S staat voor sportpack bij de latere Mini's. In het verleden was een S wel degelijk sneller, maar later niet meer. Meer hierover zie je ook in dit topic;
viewtopic.php?f=5&t=923&hilit=sportpack+mpi
- Login of registreer om te reageren
S staat voor sportpack bij de latere Mini's. In het verleden was een S wel degelijk sneller, maar later niet meer. Meer hierover zie je ook in dit topic;
viewtopic.php?f=5&t=923&hilit=sportpack+mpi
Is het niet zo dat een Cooper 'S' een John Cooper tuning pakket heeft?
Ja, maar de meeste "S"-jes zijn gewoon sportpack's, en die hebben gewoon 63pk Bovendien hoeft een John Cooper S geen sportpack te hebben maar kan ook op de 12" wielen geleverd zijn. Verwarrend he...?
Ik zelf heb een 1.3 mpi uit 98 en bij de dealer zeggen ze dat het een cooper S is.
Kon je het ook niet zien aan die 3 metertjes in je dashboard? Of kun je het ergens anders zien of dat hij een cooper tuning pakket heeft?
Een Cooper tuningpakket was voornamelijk gebruikelijk bij de mini's met een carb. Ik weet zo niet of die ook gemaakt zijn voor een Mpi.
Jep, maar niet veel, ik denk gezien de prijs. Nog even de extra's van een Cooper S(-portpack dus) t.o. "normale" Cooper;
- 13" velgen icm grotere verbreders in kleur carosserie
- 4 extra lampen voorop
- Chroom uitlaat sierstuk
- extra voltmeter en olietemperatuurmeter
Veel 12" Coopers zijn laatste jaren omgebouwd naar een S, maar deze missen vaak de 2 extra meters in het dashboard. Als optie kon je een volledig leren interieur krijgen en een open dak. De Classic S had lichtgroen leder interieur en miste de witte accenten nasst de groene lak.
Haha, het is allemaal lastig..
Dus elke MPI heeft standaard 63pk? ook al is het een S of niet?
Groetjes
(b)engeltje schreef:
Een Cooper tuningpakket was voornamelijk gebruikelijk bij de mini's met een carb. Ik weet zo niet of die ook gemaakt zijn voor een Mpi.
voor de mpi kon je een 90 pk kit krijgen en een 5 bak van jack knight. ik denk dat er een kleine 200 verkocht geweest zijn via cooper garage met deze kit.
Ingediend door GeoffreyVanZ op di, 11-01-2011 01:22
@dennisvdh en bengeltje zijn het warmst.
Voor de sixties Coopers staat de S voor Special.
Toen de Cooper opnieuw uitkwam in 1991 was die voorzien van een Metro 1300 blok en bak en 1 Carburateur. Maar een Cooper herkende je vroeger aan de 2 Carburateurs. Een goede reden voor commercial John om een Cooper Conversion kit in het leven te roepen. Deze bestond uit een Stage I cylinderkop, 1 set HS2 carburateurs en de pakkingen, netjes verpakt in een houten kist .
Elke set had een conversion nr, wat ook ingeslagen was in een bijgeleverde aluminium plaque, deze werd vastgeschroefd op de X-member. Het kitje koste iets van NFL 2500,--. De vermogenswinst was ik dacht 17 %, hiemee kwam je net boven de 70 pk. Waist of money.
Maar met die kits van John Cooper (of die nu voor carbs of MPI waren) werd het toch geen Cooper "S"? Misschien wel een "S"peciale uitvoering van een Cooper (of gewone mini) maar de handelsbenaming werd niet anders, toch?
Dus als je daarvan uit gaat heb je dus alleen een af-fabriek Cooper S gehad in de jaren '60 en vanaf '97 waarbij die laatste alleen "optische" tuning hadden.
@Texpert: De "Classic" (groene Duitse LE) is geen Cooper, maar een "gewone" Mini.
er zijn echter wel een paar als Cooper utigevoerd, maar dit is dan te zien aan de grille en aan het chassicnummer.
WAZ en dan het nummer: is een Mini
NAZ en dan het nummer: is een Cooper, al dan geen "S".
Ingediend door GeoffreyVanZ op di, 11-01-2011 22:56
@Crispy, De Cooper S'en zijn gemaakt van 1963 tot 1971.
De Cooper van 1991/92 uitsluitend de carburateur versie in combinatie met de Originele John Cooper Conversion is een "S". 2 carburateurs.
De SPI en MPI als "S", ik weet het niet, het is geen klassieke brandstof toevoer.
Hebben zij een apart John Cooper label? zoniet dan is het geen "S".
@Geoffrey
Hebben zij een apart John Cooper label? zoniet dan is het geen "S".
Wat bedoel je precies met een label? Bedoel je dan van dat er een John Cooper logo op rugleuningen van de stoelen staan?
Hij bedoeld het plakkaat wat je bij de mini geleverd kreeg. Elke mini die een Joh Cooper-set heeft aluminium plaat welke in de mini geschroefd werd. Staat ook in zijn post hierboven.
En als het een echte John Cooper-mini is, welke door het bedrijf zelf ook onder handen genomen is en geleverd is, dan was er, als ik het goed is ook maar 1 kleur te kiezen en dat was groen. Het donkere groen wat MINI momenteel gebruikt heeft voor de F1.
Oke, Bedankt voor de reacties.
Ik zal wel de gewone 1.3 mpi met sportpack hebben;) (weet eigenlijk wel zeker)
Het hoeft geen gewone te zijn hoor. De kans bestaat dat hij ooit ergens in Europa is uitgevoerd als speciaal model. Dat is echter alleen te bepalen aan de hand van de data van toelating op de weg en toelating in Nederland.
Hier iets meer over de latere Cooper kitjes:
viewtopic.php?f=38&t=48478
en een John Cooper plaatje op de X member waar je stoelen op staan
Jaapio
@ (b)engeltje
Mijn mpi is wel vanuit Duitsland ingevoerd.
Datum eerste tenaamstelling 9 juli 2009 heb ik opgezocht op kentekencheck.
aan de hand van de VIN code kan je in ieder geval vaststellen of het een Cooper is/was .. zie: viewtopic.php?p=221497#p221497
de Si logo's of S stickers zijn nogal vlug geplakt ..
wil je echt meer weten lees/koop dan het boek van Parnell:
http://books.google.com/books?id=6tkfAQ ... milarbooks
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ik ga morgen even mijn VIN nummer vergelijken met de link.
Bedankt voor de reacties
RE: Wanneer is het een cooper S?
Ingediend door gertjan dhondt op do, 06-01-2011 16:01
Hallo,
Ik heb een vraagje over wanneer het nou een cooper S is en waar die "S" nou eigenlijk voor staat?
Is een mini al een "S" als er een sportpack opzit? Of zijn er meerdere details zoals motor vermogen of dergelijke andere dingen zoals het interieur?
Vriendelijke groet, Gertjan Dhondt