Meestal staat er nog iets van een nummer op de zuigers. Verder heb je onderscheid tussen "flattop" en "dished" zuigers.
Verder is het interessant om te weten wat de specs qua kop zijn, want dat heeft ook invloed op de compressieverhouding.
Verder kan het niet kwaad om met een hogere compressie te gaan rijden. De benzine van tegenwoordig is klopvast genoeg daarvoor.
- Login of registreer om te reageren
RE: 1275 blok, lage of hoge compressie???
Ingediend door MiniRandy op zo, 04-04-2010 14:48
Hallo iedereen,
Ik heb een Blok gekocht wat een 1275 gt moet zijn rood onderblok en cylinderkop. nu heb ik hem laten reviseren alleen een probleempje met de zuigers. de beste man van het revisie bedrijf heeft al 2 keer de verkeerde zuigers besteld en nu worden de juiste zuigers opeens het dubbele in prijs.
ik ga dus nu zelf op zoek naar de goede zuigers, maar nu is er dus het verschil in zuigers met hoge compressie en lage compressie.
ik heb de originele zuigers nog maar ik weet niet of dit nu hoge of lage compressie zuigers zijn.
Het typeplaatje staat helaas niet meer op de motor maar de originele boring is 70,6 millimeter(standaard maat) en is nu vergroot tot 71,1 millimeter(0.020 inch), zou eerste overmaat zuiger moeten zijn. verder heb ik 1 distributie ketting.
meer gegevens heb ik zelf niet om te achterhalen welke zuigers ik nu moet hebben.
iemand die me kan helpen?
alvast bedankt Randy