In principe wordt een 1275 een 1300 genoemd,
dat is hetzelfde.
Dat er veel metroblokjes worden ingebouwd
heeft een hele simpele reden:
Je kunt ze meestal voor weinig kopen omdat er genoeg zijn.
Het enige nadeel van het metroblok is dat de eindoverbrenging nogal kort is voor normaal gebruik.
Meestal wordt er een overbrenging van een 1000 cc ingezet.
Als je naar een blokje op zoek gaat, zoek er dan een die loodvrij is.
Is te herkenen aan de popnagel aan de zijkant van de kop.
- Login of registreer om te reageren
RE: 1275, 1300, metro, ....
Ingediend door Kris op wo, 07-06-2006 15:31
Hey, hier ben ik weer, ik heb gisteren en vandaag al heel veel zitten lezen op dit forum. En ik denk da'k dus best op zoek ga naar een harde basis, een mini zonder al te veel roest, die nog apk gekeurd is zodat ik daar aan kan beginnen.
Maar ik vroeg me gewoon af hoe he zat met die motorisaties ... ik heb het over standaard-motoren (geen tuning), want er zijn precies veel verschillende modellen gemaakt. Ze spreken over een 1300, een 1275, een metro-blok schijtn goed te zijn, maar wat is jullie mening hier over of kan iemand me uitleggen welke jaren minder goed of beter zijn ... let op ik heb het enkel over motoren rond de 1300cc.
Tenslotte, als je't dan toch voor kiezen had, welk is dan beter en waarom. Is deze duurder, zeldzamer?
Het is echt niet mijn bedoeling om te reposten, maar ik vind op deze niet echt een duidelijk antwoord in het forum.
Zijn er misschien ook goede boeken die hierover een beetje technische uitleg geven ... zoja, dewelke?