Mij lijkt het ook een gewone mini met broadspeed conversie. Je kan kennelijk gewoon zo'n plastic kap kopen en die er op 'monteren'.
- Login of registreer om te reageren
Mij lijkt het ook een gewone mini met broadspeed conversie. Je kan kennelijk gewoon zo'n plastic kap kopen en die er op 'monteren'.
Geen Broadspeed, geen GTO maar een "Buckle Monaco".
We hebben het er onlangs nog over gehad indit topic.
Manufacturered in the mid 1960's by Bill Buckle Conversions of Brookvale. The conversion was available from as little as £400 and included new windows, interior, dash, seats etc.
I don't imagine they sold too many, but we know that at least one is still going.
Artikeltje over de Buckle Monaco 2+2
Ik heb even de chat uit het topic gehaald en het verhaal over de Shorty gesplit. Laten we de chat nu hij in V&A staat tot een minimum beperken.
Hier nog wat fotos:
En nog meer info:
http://www.users.bigpond.net.au/TheMini ... page4.html
http://www.miniownersclub.com/article_9.htm (Op ong. 2/3 van de pagina)
http://www.coopers.itgo.com/photo2.html (onderaan)
http://mk1-performance-conversions.co.u ... monaco.jpg
http://mk1-performance-conversions.co.uk/variants.htm
De naam is dus Mini Monaco, gebouwd door Bill Buckle.
hier een Broadspeed, is bijna hetzelfde als de monaco maar met een kontje
Daar hebben we al een heel topic over
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=2566
Deze foto werd in België genomen, en komt uit de oude doos van red baRON. Hij heeft best veel weg van de Buckle (is er zelfs op gebaseerd zou je denken).
masnarda schreef:
hier een Broadspeed, is bijna hetzelfde als de monaco maar met een kontje
[img]foto%20broadspeed[/img]
Doet me denken aan een Daf 55 coupé !
Wat te denken van een Fiat 600?
Die Monaco Buckle.Niet de Broadspeed.
Ik had hem nog nooit gezien...
De Broadspeed wel (mini Aston Martin....Austin Martin dus..)
Wel grappig die Monaco Buckle
In 1966 werd deze mini omgebouwd door Bill Buckle van "Sydney Car Importer and Seller" uit Australië. Er werden zo'n 30 stuks van gebouwd in fiberglas. Wat opvalt is de voorruit die platter ligt dan bij de gewone mini. Ook Des Higgins bouwde coupés in '66 die iets verschillen en eveneens een rariteit uit Australië zijn.
Juk, wat een lelijke verkrachtingen allemaal, meteen van de straat vegen, mini is mini!
zo lekker dun raamstijltje achter zeg!
(maak er dan gelijk een speedster van zeg)
is dit ook een buckle?? [size=59:3and8kwq]stond op de mp[/size:3and8kwq]
Als ik de verhoudingen bekijk, dan zou ik denken van niet. Volgens de site van de RDW is het een groene mini.
de achterlichten zijn ook anders...
maar dan de volgende vraag, wat is het dan??
[size=75:r2ezd5a2]ga wel ff mailtje sturen en vragen wat het is [/size:r2ezd5a2]
Een zelfbouw... Hij heeft trouwens de neus van een Clubman zo te zien.
ik vind de knik in het dak niet mooi. Wel scharniert de klep mooi naar boven. Dat brengt mij gelijk op de vraag of er ook conversies zijn waar de hele achterkant omhoog scharniert (3e deur) Dan kan ik eindelijk eens wat groters meenemen.
Ringo Star had een volledige openscharnierende achterkant (hatchback) om z'n drumstel zogezegd mee te kunnen nemen, op IMM'94 was er ook een duitser met een groene mini die het had, maar officiële ombouwsets zijn er bij mijn weten niet.
(b)engeltje schreef:
Als ik de verhoudingen bekijk, dan zou ik denken van niet. Volgens de site van de RDW is het een groene mini.
En niet te vergeten de voorruit die niet platter ligt.
Ik vind hem wel erg leuk
Overigens vindt Marco de Bucle Monaco mooier dan een gewone mini...
Dietrich schreef:
mooi. Wel scharniert de klep mooi Dat brengt mij gelijk op de vraag of er ook conversies zijn waar de hele achterkant omhoog scharniert (3e deur) Dan kan ik eindelijk eens wat groters meenemen.
deze potugese estate heeft een omhoog schanierende achterklep
en deze blauwe vind ik ook echt mooi
Die spatbord verbreders van die blauwe lijken wel gewoon aangelaste spatborden van een aanhangertje, zelfde idee als op de V8 Pickup van Remy Vos
Dietrich schreef:
Dat brengt mij gelijk op de vraag of er ook conversies zijn waar de hele achterkant omhoog scharniert (3e deur) Dan kan ik eindelijk eens wat groters meenemen.
http://www.miniplanete.com/04decouvrir/ ... rples.html
en nog..
en nog
en weer één
Geweldig toch zo'n achterklep, lekker ruim. Bankje plat en de Duitse Dog kan ook gemakkelijk mee. Zal wel wat extra verstevigingen moeten aanbrengen. Is dit bijvoorbeeld ook iets waar de RDW moeilijk over kan doen?
