weet iemand de richtprijzen voor deze 2dehands onderdelen

RE: weet iemand de richtprijzen voor deze 2dehands onderdelen

Ik heb via een vriendin een adres van iemand gekregen die4 mini's heeft staan die hij aan het opknappen/slopen is. Nu heeft hij een hoop onderdelen liggen die ik misshcien kan gebruiken.

Kan iemand mij richtprijzen geven voor 2de hands onderdelen zoals
- 2 zwarte deuren compleet met scharnier
- zwart dashboard 3 kloks
- 1275 motor ( weet niet of hij gereviseerd is of hoeveel het blok heeft gelopen
- plaatwerk voor en nieuwe bodem in de kofferbak

Ik wil dit graag van jullie weten omdat op het forum meer kennis huist dan in mijn hoofd. ik ga dinsdagavond voor de eerste keer kijken en dan weet ik meer over de motor. Maar voor de rest als iemand iets weet laat maar wat richtprijzen vallen

RE: weet iemand de richtprijzen voor deze 2dehands onderdelen

Als je niks van de motor weet ga je alvast van het ergste uit: olieboot die dik twee ton heeft gelopen, hard aan een revisie toe. Eigenlijk is het altijd het beste om een motor te horen draaien of er zelfs mee te kunnen rijden als hij nog in een auto zit.

RE: weet iemand de richtprijzen voor deze 2dehands onderdelen

Das het mooie hij zit nog in de auto. ik kan hem dus horen draaien en mee rijden alvorens iets te doen. Voor de complete mini vroeg hij 400 euro dus ga ik er inderdaad vanuit dat het een motor is op de rand van een hartstilstand. Maar misschien is de motor nog goed en is het de carroserie die onder je kont weg roest."Het is 1 van de 4 mini's die hij heeft staan die hij stript tot hij een goede kan bouwen


Ik zal het vanavond wel zien.

RE: weet iemand de richtprijzen voor deze 2dehands onderdelen

Owkee kreeg net te horen dat ze er vanavond niet zij nomdat ze aan een karnavals wagen bouwen :(

enne die motor blijkt een Metro te zijn voor 400 euro. hij is nog compleet en het blok wordt gereviseerd zodra de metro binnen komt. Wat de ksoten zijn daarvoor weet ik niet maar ze willen me er wel bij helpen. Zetten ze gelijk de motor en het remsysteem over. Is er nog meer waar ik rekening mee moet houden? (dif, eventuele stage kit en welke kan er op een metro 1275 in een mini van 1989)

RE: weet iemand de richtprijzen voor deze 2dehands onderdelen

400 voor de hele metro mag ik hopen?!

beetje veel gezien het feit dat je eigenlijk alleen de remmen en het blok en bak wil hebben.

Reviseren:

je bent toch zo rond 70 eur kwijt voor nieuwe pakkingen als [i:3iuo1nvp]alles[/i:3iuo1nvp] uit elkaar gaat. lager schaaltje hier. vulplaatje daar..telt toch op!

en dan is er eigenlijk nog nix aan de hand.

gereedschap:

je hebt zeker set een goede engelse maat doppen/sleutels nodig (kan je los kopen, je hebt er maar een stuk of 5 nodig bijna alles is 1/2 inch (12,7mm kan met ook met sleutel 13 maar je molt dan toch je bouten op den duur). koop iets degelijks (b.v.Gedore,Facom of als je geld te veel hebt Snap-On. liefst zeskant) dat scheelt gevloek en werk omdat je anders bouten afdraait.

verder nodig:

momentsleutel (lenen..kopen kan prijzig zijn)
stevige vliegwieltrekker (anders kan het blok niet uit elkaar)
plastic hamer

persoonlijk zo ik niet te gek gaan doen:

je kan zonder bak en blok te scheiden even kijken hoe het er voor staat als het koppeling huis er af ligt. er zitten wat gaten in de bak en je kan naar binnen kijken met een lampje. check even of er metaal op de bodem ligt (soms magnetische olieplug)

als de boel erg bruin is in de bak (die is ook soort van de carterpan) kunnen de zuiger veren wel eens ver heen zijn, zo niet:kop lekker laten zitten.

als hij niet lekt: alles lekker laten zitten. anders pakkingen & keerringen vervangen nu je er nog bij kan.

wat ik er van heb gezien ( ik ben nu een MG metro blok r in aan het zetten) moet het inbouwen weinig problemen geven.

