De overmatige roet aanslag komt door een slechte verbranding in je cilinders. Dit heeft te maken met de afstelling van je ontsteking, hierdoor wordt ook het knallen in je uitlaat veroorzaakt...
Om te beginnen zul je dus je onsteking moeten kontroleren, en de ontstekingsvolgorde.
De ontstekings volgorde is 1342. De 1ste cilinder is aan de distributiezijde.
Kontroleer of je de juiste bougies hebt.
Kontroleer de kontaktpunt afstand en verdelerkap.
Dit is ongeveer het belangrijkste om het probleem te kunnen verhelpen.
- Login of registreer om te reageren
RE: 1300 metro blok in mini houdt in
Ingediend door vissertw op ma, 01-12-2003 19:10
Hallo allemaal,
Wie weet raad, ik heb een 1300 metro blok in een mini gebouwd met daaraan een rvs uitlaatspruitstuk en een rvs uitlaatsysteem en een K & N luchtfilter de originele carburateur zit erop en er is bijna niet mee te rijden.
Als je een constante snelheid rijdt gaat het nog wel maar als je gas geeft houdt hij enorm in en geeft enorme knallen in de uitlaat.
Ik heb geprobeerd het in andere naalden te zoeken maar dat geeft nauwelijks resultaat.
Op CO staat hij goed afgesteld maar na een stukje rijden is de uitlaat echt roetzwart en mijn vrouw is een keer met de wagen gestrand waarop later bleek dat de bougies niet meer konden vonken vanwege het roet dat erop zat!
Wie heeft dat ook wel eens bij de hand gehad en kan een oplossing geven?
bvd Ton Visser