Hoi,
ga eerst even na wat de standaard waarden zijn voor de auto. Dan even kijken wat je veranderd hebt aan de setup. alleen LCB is niet gruwelijk spannend wat dat betreft.
Ik weet even niet welk type 123 je hebt, maar het lijkt niet de USB versie maar die met 16 programma's. Die zijn in 4 groepen: totale maximale vervroeging van 28, 30,32 of 34 graden. Binnen die groepen is die met het laagste nummer het minst curved. Ofwel: vanaf stationair naar 2000 rpm gaat ie naar ong 17 graden, of heftiger naar 20 graden. Dat is wat je moet gaan horen tijdens het rijden, of de motor onder belasting pingelt of niet.
Veiligst lijkt me in jouw geval beginnen met de 30 graden groep en dan de pingelgrens bepalen. Hoor je doe, dan 1 curve "slapper"
Let op dat je ook de juiste bobine gebruikt. Normale punten bobine of Lucas sportcoil of juist een bobine voor electronische ontsteking gaat niet mooi werken. De primaire weerstand moet zo'n 1,5 Ohm zijn. Pertronix heeft er eentje.
Succes.
- Login of registreer om te reageren
RE: 123 ontsteking Inno 1300
Ingediend door Inno71 op zo, 24-07-2016 21:39
Iemand ervaring met een 123-ontsteking in een 1300 Inno (dubbele HS2, LCB RC40)?
Welke ontstekingscurve gebruiken als startpunt? Static timing 10BTDC? Max advance 32gr?