hier een daar wat overzetten voor de koeling omdat het anders niet past

carterventilatie beetje bij hameren om je fan ruimte te geven


als je 12' wielen hebt hoef je nix te doen je teller doet het dan gewoon. er zit normaal een 3,44 diff in en dit schijnt goed te werken (?? eerst zien dan geloven, ik heb 10' wielen dus dit zal wel rap van zijn plek gaan :-) met 10 wielen moet je de tandwieltjes voor teller aanpassen..

je hebt wel een (stuk) metro pijp nodig omdat het spruitstuk dubbel is en naar een enkele pijp moet. ik heb geinformeerd: 48 EUR ex. voor een pijp tot en met de middendemper bij de lokale autosjop'indepolder ben er aleen nog niet achter welke van de twee types ik moet hebben. 82-84 of na 84?

als je een stage one kit wilt zou ik voor een medium bore LCB gaan met een minispares inlaat spruitstuk met een RC40 (ergo een gewone kit)

koppeling:
je hebt een verto arm (? schijnt duur te zijn ) nodig (de metro koppelt met een kabel) en een werkcylinder (by BVL: 50 Eur nieuw)

startmotor kan anders zijn (pre engaged i.p.v bendix) ik heb een oude dus geen probleem.

verder:

instelbare camber armen om de remmen er goed onder te zetten geloof ik en extra slangen.

RE: weet iemand de richtprijzen voor deze 2dehands onderdelen

SirYun schreef:
.

gereedschap:

je hebt zeker set een goede engelse maat doppen/sleutels nodig (kan je los kopen, je hebt er maar een stuk of 5 nodig bijna alles is 1/2 inch (12,7mm kan met ook met sleutel 13 maar je molt dan toch je bouten op den duur). koop iets degelijks (b.v.Gedore,Facom of als je geld te veel hebt Snap-On. liefst zeskant) dat scheelt gevloek en werk omdat je anders bouten afdraait.


Das niet zo erg want die gasten doen het als hobby en hebben gereedschap genoeg

SirYun":2qxtf2on]als je 12' wielen hebt hoef je nix te doen je teller doet het dan gewoon. er zit normaal een 3,44 diff in en dit schijnt goed te werken (?? eerst zien dan geloven, ik heb 10' wielen dus dit zal wel rap van zijn plek gaan :-) met 10 wielen moet je de tandwieltjes voor teller aanpassen...[/quote:2qxtf2on] eeuuh het zijn standaard wieltjes onder mijn 1000tje ik weet niet welke maat dat is. Maar het is wel een andere diff als ik het goed heb. in ieder geval geen 3.44 is mij eerder in een ander topic uitgelegd.

SirYun":2qxtf2on]je hebt wel een (stuk) metro pijp nodig omdat het spruitstuk dubbel is en naar een enkele pijp moet. ik heb geinformeerd: 48 EUR ex. voor een pijp tot en met de middendemper bij de lokale autosjop'indepolder ben er aleen nog niet achter welke van de twee types ik moet hebben. 82-84 of na 84?[/quote:2qxtf2on] ik hen een centered twin pipe einddemper. Die kan ik toch gewoon op de middendemper aansluiten of niet

SirYun":2qxtf2on]koppeling:
je hebt een verto arm (? schijnt duur te zijn ) nodig (de metro koppelt met een kabel) en een werkcylinder (by BVL: 50 Eur nieuw)
startmotor kan anders zijn (pre engaged i.p.v bendix) ik heb een oude dus geen probleem.

verder:

instelbare camber armen om de remmen er goed onder te zetten geloof ik en extra slangen.[/quote:2qxtf2on]

Eeuh de koppeling kan ik toch over zetten of is dat teveel werk.


Hoe lang zou ik er trouwens mee bezig zijn. Owkee het ligt eraan of er veel aan de motor moet gebeuren maar in het gunstigste geval hoelang ben ik buiten de auto met de motor bezig en hoelang gemiddeld met stellen in de auto?

RE: weet iemand de richtprijzen voor deze 2dehands onderdelen

Kem tog al gezeejt, wij motte om taoful gaon zitte meej zun tweeje!

