zou ik zo doen, volgens mij kan j e daar zo een 2e hands versnellingsbakkie bij kopen, en dat hoeft niet zo veel te kosten.
- Login of registreer om te reageren
zou ik zo doen, volgens mij kan j e daar zo een 2e hands versnellingsbakkie bij kopen, en dat hoeft niet zo veel te kosten.
Heel goed mogelijk dat het aan het schakelmechanisme ligt en niet aan de bak zelf. Bij Mini's worden de ophangrubbers met de jaren zacht (en door olie/vet aangetast), bij Metro's zal dat niet anders zijn. Je zou dat even kunnen checken voor je besluit de Metro te kopen.
Ik bedacht me geen seconde langer.
Voor 100 euro kun je geen bult vallen, erger is het wanneer het blok aan revisie toe is maar dan maalde ik er nog niet om.
Waar was dat ook alweer??
1 van de verschillen tussen de Metro en de Mini is de ophanging van het blok en de bijbehorende schakelstangen; een Metro heeft het blok veel losser hangen (geen hondebotje(s)) en de ophanging van de pook t.o.v. het blok is ook losser. In mijn ervaring heeft hierdoor de 'vaste' stang van het schakelmechaniek bij een Metro veel meer te lijden, maar de bak zelf kan dus best nog goed zijn.
100 euro voor een blok is niet te veel, maar je hebt wel het werk om van de rest af te komen
(zie ook: http://www.ime.org.uk/ime/m/metro_info.html
- metro engine upgrade - )
groetjes,
Theo van den Bogaard
Als je een rollende carresorie zelf naar de sloop toe brengt, zijn ze verplicht om hem aan te nemen.
Altans, dat hebben ze mij bij de sloop verteld.
Dus voor het blokje is het nooit te duur. Als er ook nog eens schijfremmen op zitten, zou het zelfs zonde zijn om hem te laten staan.
ik heb alleen het blok nodig . er zitten al schijf remmen op mijn mini , ik ga zaterdag kijken, heb goeie contacten met een oud ijzer boer die al eerder donor auto,s heeft op gehaald .
groetjes jeroen
voor het ombouwen van een 1000 naar 1300 moet je ff zoeken op dit forum, er is HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel geschreven over het inbouwen van een 1300 en de eventuele aanpassingen aan ventilator en cilinderkop en motersteunen...
heb ik je toch al een beetje geholpen, maar gebruik a.u.b. de zoekfunctie...
als er hier verder wordt gesproken over het hoe in te bouwen, dan draai ik deze op slot...
Maar je hebt geen geventileerde schijfremmen met klauwen met 4 zuigers op je mini???
Ik binnenkort wel!
maar het blijft een mini ,
het is geen lancer evo ofzo ,
100 naar 0 in 1.2 seconden ??????? ha ha
het is wel leuk ,
groetjes jeroen
ombouw 1000 naar 1300:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... mbouw+1300
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... mbouw+1300
ombouw 850 naar 1300:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... mbouw+1300
mini-power schreef:
toekomst 1300 rally blok met short shift 136 pk
136 pk ? Dat red je niet met een standaard 2e-hands Metro-blokje...
.. km-stand onbekend, minstens 14 jaar oud .. dan mag je in je handen knijpen met de helft
Theo van den Bogaard
En bovendien: als je 136 PK op een standaard versnellingsbak loslaat zal denk ik de houdbaarheidsdatum snel vervallen van de ingewanden van de versnellingsbak!
Met andere woorden: je moet toch ook iets met de versnellingsbak doen (JKD komt als eerste in mij op :)" title="Evil" /> )
Ha die mini-power, je moet autoyje gewoon kopen bovenblok overzetten op andere vesnellingsbak is werk niet 1 a 2 dagen max.
dus doen!!
suc6 rico
RE: 1300 metro soep lepel
Ingediend door mini-power op do, 22-04-2004 20:49
even weer een vraagje ,
nu kan ik een complete metro kopen 1300 . voor mij dus puur voor het blok ,
maar nu blijkt bij deze versnelings bak dat je er behoorlijk in kan roeren . maar hij schakelt verder wel goed , km stand van de auto is niet bekend . auto kost 100 euro .
gaat dit wat worden ????
groetjes jeroen