wat je kan doen, is de onderste radiator slang losmaken en dan met een waterslang het systeem doorspoelen via je radiateur. of beginnen bij je de opening van de thermostaat.
- Login of registreer om te reageren
wat je kan doen, is de onderste radiator slang losmaken en dan met een waterslang het systeem doorspoelen via je radiateur. of beginnen bij je de opening van de thermostaat.
Smeerachtige substantie? Beetje mayonaise-achtig? Dat betekent dat er olie bij je koelwater is gekomen. Is niet goed, misschien heeft de koppeakking gelekt.
Nou dat spoelen moet ik dan maar doen. Het is idd een mayonaise achtige substantie en is denk ik idd olie. Maar ik heb een nieuwe pakking en men kop wordt afgevlakt. weet iemand trouwens met hoeveel mm. minder je wat meer pktjes kan halen?
Bedankt
Men zegt dat het enige dat het maximaal vlakken van de kop begrenst, dat , dat de boring is die onder de linker tuimelaaraspilaar zit en olie naar de tuimelaars voert. Er moet , volgens de tuners , nog 2mm 'vlees' zitten tussen de bodem van dit gat n het vlak van de kop.
maar je moet echt een berg van een 1100 kop afhalen voordat je daar bent. compressieverhouding iets van 1:6,5
ik heb wel eens fototjes van een 1000 cc blok met een BMW K100 motorfiets 16v kop er op gezien..maar ik heb al probleme met mijn uitlaat dus dat soort conversies laat ik maar ff ziten ).
overigens weet ik niet of je met alleen comp verh. verhogen veel vermogen wint het ademt wel wat beter.
Door je compressie te verhogen doe je aan rendementsverbetering( niet aan drivability- verbetering noodzakelijk). Als ik je nu eens vertel dat ik vroeger een 1400cc Escort harder dan 200 kon laten lopen door een halve mm van de kop te laten halen, ben je dan overtuigd.
Ik ben sowiezo overtuigd. Maar wat ik verder nog wil weten; hoeveel mm haal je er nu echt van af als je hem lekker snel wilt. Verder heb ik geen zin om er grotere kleppen in te laten zetten ofzo want ik kan mijn kop laten afvlakken oor 40euro
RE: 1100 kop schoonmaken, hoe?
Ingediend door Daniel op zo, 06-04-2003 19:14
Ik heb een 1100 special motor die ik dit weekend is even wilde opknappen maar nu tok ik de slang van de waterkoeling van de kop en er kwam gelig water met stukjes smeerachtige substantie mee. Toen even in de kop gevoeld en deze zit best wel vol met dat spul.
Weet iemand hoe ik dit er goed uit krijg?
alvast bedankt.