Wat kost een 1275 ongeveer?

RE: Wat kost een 1275 ongeveer?

Hallo allemaal,

Ik was eens aan het kijken wat een 1275 blok moest kosten en kwam bij ze bij marktplaats voor € 225,- tot €500,- tegen.
Ik moet zeggen dat ik die er niet uit vond zien: afgebroken bougies, geplette olieleiding en helemaal bruin van de roest.
(Ik ben van mening dat een blok wat niet al jaren (buiten?) ligt niet zo erg roestig kan zijn vanwege de vettigheid).

Anyway, ik zie regelmatig leden onderdelen van elkaar kopen en vroeg me dan ook af wat "hier" een gangbare prijs is voor zo'n blok.
(En wat hier dan zo al nog aan moet gebeuren, qua kosten).

Ik begrijp best dat dit geen makkelijke vraag is om te beantwoorden maar bij voorbaat dank voor degene die dit zal proberen :)

RE: Wat kost een 1275 ongeveer?

Beetje afhankelijk of je met bak en kop koopt (en koppeling, carter ontluchting, enz). Maar hier kun je ze wel voor 100/150 euro kopen. De staat is natuurlijk vaak onbekent. Zelf vorrig jaar een 1300 gekocht voor 125 euro (dacht ik) staat onbekent met kop, zonder bak. Maar aangezien ik er niet dagelijks in rij was de betrouwbaarheid niet zeer belangrijk. [size=50:2kknnxy1]Moest er een hebben om naar IMM te gaan[/size:2kknnxy1]

RE: Wat kost een 1275 ongeveer?

Een compleet blok (kop, draaiend gedeelte, bak en koppeling) welke geen olie zuipt is wel 250 euro waard.

RE: Wat kost een 1275 ongeveer?

Een blok wat jarenlang goed geweest is (en misschien nog steeds goed is) roest uiteraard wel aan de buitenkant.

Mijn MPi blokje met 105.000 km achter de kiezen is kurkdroog, heeft een nihil olieverbruik en brengt me probleemloos overal naartoe. Deze positieve eigenschappen hebben als negatief gevolg dat het blok er aan de buitenkant niet bepaald meer mooi uitziet en dat ook het voorsubframe noemenswaardige roestvorming begon te tonen.

Het 1100cc blok uit m'n Clubman Estate is echt aan het eind van z'n leven, maar ziet er aan de buitenkant nog heel goed uit.

Uiterlijk zegt dus heel weinig.

RE: Wat kost een 1275 ongeveer?

@ Ivo: Ik snap je punt maar als je hier kijkt: http://link.marktplaats.nl/221996661 en dan kijkt naar de ontsteking, poelie aan de rechterkant, oliefilteraansluiting en thermostaathuis komt hij niet "zo" uit een rijdende auto volgens mij.
Die is gewoon uit een auto getrokken en heeft kennlijk niet echt beschut gestaan.

@ Mini Power: Zoals jij het blok beschrijft zou het dus echt om een goed blok gaan waar geen revisie voor nodig is, toch?

Vraag me of die er nog wel zijn :)
Zou het nog echt wat schelen in de prijs als er geen koppeling en versnellingsbak bij zou zitten?
(Die kan je toch overzetten van een 1000tje als ik het goed begrijp).

RE: Wat kost een 1275 ongeveer?

Vind dit nou niet direct een technische vraag... ;) Dus verplaatst uit Standaard Techniek

RE: Wat kost een 1275 ongeveer?

Tefflar schreef:
Zou het nog echt wat schelen in de prijs als er geen koppeling en versnellingsbak bij zou zitten?
(Die kan je toch overzetten van een 1000tje als ik het goed begrijp).



Scheelt niet veel, maar het is uiteraard makkelijker! En minder werk... ;)

RE: Wat kost een 1275 ongeveer?

ik heb nog iets staan voor je voor 300,-
1275 blok, versnellings bak, kop, cab, alle losse pakkingen en onderdeeltjes in dozen erbij. Zelf altijd mee gereden en nooit geen problemen mee gehad.
Mocht je intresse hebben pm me maar even.

RE: Wat kost een 1275 ongeveer?

Tefflar schreef:
(Die kan je toch overzetten van een 1000tje als ik het goed begrijp).


Let op de diameter van de krukas/dropgear.

RE: Wat kost een 1275 ongeveer?

OK... ik had al aardig wat gelezen maar hier kan dus verschil in zitten? Kan iemand dit wat toelichten aub?

RE: Wat kost een 1275 ongeveer?

Grof gezegt is de 850 t/m de 1100 is de diameter van de hoofd lagers 1,64"
(27,05mm) en van de 1275 en 1300 2".
Zie ook:
http://www.minispares.com/Shop.aspx?ty= ... 7eBearings
In hoe verre de slag van de cilinder nog van invloed is op de verschillende soorten krukassen durf ik niet te zeggen.