1275 laten lopen

RE: 1275 laten lopen

Ik heb sinds vrijdag een 1275 metro blok (12HH996AA) gekocht en die zit sinds donderdag in de mini.

Hij loopt alleen niet, de bougies zijn wel nat(benzine) hij vonkt wel, en bij verkeerde aansluiting van bougies backfire :).

Maar als de bougies goed aan zijn gesloten en ik laat em een tijdje gewoon goed ronddraaien geeft ie geen enkel teken van leven, geen plofje of iets.

Aangesloten onderdelen:
-de verdeler van een 1000cc, want die erbij zat deed het niet
-een nieuwe bobine van lucas sport(goudkleurig)
-de standaard carb van een 1300
-allu inlaat
-LCB uitlaat
-benzinepomp standaard(werkt)

vraag maar als je nog wat hierover moet weten...

Hebben jullie dus handige tips voor mij om het motorblok te laten lopen.

bij voorbaat dank,
robert

RE: 1275 laten lopen

verdeler 180 graden gedraaid?

default

RE: 1275 laten lopen

Begin al maar ééns de compressie te meten, en de ontstekings volgorde is 1342. Voordat je de compressie gaat meten kijk dan naar de klepspeling en indien nodig bijstellen.

RE: 1275 laten lopen

Slayer schreef:
verdeler 180 graden gedraaid?



verhaal klinkt inderdaad erg bekend.
je kan hem dan aan het lopen ( soepel maar geen response op gas) krijgen doordat je alleen de middenste twee cylinders laat zitten en deze dan ook nog omdraait*.

wazig nah!

als je de volgorde 180 graden omdraait krijg je
1342|=>|2431..

*zie je die middenste 3 en 4 .daar komt het door

RE: 1275 laten lopen

al hardstikke bedankt voor de snelle tips,

heb net al de verdeler 180 gedraaid, daar lag het niet aan

de klepspeling ga ik zo even doen, en ik heb niet zon compressie apparaatje, dusss die moet ik nog even "regelen"

als er nog meer tips zijn, laat ze maar komen, dan laat ik jullie weten welke de winnende was ;)

RE: 1275 laten lopen

als je de volgorde 180 graden omdraait krijg je
1342|=>|2431..



ff geheugen opfrissen:

je begint te tellen bij de verdeler op rechtsboven, en van daaruit rechtsom?

En de meest rechts cilinder (bij distributie) is nummer 1?

->1-3-4-2
dus aansluiting 1 op verdeler is bougie nr 1
en aansluiting 2 op verdeler is bougie nr 3
aansluting 3 is nr 4 en aansluiting 4 is nr 2?

zo was het
toch?

RE: 1275 laten lopen

Bijna je verdeler draait linksom ipv rechtsom. :)

RE: 1275 laten lopen

SirYun schreef:
Slayer":3kcv5m1e]verdeler 180 graden gedraaid?



verhaal klinkt inderdaad erg bekend.[/quote:3kcv5m1e]

Ik moest er gelijk aan denken ja, we zijn best een tijdje aan het zoeken geweest :x

Helaas is dat dus niet de oplossing gebleken bij Booster..

Heb je de ontsteking statisch op tijd gezet...???

default

RE: 1275 laten lopen

Heeft je bobine wel de volledige 12 volt?
De bobine van een 1000cc blok krijgt nl eerst 12 V en schakelt dan over naar 9 Volt.

Je kan dit makkelijk testen.
Draad (meen wit/rose) van de bobine halen en een draadje rechtstreeks van de + bobine op 12 Volt zetten. (natuurlijk wel op je zekeringkastje)
Je ontsteking opties op tijd zetten.
Wanneer je motor loopt de ontsteking vroeger gaan zetten.

grtzz Martin

RE: 1275 laten lopen

Mini Martin schreef:
Heeft je bobine wel de volledige 12 volt?
De bobine van een 1000cc blok krijgt nl eerst 12 V en schakelt dan over naar 9 Volt.


Dat verhaal gaat alleen op bij 1000's vanaf ca. '82 en dan nog alleen als de paars-witte draad is gebruikt i.p.v. de witte, die er ook in ligt.
Met een standaard Lucas sportscoil en gewone puntenontsteking moet je een 12V voeding hebben, dus de witte draad (die vaak is weggetaped in de kabelboom en bij het zekeringenkastje met een 'verloopdraad' is aangesloten). De paars-witte weerstandsdraad is bij sommige Mini's los naast de kabelboom gelegd en is dan makkelijk te verwijderen.

De ontsteking statisch op tijd zetten: zet de kleppen van cylinder 4 (aan de koppelingskant) op tuimelen, dan staan de kleppen van cylinder 1 (aan de thermostaatkant) dicht en staat cylinder 1 op ontsteken. Dan moet de rotor wijzen naar de aansluiting van bougiekabel 1. Als de kabels verkeerd zitten, moet je dat dus corrigeren. 1-3-4-2 tegen de klok in.
Zorg dat de contactpuntafstand ca. 0,35-0,40 mm is en kijk in de carburateur of de sproeierbuis niet heel erg diep staat (desnoods verdraaien).
Dan proberen te starten en tegelijk de ontsteking iets verdraaien als 'ie niet aanslaat (zowel vroeger als later proberen).

RE: 1275 laten lopen

Ik heb nu ff tijdnood dus heb even geen tijd om alle suggesties toe te passen, en morgen ga ik naar een golf mhieeeting, dus dan komt er ook niet zoveel van.

Als jullie nog willen lachen kan wel wat fotos van die mheeeting nemen. :)" title="Evil" />

ik laat het wel weten verder waneer er weer dingen geprobeerd zijn om HET te laten lopen.

RE: 1275 laten lopen

ITS ALIVE!!!

de oplossing zat natuurlijk in een samenspel van een hoop dingen:
-de onstekingsvolgorde(weet zo niet meer de goeie volgorde, maar daar stond ie dus niet op)
-de benzine verhouding (stond veeeels te veel)
-de onsteking stond veel te laat(ongeveer een kwart)

nu alleen nog een afstellen en een oplossing vinden voor het aansluiten voor de gas en choke kabel.

hardstikke bedankt mensen d:)b