Ik heb in een van m'n vorige Mini's ook een HS4 van de oorspronkelijke 1000 laten zitten toen ik er een 1300 in hing (overigens wel met een andere naald). Lekker simpel met het standaard spruitstuk en uitlaat. In het dagelijks gebruik (woon-werk) goed genoeg. Ter vergelijk: een 1275GT met HS4 had ca. 55 pk, een Metro 1300 met HIF44 en andere spruitstukken/filter zou op ca. (ruim) 60 uit moeten komen.
Heb je nu de spruitstukken van de Mini (1000) er nog op ? Die moet je nl. ook vervangen door die van een 1300, anders maakt het nog niet uit.
- Login of registreer om te reageren
RE: 1000 Carb. op een 1300 blok
Ingediend door race eend op di, 21-09-2004 14:20
Carbarateur van 1000 heb ik dus zitten op mijn 1300 Metro.
Nou loopt ie wel goed en ik heb er geen problemen mee. En ik heb altijd geleerd wat goed is niet veranderen.
Maar nu is mijn vraag of dit ook ( veel ) vermogenverlies geeft.
Zo ja hoeveel
Ik heb de carb. van de 1300 nog liggen,
en ook een hif 44
Wat raden julie aan
Meteen veranderen ( dan komt er ook een sport filterop)
Of gewoon doorrijden