Werkt de tankontluchting wel goed?
Oftewel: als het gebeurt (inhouden) en je stopt en draait de tankdop los, hoor je dan een zuigend geluid?
Omdat het probleem pas na een tijdje optreedt, kan het ook nog aan je bobine liggen: als deze kapot of doorgeslagen is komen de problemen pas als het ding wat warmer wordt.
Champion N9Y of NGK BP(R)6ES zijn de juiste bougies inderdaad.
- Login of registreer om te reageren
RE: 1000HL automaat houdt in
Ingediend door mca77 op ma, 25-07-2011 02:58
Hallo allemaal,
Een maat van mij heeft een mini 1000HL automaat, het motortje loopt stationair goed, totdat je er mee gaat rijden, een kilometer of 2 gaat het goed, maar dan begint de motor te "smoren" net of die geen brandstof krijgt, maar bij de hs4 carb stroomt de overloop over, dus brandstof krijgt die wel.
Tijdens de beginfase van het rijden, werkt die perfect, de automaat schakelt perfect, en dan plots begint die in toeren te verminderen en terug te schakelen
In eerste instantie dacht ik aan vapourlock, dus heb ik de carb schoongemaakt, hitteschild tussen spruitstuk en carb, maar geen succes.
Vervolgens hebben we de ontsteking vervangen naar 1 met een electronische ontsteking, hierdoor is er nog geen verbetering.
Ga van de week eens proberen met een grotere carb Hiff38 of hiff44, wellicht krijgt die te weinig brandstof.
Iemand nog tips of adviezen?
Verder nog wat info van de auto:
het is een 1000HL automatic A-blok, verder heeft de auto een flipfront, verder niks geen getuned iets erop.
De motor wordt nog wel erg warm, thermostaat vervangen van een 82 graden naar een 88 graden, olie vervangen naar 20w50.
Na een compressie test: kwam uit dat alle cylinders de juiste compressie hebbe.
De bougies geven aan dat die te weinig brandstof zou krijgen, maar als we hem alleen stationair laten lopen en dan de bougies controleren, dan zijn ze "koffiebruin", type bougies zijn ngk PB6ES, na mijn weten zijn dit de juiste bougies.
Ander luchtfilter geprobeerd, maar dit gaf geen succes.
ik sta open voor tips of ideeen.
Alvast bedankt
mvg
Frans