1300 a serie motor op magic wand versnellingsbak?

RE: 1300 a serie motor op magic wand versnellingsbak?

Vraagje,

is een 1300 a serie motor ( innocentie blok) zondermeer te plaatsen op een magic wand versnellingsbak??

bak komt onder een 62er 850 cc motor vandaan,

graag jullie reactie,

erik

Volgens mij kan het niet zomaar, maar ik heb er geen ervaring mee! Hier op het forum zijn vast mensen die weten welke tandwielen je nodig hebt maar ik weet wel dat het kan! De Union Jack Moke heeft een 1300 op een magic wand versnellingsbak daarom weet ik het [size=85:mp9s8ocl](die krijgt wel z'n kruiskoppelingen voor z'n oren :x )[/size:mp9s8ocl].

zo eens gaan horen bij bart (bmcparts)

het kan wel maar er zijn aanpassingen nodig hier en daar
maar wat is het giethuis numer op je bak 22a145 22a104 22a363 22a361 ???
of in iedergeval en bak van voor okt 1962 ???
zoja dan is het ook nog eens een cone sychro bak met messing/brons lagers in de tandwielen ipv naald lagers en zou ik het persoonlijk zeker niet doen

en gewoon deze 850 met bak orgineel bij elkaar houden
en en nieuwer type magic wand bak opzoeken bv 22g68 en deze aanpasen voor 1300 motor of 998 cooper wat wel direkt past

hilbert

dank hilbert,

ik zal de nummers eens bij elkaar gaan zoeken,

ik heb deze bak zonder motor gekocht, de orginele motor met bak van de woody zal ik ook zeker niet scheiden,

alleen is een 1300 volgend jaar op de bergpasjes van oostenrijk wel een stukje prettiger, vandaar de vraag

we gaan bezig

1000 cc 998 cooper heeft standaart altijd nog meer dan een standaard 1300 en dat past zo op je bak

verder zie ik net dat je woody van 1961 is dus zeker weten cone synchro en brass bearings
voor zo'n bak heb ik nog veel NOS tandwiellen assen kerstboom schakelhub liggen etc liggen ook nog een bijna complete bak huis 22g145 met alles gebruikt
niet goedkoop maar wil het als je interse hebt wel eens voor je optellen cone sychro gaan heel schaars worden

groet hilbert

Tadaa:
viewtopic.php?f=5&t=53275

Ik had precies hetzelfde probleem. Magic wand 1000 schakelmechanisme zoeken.