Superrob schreef:
1 Er zit een klein gaatje in de olievuldop, is dit normaal?
2 In die carteronluchtingen zit een soort van staalwol achtige zooi, heeft vast een doel maar eruit is misschien beter?
3 Deze slangen gaan samen weer de carb in, wat is hier eigenlijk het gevolg van, vaccumtechnisch zeg maar?
1 jep is normaal
2 Is nodig, gewoon laten zitten... Heb je geen last van...
3 Dan worden die gassen verbrand, ipv de vettige lucht door je motorruimte te verspreiden.
Meestal is een carter overdruk het gevolg van problemen met je zuigerveren...
- Login of registreer om te reageren
RE: 1275 - carter overdruk (update 17/11)
Ingediend door Superrob op za, 29-10-2005 19:54
Gister een andere mini erbij gekocht ...voor dagelijks gebruik word mijn 83er toch wat roestig.
Maargoed hijs voorzien van een 1275 met spaghettispruit en openluchfilter..best leuk.
Het volgende is het geval. Er is een zodanige overdruk dat de olie via de peilstok eruit gedrukt wordt. Niet zeer heftig, behalve als je er een uur mee over de snelweg rijd om m thuis te krijgen
Heb vandaag de carterontluchtingen eraf gehad en deze zijn goed. Als ik in de een blaas voel ik het uit de ander komen. Dingen die me opvallen:
- Er zit een klein gaatje in de olievuldop, is dit normaal?
- In die carteronluchtingen zit een soort van staalwol achtige zooi, heeft vast een doel maar eruit is misschien beter?
- Deze slangen gaan samen weer de carb in, wat is hier eigenlijk het gevolg van, vaccumtechnisch zeg maar?
Als ik het niet kan vinden, gaat ie er toch wel uit, maar voordat ik dat doe (OK had het al bijna gedaan vanmiddag :)" title="Evil" /> ) iemand een idee wat te proberen?
Hij rookt niet meer dan een normale mini, dus verbrand geen olie dus er komt mijns inziens in ieder geval geen olie in de zuigers.
Elke suggestie is welkom!