2 cylinders

RE: 2 cylinders

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag, sinds begin deze week loopt mijn mini 1000 niet meer zo lekker als voorheen. De motor loopt stationair erg schokkerig.. Ik ben zelf gaan onderzoeken en ik kwam er achter dat de linker twee cylinders (als je er voor staat) niets doen. Als ik de bougiekabel van de linker twee cylinders eraf trek blijft het blok zelfde lopen.

De bougies vonken wel gewoon.. Hij maakt geen raar tikkend geluid, en hij rijd nog best nog best aardig.

Ik heb voor het weekend al een setje bougie kabels, een nieuwe verdelerkap en nieuwe bougies gehaald voor de zekerheid.

Mensen suggesties waar ik het zou kunnen zoeken?

Alvast bedankt!

Groeten,
Jankees

RE: 2 cylinders

Je koppakking is lek...

default

RE: 2 cylinders

Peter schreef:
Je koppakking is lek...



Helemaal mee eens.

RE: 2 cylinders

tikken zouden ook de kleppen kunnen zijn, kijk eens of die gesteld moeten worden. Anders denk ik ook aan de koppakking

RE: 2 cylinders

Ik zal even de uitkomst delen!

Ik dacht dus zelf ook aan de koppakking, ik heb de compressie gecontroleerd en deze was correct volgens het Haynes boek! Ik heb daarna de ontsteking gesteld, de contact puntjes vervangen de kleppen gesteld en de verdelerkap met daarbij de bougies vervangen en daarna liep hij weer als een zonnetje!

Gelukkig maar!

RE: 2 cylinders

Heb hetzelfde probleem. Ik reed gisteren, alles ging goed. Toen moest ik bij een stoplicht wachten, toen deze op groen sprong reed ik weg en toen begon het blok heel raar te lopen. Even nagekeken en cilinder 3 en 4 doen niks, ook hier vonken de bougies wel. Heb al alles geprobeerd, bougies verwisselen, 2 verschillende verdelerkappen getest en de complete ontsteking gewisseld en nog geen verschil. Zou dit kunnen zijn omdat alle onderdelen niet nieuw zijn of moet ik toch naar de koppakking kijken? Blok zou pas 73000km hebben gelopen op dit moment...

Ik heb de kleppen trouwens nog niet opnieuw gesteld maarja dat moet volgens mij niet zoveel uitmaken...?

RE: 2 cylinders

kleppen stellen en compressie meten!!!!

RE: 2 cylinders

Heb helaas geen compressiemeter..

RE: 2 cylinders

Hey Rick.

Ik had het al van Kevin gehoord... ik kom maandag ook naar jou toe.

Groetjes,

Maus

RE: 2 cylinders

Ik zal nog even vertellen wat het echt was... :-)

Ik heb de compressie gemeten, en daar was niks mis mee, dus geen koppakking! Het bleek de ontsteking te zijn! Scheelde weer een hoop werk!

RE: 2 cylinders

Hmm, dan ben ik toch bang dat het de koppakking is, zo even kleppen stellen en alles nakijken, wie weet.... Anders komend weekend de koppakking vervangen

RE: 2 cylinders

Ik had het over de oplossing van mijn probleem, kan natuurlijk zijn dat het bij jou wel de koppakking is..

succes!

RE: 2 cylinders

Ik denk het wel, net alles geprobeerd maar geen resultaat. Ik ga zaterdag de koppakking vervangen.

RE: 2 cylinders

Risky schreef:
Ik denk het wel, net alles geprobeerd maar geen resultaat. Ik ga zaterdag de koppakking vervangen.




Succes!!

RE: 2 cylinders

Probleem opgelost. Koppakking was kapot tussen cilinders 3 en 4. Komende week even alles goed afstellen, want hoor een kloppend geluid als ik vol gas rijd.... ontsteking en kleppen ga ik zowieso nakijken. Voor de rest loopt het blokje zeer netjes en blijft tot nu toe de olie ook gescheiden van de koelvloeistof.

RE: 2 cylinders

Gisteren nog kleppen gesteld en alles klinkt weer goed :)

RE: 2 cylinders

Mooi zo !

Bij het lezen van de titel dacht ik dat het over dit 2-cylinderblokje ging O:)

http://www.ebay.co.uk/itm/1959-MINI-PRO ... 9667736528