Dit alles is tot in den treure behandeld en uitgekauwd op het forum, ik zou eerst maar eens gaan zoeken.
- Login of registreer om te reageren
Dit alles is tot in den treure behandeld en uitgekauwd op het forum, ik zou eerst maar eens gaan zoeken.
idd.
ennu als je daadwerkelijk een blok wilt reviseren heb ik nog wel een redelijk zeldzaam snel 1300 blok staan wat je voor 350 euro mage hebben. Een 11-studs cooper S blok met gereviseerde bak dus die kosten spaar je jezelf dan al uit.
mzzl.
ennu, reken op ongeveer 2000 euro als je het goed wilt doen en ombouwen naar loodvrij.
pardon,
ik had wel gezocht maar niet ver genoeg terug.
maar in ieder geval wel bedankt voor de prijsopgave
[edit]
hoe slecht of goed is die motor er aan toe dan?
Hierbij een link naar FAQ Techniek algemeen waar links staan naar topics met dezelfde vraag. Mocht je nog vragen hebben dan kan je die in een van die topics stellen.
Deze zet ik op slot.
RE: 1000 naar 1300 ombouw
Ingediend door sickdude op ma, 14-08-2006 23:37
ok ik had wat techinsche vragen hierover en wat andere.
laat ik beginnen met de andere.
ok ik zou graag mijn 1000tje op willen peppen met een 1300. is dit wettelijk goedgekeurd? of moet ik dan aan papierwinkel overschrijvingen ellende beginnen? of is dit iets wat min of meer gedoogd is?
ok nou word het pas intressant, de techinsche.
een 1300 met elektronische ontsteking kan nooit lastig zijn om aan te schaffen. maar hoe duur word een revisie.
ik wil graag zelf de revisie doen omdat dit de eerste keer word dat ik dat kan doen met een 4 cilinder.
wat zijn gemiddelde kosten die je moet maken om een ietwat versleten waarschijnlijk lopend weggezet blok op te knappen?
- zuigers (+ rest, veren etc)
- nokstok
- pakkingen
- kleppen en stoters (of gaan we dan te ver?)
en hoe zit het met de versnellingsbak? kan ik de oude gewooon hergebruiken of moet ik gewoon zorgen dat het blok een een versnellingsbak heeft? zijn er meer van die dingen die ik gewoon zou kunnen gebruiken van de 1000 motor?
ok genoeg voor nu
alvast bedankt voor de info