Voor eventuele verkoop is alleen het chassisnummer van belang, motornummer kan belangrijk zijn bij een superoriginele klassieke auto.
- Login of registreer om te reageren
Voor eventuele verkoop is alleen het chassisnummer van belang, motornummer kan belangrijk zijn bij een superoriginele klassieke auto.
Het gaat hier om een 1000 cooper blok. Is volgens mij toch best origineel.
Markos schreef:
superoriginele klassieke auto.
Maar de rest van de auto is toch niet bijzonder klassiek?
een 1000 cooper blok
en dat begint met 99H ???
(daar waag ik aan te twijfelen; wat noem jij "een 1000 cooper blok" ?)
groetjes,
Theo van den Bogaard
als t verder niet van belang is, is er dus voor mij geen probleem want super origineel is hij niet meer
@ Theo: voor zover mijn garage en ik hebben kunnen ontdekken zou t een 998 Cooper blok zijn, gezien het motornummer 99H/-/H (zie ook http://www.infomininl.org/engines/engine.php)
Deze zijn volgens de vorige eigenaren als optie te koop geweest / als tweedehands op de markt gekomen (jaren geleden).
Of het echt zo is, is dus niet duidelijk gezien het feit dat het gehele motornummer niet meer leesbaar is..
Wat mij betreft mag dit topic dus op slot want als ik het verder niet nodig heb (bij taxatie ed) is hiermee mijn vraag beantwoord!!
[edit] zie dat de pagina t niet doet, heb deze pagina via zoeken --> motornummer op dit forum gevonden [/edit]
Zo doet de link het wel.
[size=75:2g7ehfmr]Haakje sluiten staat bij jou in de link, daarom doet 'ie het niet[/size:2g7ehfmr]
het is een link naar 1 van mijn zoekpagina's ...
als je op:
http://members.lycos.nl/tb998van/engine.php
in het bovenste vakje "9F" (zonder de aanhalingstekens) invult zul je daar de 998 Coopers vinden .. de aanduiding 99H is van latere datum .. John Cooper heeft wel 'cooper conversie kits' gedaan op/voor dergelijke blokken.
(wellicht weer een geval van spraakverwarring tussen 'Mini' en 'Mini Cooper' originele 998 Coopers werden slechts tussen 1964 en 1969 gemaakt)
FWIW,
Theo van den Bogaard
Bij 99H/-/H staat toch wel degelijk "998 Cooper last year of manufacture 1969", op die pagina.
oeps, overheen gekeken (of niet ver genoeg gekeken ...)
tja, dan wordt het dus wel weer van belang wat er verder aan nummers staat ...
groetjes,
Theo van den Bogaard
dat laatste is dus ook mijn probleem...
Mijn Mini is een 1000 uit 1978 dus zou een motorblok uit eind jaren 60 erg onlogisch zijn, zou t niet dat de vorige eigenaren plus mijn garage allen zeggen dat volgens het motornummer en de pit van de motor het dus best een 998 Cooper versie is.
Gezien het feit dat alleen 99H/104....(lijkt t op)/H te lezen zijn, denk ik dus idd dat het een 998 Cooper blok is.
Maar mijn vraag is dus eigenlijk of het een probleem oplevert bij een taxatie?
Het motornummer was 2 maanden geleden ook al niet meer leesbaar bij de RDW-keuring en daar was het geen probleem.
als het een cooper blok is zou dat een plus bij de taxatie moeten zijn, alleen weet ik niet of taxateurs zo deskundig zijn ..
je zou eens kunnen kijken of de kop een 12G295 is (even kleppendeksel er af) en of er dan dubbele klepveren op zitten .. dat in combinatie met zuigers met een bult (misschien zichtbaar als je er een bougie uitdraait?) maakt het meer aannemelijk dat het een cooper 998 is .. er zou dan ook een 3 in 1 spruitstuk op kunnen/moeten zitten .. ( http://members.lycos.nl/tb998van/pl5230 ... olds-2.gif ) zoals A - linksboven en de bijbehorende dubbele hs2 carburateurs ...
(staat er ook nog iets achter die laatste H van het motornummer ?? )
104 = mechanical petrol pump - Lucas 11AC alternator - Crankcase ventilation - De - Ka
groetjes,
Theo van den Bogaard
hier ben ik heel erg mee geholpen! Ik ga het zeker zsm eens nakijken Dankjewel!!!
Voor zover ik heb kunnen zien staat er niets achter de laatste H maar dat is ook enorm ver weggesleten allemaal, dus als er iets achter gestaan heeft is t nu niet meer te zien
De taxatie laat nog evenjes op zich wachten, wordt zoals het uitziet in het voorjaar, dus dat moeten we afwachten.
Ben er iig heel er blij mee dat het verder geen problemen zou kunnen opleveren, dus mijn vraag is goed beantwoord
.. even in het Cooper-boek van Parnell gekeken (p. 71):
motornummers van de laatste 998 coopers:
99H 377C H 101 -- (met gelijkstroomdynamo)
99H 378C H 101 -- (met wisselstroomdynamo)
laatste motornummers (dus achter de 2e H)
4863 Morris
5829 Austin
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: weggesleten motornummer
Ingediend door Elvira op do, 11-11-2004 10:52
Mijn motornummer is ver weggesleten door vuil/roest/water en slijtage.
Nu is alleen nog 99H/../H te lezen. Die laatste H wordt ook erg slecht.
Is hier iets tegen te doen en moet ik er wat aan doen of kan ik het gewoon zo laten zitten?