er voor over heeft en de eerder genoemde waardes zijn hoge uitzondering, orginaliteit en zeldzaamheid spelen op dat gebied alleen maar een belangrijke rol. Mk1 en Mk2 Coopers enz die voldoen aan het tijdsbeeld zijn dan interresant. Een taxatie is belangrijk als de verzekerng all-risk wordt afgesloten maar is zeker niet de handelswaarde ( al wordt dit vaak wel beweerd )
verzekering en gewoon om te weten wat ik voor waarde in men handen heb, maar vooral om de discussie met ons pa die het allemaal weggegooid geld vind op mijn leeftijd -.-'
Als je de tijd wat je kwijt bent door brengt in een kroeg ben je net zoveel of meer kwijt.
een taxatie waarde is geen verkoop waarde. Het is een vervangingswaarde.
TorqueR11 schreef:
verzekering en gewoon om te weten wat ik voor waarde in men handen heb, maar vooral om de discussie met ons pa die het allemaal weggegooid geld vind op mijn leeftijd -.-'
Hobbie mag geld kosten en doe 1 ding: restaureer de auto voor jezelf !!!!
Als het gaat om de waarde vind ik zo verschrikkelijk triest. Zelfde als een nieuwe auto kopen en de plastic hoesjes van de fabriek erom heen laten zitten omdat de stoelen dan mooier zijn bij verkoop later. Je hebt dat ding voor jouw eigen plezier en is voor jouzelf onbetaalbaar veel waard.
Zelfde gel*l van mensen die continu Funda afstruinen naar vergelijkbare huizen en waar die voor te koop staan. En dat terwijl ze niet van plan zijn te gaan verhuizen.
Geniet van je mooie mini zoals jij hem het liefst hebt. En wat de rest van de wereld hem waard vindt.. lekker boeiend..
TorqueR11 schreef:
, maar vooral om de discussie met ons pa die het allemaal weggegooid geld vind op mijn leeftijd -.-'
Dat heb ik ook al heel vaak gehoord in mijn omgeving. Ze kunnen zeggen wat ze willen, want het is nog steeds MIJN auto en MIJN geld, dus ik doe ermee wat ik er zelf wil zelfde geldt natuurlijk ook voor jou, dus ik zou zeggen als je de mini wilt houden, gewoon doen! Voor de rest ben ik het helemaal eens met streetscreamer
RE: waard en na restauratie
Ingediend door TorqueR11 op di, 19-07-2011 19:14
ik vroeg me af wat een oldtimer mini waard kan zijn na een complete restauratie
weet iemand dit??
Rick