motorisch weet ik het niet
maar ik heb gehoord dat de koets wel minder is
door de enorme vraag gingen ze voor minder kwaliteit..
- Login of registreer om te reageren
motorisch weet ik het niet
maar ik heb gehoord dat de koets wel minder is
door de enorme vraag gingen ze voor minder kwaliteit..
motorisch volgens mij niet, al is een MPI duurder wat betreft onderdelen geloof ik..
Het plaatwerk is inderdaad de laatste paar jaar slechter geworden. Onder andere inderdaad door de enorme vraag hebben ze in de fabriek minder gezorgd voor een goede tectylbehandeling waardoor die Mini's sneller gaan roesten.
Vooral de laatste serie (met name met het zilveren dak) hebben als ik het goed heb zelfs helemaal geen tectyl behandeling gehad.
Dit is dus iets waar je rekening mee kunt houden als je er eentje koopt maar als je een Mini vind in een redelijke goede staat is het een kwestie van goed onderhouden en liefst droog stallen en kun je net zo lang plezier hebben van die Mini als van elke andere
wat vooral bij de latere type's is is dat de schakebak slechter is. Vanaf 1994 hebben ze bij rover een slechtere schakelvorks type gehad waardoor de singchromeshringen veel meer te leiden hebben en die dus bij veel van die mini's vervangen moeten worden.
Voor de rest is het plaatstaal idd slecher. enige voordeel is wel dat de auto's jonger zijn dus grotere kans da ze nog niet helemaal weggeropt zijn en als je ze nu goed behandeld ze wel langere tijd goed blijven.
ja ik weet het zeker het plaat werk is echt heel veel slechter. want wat ik nu al vervangen heb aan mijn mpi project (1998) zo rot was zelfs die oude van mij niet bij de restauratie
al vervangen
banaan paravaan dorpels zowel buiten als stukken in de binnen dorpels sukkjes vloer waar de hitte schildjes vast zitten a panelen frontpaneel onderkant deuren enz enz
En ja het was echt een auto van 1998
groetjes hilbert
Ik heb mijn mpi toen ik hem nieuw kocht meteen een dinitrol behandeling laten geven (en daarna om de twee jaar). Hij is van 1999 en ik heb nog geen spatje roest kunnen ontdekken. Ik ben blij dat ik dat heb laten doen als ik dat zo hoor.
De mpi heeft trouwens wel een sterke idler gear in de bak dan alle voorgaande mini's.
Heb inmiddels ook al een stuk of 10 mpi's gezien. Allemaal 97 of jonger en je kunt er geen peil op trekken. Er zijn 97 ers die er beter uitzien als 2000 ders en omgekeerd. Wat ik heb gezien is ook dat de kleur niets zegt. Dus het verhaal dat zilver dakje slechter is gaat niet op. immers van de 10 die ik gezien heb was juist die met zilveren dak 1999 het beste en een mini40 uit 2000 blauw de slechtste. Allemaal heel willekeurig als je het mij vraagt.
Wel vescheelt de prijs in duitsland erg veel met die in Ned. Als je 600/700 km wilt rijden voor een auto kun je al snel 2000 euro besparen. Maarja voor hetzelfde geld kom je voor nop, blijkt ie slecht te zijn. Over de telefoon zijn alle mini's de beste!!
zoeken, zoeken en nog eens zoeken!!
EB schreef:
Wel vescheelt de prijs in duitsland erg veel met die in Ned. Als je 600/700 km wilt rijden voor een auto kun je al snel 2000 euro besparen.
Vergeet daarbij niet dat je voor een MPI vanaf '98 nog een €1000,-- en voor een sportspack zelfs tot €1500,-- aan BPM moet betalen.
Incl. de reis naar en van Duitsland kom je toch een heel eind in de buurt van de Nederlandse prijzen.
Ingediend door Bustuh op do, 21-07-2005 07:24
dan haal je het sportpack er toch af??
gebeurt vaak bij auto handelaars, alles wat er extra op zit eraf halen en kaal naar rdw brengen. dan later allew er weer opzetten. kan veel schelen
De bpm ligt ongeveer tussen de 500 en 800 euro en zeker niet boven de 1000!! Dus als je genoeg vrije tijd hebt en een leasebak lonnt het zeker om er 1 uit duitsland te halen.
Hallee
Ik heb trouwens net gebelt met het welbekende dintrol centrum en de kosten voor een mini-tje incl. btw en reinigen is op dit moment 600 euro. Heel veel geld dus. Maw: daarvoor kun je zelf heel wat spuitbussen scoren. Hier een daar gaatjes boren en sprayen maar.
suc-6-
Volgens mij kun je ergeen peil op trekken. Oudere of jongere mini's. Ken er 1 uit 87 altijd buiten gestaan en geen spatje roest te ontdekken, maar ook die snotsrot zijn uit 90. Idem met jongere. Een 98 die al heel wat roest heeft tegen een 96 zonder roest. De mijne is uit 94 en heeft ook weinig roest. Wel klopt het verhaal van de versnellingsbak helaas. Dar heeft de mijne ook last van ([size=75:2krboxft]hij is trouwens nog steeds te koop)[/size:2krboxft]
EB schreef:
Maw: daarvoor kun je zelf heel wat spuitbussen scoren. Hier een daar gaatjes boren en sprayen maar.
suc-6-
Was het maar zo simpel. Alle beetjes helpen, maar ik denk toch dat als je het goed wil doen je een professional moet inhuren en dat kost nu eenmaal geld.
RE: Zijn de laatste mini's nou slechter??
Ingediend door Lindsay op ma, 18-07-2005 23:49
Hallo Allemaal!
Ik ben op zoek naar een mini. Nou hebben we er al een heleboel gezien, maar nog steeds de perfecte niet gevonden.
Nu hoor ik elke keer weer dat de laatste mini's of iniedergeval de laatste jaar of jaren dat die motorisch minder zijn.
Is dit nou waar??
En vanaf welk jaar gaat dit?
En wat is er precies slechter dan?
Ik ben heel benieuwd!!
Groetjes
Oh ja sorry als dit al vaker gevraagd is, ik kon het echt nergens vinden!!