1275 wil niet meer starten.... HELP

RE: 1275 wil niet meer starten.... HELP

Nou ben ik ten einde raad. Ik dacht wel het 1 en ander te weten maar nu sta ik voor een raadsel. Wie kan me helpen?

Wat is er gebeurd! Ik heb een mini uit 77 met een vrijwel standaard 1275 blok, electriche ontsteking. Nou heb ik een slechte plus kabel (van accu naar startmotor) dat is bekend. Deze is op meerdere plekken door de isolatie heen en dat heeft me in het verleden al eens een brandje gegeven :( Nou is me van de week met het opkrikken de kabel tussen de krik/frame gekomen en heeft aarde gemaakt. Heb de hele kabel opnieuw met tape afgeschermd en dacht het hier wel bij bleef. Nou wil ik vandaag wegrijden start hij niet. Wat doet hij wel. Via de boxen ruisen en de startmoter geeft het geluid alsof de accu leeg is. Wat heb ik al gedaan: Accu gemeten (geeft 12V) overgestart vanuit de ford. Startmoter (met relais) vervangen, pluskabel apart buitenom gelegd. Alle kabel naar startmotor gekontroleerd. Niets hielp

Wie weet waar ik nog kan kijken???????

mischien is je min kabeldoorgeslaagen .moet je hem bij de accu ff loshaalen en daarna weer vast draaien in de caroserie dan he

En ik maar alles doormeten :?
Heb de min pool losgetrokken en een tijdje gewacht en.......... waarempel, hij doet het weer.
Kan me wel voor mijn kopslaan, zoiets simpels :x
Maar ja een wijze les voor de volgende keer. Harstikke bedankt voor je tip d:)b

Helaas, dit was toch niet de hoofdoorzaak. Gisteren heeft hij even gelopen, maar vandaag alweer hetzelfde probleem. Weer wilt hij niet starten. Heb overal stroom op, maar zodra ik de sleutel doordraai is er 1 klik en alles is dood :( (alleen een klere geruis door de boxen)

Wie o wie?????

Wij hadden ook problemen, met het starten... Ongeveer dezelfde problemen die jij noemt. Bij ons was het geval dat we geen extra massakabel hadden t.p.v. de startmotor... Deze even aangelegd en gene problemen meer met starten.

Voordat we dit hadden gedaan hadden we ondertussen al alles nagemeten en zelfs een nieuwe accu gekocht |:(

Lijkt me in mijn geval niet aan de orde (helaas). Rij nl al 5 jaar zo en nooit problemen gehad. Denk dat ik morgen maar een nieuwe aardkabel ga leggen. En eens een nieuwe bobine plaatsen (misschien is hij ook wel doorgeslagen??? :? :x )

Probeer eens om met startkabels direct van een hulpaccu (die Ford) op je startmotor aan te sluiten. Min op het koppelingshuis klemmen, plus tegen de startmotoraansluiting. Als de boel dan wel start, of in ieder geval rond gaat, zit de fout in dat circuit. Hoe is de aardekabel van je motor naar de carrosserie? FF meten heeft geen zin, de meetstroom is veel lager dan de startstroom. Graag horen we de uitslag...

Succes,

Bij de bobine zit een condensatortje. waarschijnlijk heeft alles een hoge spanning gehad en dit ding was dus nog harstikke geladen :? . Mijn ingebouwde toerenteller was dus ook kapot (zit aangesloten op bobine) Heb hem kortgesloten met de min pool van de accu en na wat geknetter terug ingebouwd. En voila tot nu toe loopt hij weer als een zonnetje. Morgenvroeg weer proberen te starten en hopen dat hij het nog steeds doet. Ja, echt overtuigd en 100% vertrouwen doe ik nog niet ;)