Het is raadzaam om -voordat je echte ingrepen gaat doen- eerst eens alle kabelschoentjes op te zoeken in het laagspanning circuit van de ontsteking. Soms zit zo'n ding nét zo los dat het contact een enkel keer wegvalt. Een voor een even los schuiven en weer vast. Je voelt dan zo, of het te gemakkelijk gaat. Dan met de waterpomptang ietsje toeknijpen; 'ietsje' dus.
Ook de kabelschoentjes van de electronica die de injectie en ontsteking verzorgen. Is de 'aarding' van dit apparaat 'in orde'?
Niets gevonden? Dan is er iets serieuzers aan de hand.
- Login of registreer om te reageren
RE: 1.3i slaat zowel warm als koud af
Ingediend door Sebastiaan11 op ma, 01-12-2014 10:03
Mijn 1.3i uit 1998 slaat de laatste tijd geregeld af. Eerst dacht ik dat dit alleen warm gebeurde. Bijvoorbeeld na een tijdje rijden stilstaand bij het stoplicht maar nu doet hij dit soms ook als ik hem net koud start. Het vreemde is ook dat hij het op bepaalde ritten geregeld doet en bij andere ritten helemaal niet. Nu bijvoorbeeld staat hij bij de garage en loopt hij als een zonnetje dus met uitlezen schieten ze nu ook niets op.
Zou super zijn als jullie me hier wat advies/uitleg bij kunnen geven.
Bij voorbaat dank,
Sebastiaan