Weer een importvraag (plaats chassisno belgische mini)

RE: Weer een importvraag (plaats chassisno belgische mini)

Na enige tijd het mini virus op een laag pitje te hebben gehad, ben ik nu weer flink aan het rondkijken en denken over weer een mini (naast de British Open en twee vans...). Ik kan nu een mooie 69'er kopen. Helaas geen Cooper S, maar wel een redelijke staat qua roest. De auto staat nu nog op Frans kenteken, complete papieren erbij, plaatjes in mot trui te nog intact. Chassisnummer eindigt op een B, dus waarschijnlijk gebouwd in België.

Nu vraag ik me af of deze belgische mini's nog ergens anders dan op het kleine plaatje voorin een Chassisnummer hebben. Dat zou een boel schelen bij de aanvraag van een Nederlands kenteken, omdat de RDW nog wel eens lastig wil doen.

Omdat de mini nog in Frankrijk staat is ff heen en weer rijden niet heel makkelijk.

En voor de helderheid, ja ik heb gezocht op het forum, ja er zijn veel import vragen geweest en beantwoord, maar ik heb geen antwoord kunnen vinden mbt chassisnummers op Belgische/Franse mini's. De vraag is ook in Frankrijk gesteld, maar daar weten ze niet waar ze naar moeten zoeken, dus tips zijn van harte welkom!

Groeten,

Harald

RE: Weer een importvraag (plaats chassisno belgische mini)

chassisnummer is ingeslagen in de midden van watergoot aan de voorruit onder de motorkap , alleen bij hele oude mini's is de chassinummer ingeslagen in de vloerplaat van de passagier , ik denk tot zo een 1968 /70
Bij Innocentis staat de chassisnummer onder de zetel van de chauffeur op de middenbalk

RE: Weer een importvraag (plaats chassisno belgische mini)

nog eventjes aanvullen in Belgie zijn alleen in Seneffe Minis gemonteerd van het type Minispecial ,1098CC oliezuipertjes die met een zwart Vynilledakje , en meestal met grijs of blauwmetalic kleurtje een heel eind in de jaren 70 (76-78 _80-82 ?? ) dat waren er van de Leyland benaming , BMC was van Engeland gemonteerd , en in Italia waren de Innos ook van de Leyland groep en gedeeltelijk in Belgie afgewerkt Seneffe , ik heb in 1975 nog een van de laatste INNOccoper1300 gekocht en die kwam van Seneffe Belgie . omstreeks zelfde tijdstip had mijn vader een 850
gekocht en die kwam uit Engeland.. een 69 zou ik eens kijken onder de vloermatten passagierzijde in het rechthoekige vakje waar je voeten staan .tenzij er al een nieuwe bodemplaat in gelast is natuurlijk :-)

RE: Weer een importvraag (plaats chassisno belgische mini)

Ik heb een in Belgie geproduceerde Mini gehad, waar het chassisnummer in de bovenin de goot van de achterklep stond.

Dennis

default

RE: Weer een importvraag (plaats chassisno belgische mini)

Ik heb twee "Belgen" uit 77 en 78 resp. 1000 en 1100 cc en die hebben het chassisnr. in de vloerplaat voor de rechter stoel ingeslagen.
Oorspronkelijk stond het in het kuipje in de vloerplaat maar is door de RDW later een stuk naar achteren opnieuw ingeslagen i.v.m. de slechte leesbaarheid door roestvorming.