RE: 850 naar 1300?!
Ingediend door Remko op wo, 03-12-2003 13:14
Wat moet er nu allemaal vervangen worden
versnellingsbak + blok + koppeling moet vervangen worden. Ook inlaat/carburateur/luchtfilter. En ook je uitlaat. In principe kun je de rest van je 850 blijven gebruiken: remmen, aandrijfassen, koeling, motorsteunen, koppelingshulpcilinder.
Je zei dat je een 850 hebt, dan heb je hoogst waarschijnlijk trommels voor.... NIET LEUK BIJ EEN 1300!!! Ik raad je dus aan ook over moeten stappen op schijven! Dit is niet noodzakelijk, maar voor de veiligheid zou ik het zeker doen. Vermogen is leuk, vermogen tot stilstand brengen is ook wel handig!!!
Is een revisie goed zelf te doen?
Een revisie is zeker goed zelf te doen! Je kunt zelf de motor helemaal uit elkaar halen m.b.v. de haynes en een goed geheugen (anders houd je misschien wat schroefjes over ) Dan goed alles nakijken op beschadigingen, evt nieuwe lagers/oliepomp e.d. erin, alles goed schoonmaken en weer terug in elkaar schroeven. Je kleppen er ff uithalen, opnieuw met polijstpasta inschuren, in/uitlaat kanalen schoonmaken (evt polijsten voor betere flow)
Verder overal nieuwe pakkingen in stoppen en klaar is Kees
Let wel ff op; als je een metro-motor pakt, moet je een gat boven in de kop, daar waar de kachelkraan opgeschroefd wordt. Het is al voorgevormd, is alleen niet doorgeboord...
Suc6!!
Rem
- Login of registreer om te reageren
RE: 850 naar 1300?!
Ingediend door Pepe op di, 02-12-2003 23:09
Hallo forummers,
Ik heb het hele forum al doorgespit. Alle threads gelezen die iets met de ombouw naar een 1300 te maken hebben.
Nu is mij het volgende nog niet duidelijk (ja, ik moet "Tuning the A-series engine.." nog kopen):
- Wat moet er nu allemaal vervangen worden?
Klopt het dat de bak, koppeling en blok vervangen moeten worden en de rest (aandrijfassen, ed) kan blijven zitten.
- Is een revisie goed zelf te doen?
Ik koop dus een ('gaar') blok en bak en ga hem met boek in de hand reviseren. (Ben redelijk handig, moet alleen mijn kennis autotechniek opvijzelen)
Of kan ik beter bij Minispares een compleet gereviseerd blok kopen en de rest van het jaar droog brood eten?
Thanks...