1275 motor automaat ombouwen handgeschakeld

RE: 1275 motor automaat ombouwen handgeschakeld

Beste allemaal,

Ik heb een 1275 motorblok op de kop getikt, alleen is dit een automaat. Volgens mij komt hij uit een midget. Weet iemand of deze is om te bouwen naar een handgeschakeld? Wat moet ik hier allemaal voor ombouwen en aanschaffen?

Zou fijn zijn als iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt, groet, Valentijn

Een Midget heeft de motor in de rijrichting geplaats met de bak achter het blok, de Mini heeft het blok dwarsgeplaatst met de bak er onder.

Ik geloof niet dat er veel uitwisselbaar is 8)
Blok verkopen en een Mini blok aanschaffen is het makkelijkst.
Aan de andere kant, heb ik nog nooit van een Midget automaat gehoord?! Weet je zeker dat ie daar uit komt?
Foto?

Groetjes,
Theo van den Bogaard

Was er niet een Mini-model 'Midget', zoals er een heel aantal uitvoeringen was met fancy namen?
In elk geval, wanneer het wel een Mini motor is, dan heb je nog het punt dat de staart van de krukas van een Mini Matic motor langer is dan van een gewone Mini motor en ook is de olie leiding verbinding tussen blok en bak bij een automaat anders.
Begrijp ik dat je een compleet aggregaat hebt gekocht? Motorblok met automaatbak eronder?
Hopelijk heb je niet teveel geld neergeteld.

Foto van het blok zal veel veranderen denk ik

Beste Theo,

Bedankt voor deze info voor deze beginneling!

Heb je goede adressen, of ken je mensen die een 1275 blok met alle bijhorende randartikelen te koop hebben of mij verder kunnen helpen?

Groet, Valentijn

Theo van den Bogaard schreef:
Een Midget heeft de motor in de rijrichting geplaats met de bak achter het blok, de Mini heeft het blok dwarsgeplaatst met de bak er onder.

Ik geloof niet dat er veel uitwisselbaar is 8)
Blok verkopen en een Mini blok aanschaffen is het makkelijkst.
Aan de andere kant, heb ik nog nooit van een Midget automaat gehoord?! Weet je zeker dat ie daar uit komt?
Foto?

Groetjes,
Theo van den Bogaard

Bedankt Wim.

weer wat geleer, al koste dat een paar centjes:P .

Ik zoek dus nog een 1275 blok (gereviseerd of gereviseerd)met alle toebehoren.
Weet je nog iets?

p.s. is inderdaad een blok met koppeling en aggregaat eronder...

groet valentijn

wim fournier schreef:
Was er niet een Mini-model 'Midget', zoals er een heel aantal uitvoeringen was met fancy namen?
In elk geval, wanneer het wel een Mini motor is, dan heb je nog het punt dat de staart van de krukas van een Mini Matic motor langer is dan van een gewone Mini motor en ook is de olie leiding verbinding tussen blok en bak bij een automaat anders.
Begrijp ik dat je een compleet aggregaat hebt gekocht? Motorblok met automaatbak eronder?
Hopelijk heb je niet teveel geld neergeteld.

een hele unit moet er ongeveer zo uitzien:

wat is het motornummer? (op het plaatje onder bougie 1)

wat meer info over wat er bij ombouw komt kijken; afhankelijk van het feit of de Mini oorspronkelijk een automaat was of niet:
http://www.minimania.com/Mini_Automatic ... nformation

meer over de automaat zelf:
http://www.austinamericausa.com/
> technical advice > AP Automatic transmission

een Mini Midget is er nooit geweest volgens mij ( http://www.minisevenclub.nl/wiki/modellenlijst )

oja, kijk bij markt > aangeboden of op marktplaats/speurders voor een blok of bel eens wat sponsors van de site ...

HTH,
Theo van den Bogaard

Als je de automaat wilt verkopen, weet ik er hoogstwaarschijnlijk een liefhebber voor.