Carlien schreef:
is dit ook een buckle?? [size=59:15ltm6a7]stond op de mp[/size:15ltm6a7]
De eigenaar zit intussen op het forum
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 687#275687
Toch niet verkocht dan???
komen we er miss achter wat het is....
had hem toen nog een mailtje gestuurd...met de vraag of het een buckle was of en zelfbouw...
en een link naar dit topic..
maar niets terug gekregen
edit: ff verder nagedacht....of de nieuwe eigenaar zit op het forum
Racing Green schreef:
Carlien":2qtli6wp]is dit ook een buckle?? [size=59:2qtli6wp]stond op de mp[/size:2qtli6wp]
De eigenaar zit intussen op het forum
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 687#275687[/quote:2qtli6wp]
Jammer dat al die info weg is. Het zou die blauwe kunnen zijn die op de laatste clubdag was, heeft iemand daar een foto van ?
Racing Green schreef:
Jammer dat al die info weg is. Het zou die blauwe kunnen zijn die op de laatste clubdag was, heeft iemand daar een foto van ?
Ik heb ze wel
en
Jaapio
velgen en kleur zijn iig hetzelfde
Goed speurwerk Carlien
Jaapio
EDIT
Volgens mij missen alleen de rode centercaps
Jaapio
jaapio1984 schreef:
velgen en kleur zijn iig hetzelfde
Goed speurwerk Carlien
heb die fotos gewoon opgeslagen op de pc...heb die andere 2 ook
Bedankt voor de foto's op verzoek
[size=59:21mubaup]dit gaat beter dan het fotospelletje)[/size:21mubaup]
met 5 foto's moet je wel weer even voorruit kunnen
heb ze ook opgeslagen
altijd makkelijk
Jaapio
Op zoek naar leuke Australische "utes" (pick-ups) stoote ik op deze Monaco-foto's:
link
Om al julie vragen in een keer te beantwoorden:
Dit is gewoon een eigenbouw !!!
Maar toch leuk om genoemd te worden in een rijtje met de Broadspeed GT en de Monaco Buckle.
Gr. Ivan
(P.s.: beter laat dan nooit )
Zo nog even wat over de Buckle.
In de jaren 60 werd er in australie mee geraced. Op het volgende filmpje bijna aan het eind is die originele mini nog te zien in dedestijds castrol kleuren van Australie. De rode mini die in het filmpje de hoofdmoot opneemt staat momenteel een paar honderd meter van mijn eigen mini. Deze aussie heeft de afgelopen STV meegereden in mijn mini. Helaas niet met zijn 1966 moris minor 850 (1411 om precies te zijn)
DE buckle in dit filmpje weegt ongeveer 490kg. Absurd verlicht.
eerst eens wat foto's
zo en nu het beloofde filmpje van diezelfde buckle.
http://www.youtube.com/v/aZnHa21XJrs
Groeten Roald.
Filmpje wil bij mij niet. Krijg van Youtube de melding dat hij niet meer beschikbaar is.
Toch staat hij erop.
Anders bij youtube zoeken op mickmini. Dan komt hij er ook vanzelf bij. Daarbij staat ook nog een leuk filmpje van een gele en blauwe mini (blauwe is van Borg) deze rijd met een honda mugen engine. alsde brandweer .
Groeten Roald.
Bovenstaande filmpje vind ik niet zo meteen terug, maar halverwege dit filmpje is hij ook even in beeld:
[youtube:2ygz0co0]aZnHa21XJrs[/youtube:2ygz0co0]
Verder is in Zuid-Afrika nog deze iets minder geslaagde maar daarom niet minder intressante coupé-mini opgedoken:
Meer foto's van die laatste.
Om nog precieser te zijn is dit dus een Buckle LMS.
Buckle Lakis Maticas.
De rode mini die in het begin op het filmpje staat is dus de mini van Mickeal uit Australie die ook op de laatste clubdag aanwezig was. Helaas deed zijn mini niet wat ie moest doen en wel remmen. Verder doet hij het heel goed. Maar ja zonder remmen kom je nergens.
Veel meer over de buckle.
De Buckle op het filmpje is echt de originele Buckle van de jaren 60. Is maar 1 jaar me geraced. Toen waren er weer vele regelements veranderingen waardoor de Buckle buiten alle regelementen uitviel. De auto heeft zoals vele mini's in Australie in een schuur gestaan onder een baal hooi. DE nieuwe eigenaar kocht deze mini van een advertentie die hij jaren lang had bewaard. Voor de gein toch nog een belletje gepleegd en zo kwam hij erachter dat deze mini nog steeds te koop was. De mini was in een zeer slechte staat. Hij heeft m gerestaureerd en op vele punten maar weer vestevigd. Hij was dus super leightweight. Wat in die tijd wel vaker gebeurde met works mini's op het circuit. Maar naar huidige maatstaven niet echt veilig. Nu staat deze mini weer te koop maar wordt dus nog steeds gebruikt voor "circuitdagen"
Zo even een kleine update over de buckle.
Groeten Roald
http://www.racemini.nl
Je via tripod gelinkte foto was verdwenen, maar het was deze:
Vooral de achterpartij is nogal verschillend van die Afrikaanse (mogelijk omdat het een race-versie is), maar dat doet er niet toe, hij's leuk
Carlien schreef:
dit is de foto zoals die toen op marktplaats stond
Laat ik nou toch net op een conversiekitje stoten dat daar waarschijnlijk voor gebruikt is:
http://www.absmotorsport.net/index.php/ ... n-kit.html
[size=50:jdn5zycb](onder het motto "beter laat dan nooit")[/size:jdn5zycb]
RE: wat is dit?? [Buckle Monaco]
Ingediend door Carlien op vr, 24-02-2006 13:22
wat is dit??