RE: weet iemand de richtprijzen voor deze 2dehands onderdelen

tot 84 zijn het 10' ..echt klein..skateboard wieltjes dan heb je ook nix aan de remmen.

jah met die diffs/FD's..bij oude bakken is het weer anders als bij nieuwere bakken... metro's hebben een 3,44 ( redelijk zware bak dus hebben ze FD niet al groot gemaakt) oudere mini's ook. later hebben ze in een poging het lawaai wat te beperken er veel langere FD's opgezet (2,76 enzo) waneer er wat in zit weet ik niet..

je kan (als je een verto koppeling hebt ) en het huis is droog ( want anders moet je de keerring vervangen) hoef je aleen je "wok" met armpje en werk cylinder over te zetten. als je een pre verto hebt ( met lange arm en horizontale werkcylinder) kan je OF de hele boel overzeten OF een verto armpje opscharrelen, hangt er van af wat voor startmotor/startkrans er op zit (andere hoeveelheid tandjes..moet je even kijken bij www.calverscorner.com ook voor info over FD's etc.etc.)

op zich is het wisselen van een koppeling een werkje van nix als het blok r uit ligt..mits alles los wil. lees even over mij geworstel met het vliegwiel..dag werk..maar als je niet zo dom doet als ik

dus boel meteen vast bouten met een strip en 15 min warmstookt (zonder de trekker) gaat het vast sneller.

sleuf horizontaal houden!

voor de rest takel je zo de boel er uit. ( uur of 4 werk totaal)

in pricipe in een weekend te doen maar dan moet echt alles goed gaan.

fusees loshalen kost moeite ( want VAST) en bij mij wilde de koppeling met de versnellings stang absoluut niet los.

je komt geheid dingen tegen die je niet hebt voorzien (en dan is het zZONDAG).

oh op een metro blok zitten een hele bak slangen waar je nix mee kan. en soms heb je geen aansluiting voor de kachel ( ik wEL!??) die moet je dan nog uitboren.



uitlaat zou moeten passen (nog niet zelf geprobeerd ..dus geen garantie :) )..

oh. als je het inlaat spruitstuk van het uitlaat spruitstuk afslijpt en aleen de inlaat vervangt door een 'echte' heb je voor de helft een soort van LCB uitlaat met goed inlaat spruitstuk.



[/i]

RE: weet iemand de richtprijzen voor deze 2dehands onderdelen

Maarten van den Akker schreef:
Kem tog al gezeejt, wij motte om taoful gaon zitte meej zun tweeje!



Kwit ok wel da ge da gezeit et. Maor ik ga jist eens kijke wa ik meej da ding kan doen. Daorna is te bekijken in oeverre da'k er wa meej kan. Owh shit das waar Eelke snapt het zo niet meer. Even normaal terug. ik kijk eerst even wat ik met die metro kan doen en of het het waard is. Daarna wil ik na de karnaval eens met jou babbelen wat we met Team Wasted kunnen uithalen

RE: weet iemand de richtprijzen voor deze 2dehands onderdelen

Nie te veul doen or, dan mottur straks nog Tiem Seeft op komme staon.
Niet te veel doen hoor, dan moet er straks nog Team Saved op komen staan.
BTW, dun nuuwen ofoowtoow ee nun frèter op de nokkenas, das pas klôte!

RE: weet iemand de richtprijzen voor deze 2dehands onderdelen

Maarten van den Akker schreef:
Nie te veul doen or, dan mottur straks nog Tiem Seeft op komme staon.
Niet te veel doen hoor, dan moet er straks nog Team Saved op komen staan.
BTW, dun nuuwen ofoowtoow ee nun frèter op de nokkenas, das pas klôte!



Ons pa had toch gezegd dat hij hem wilde horen lopen. nu maar hopen dat de nieuwe nokkenas voor die pooierbak voor zaterdag binnen is. Anders is er een klein probleemke bij de Kwaok.

Maar inderdaad wil ik niet teveel doen aan de mini. Ik wil dat andere blok er inleggen als het de moeite waard is en de carroserie piekfijn hebben. Ben trouwens bij Brans geweest wat het kost om de schade uit de voorkant te halen en inclusief spuiten en uitdeuken kwam het op 200 pleuro. Ik heb vandaag ontslag genomen bij de Mexicaan en aan de hand van mijn vrije dagen heb ik bijna 3 weken vrij in Maart. Kan ik dus een hoop doen en laten doen.

Eerst maar kijken wat we met het blok kunnen doen en of het nog in redelijke staat is.

RE: weet iemand de richtprijzen voor deze 2dehands onderdelen

De bastards hebben gisteren het blok verkocht zonder dat ik heb kunnen kijken!!!!??!?!!! :( :( :( :( :( . Moet nu dus weer op zoek naar een nieuw blok