ik zou het niet weten, maar zou wel leuk zijn
ik heb namelijk ook een cooper 91
- Login of registreer om te reageren
ik zou het niet weten, maar zou wel leuk zijn
ik heb namelijk ook een cooper 91
Volgens het boekje heeft een carb. Cooper 61 pk en een injectie 63 pk...
Een carb is veel makkelijker te kietelen als een injectie...
Heb ook een '91er carb...
ja en het geluid van een carb. vind ik ook veel mooier. lekker aanzuig geluidje :)" title="Evil" />
injectie loopt zo stil en netjes
Ingediend door dieseltje op ma, 08-11-2004 19:40
en aan een carb kun je zelf nog was afstellen(niet dat iedereen dit een voordeel vind) maar ik vind het wel een fijn idee dat ik geen computers in mijn auto heb
HOi,
Ik heb zelf ook een mini cooper uit '91 maar deze loopt niet snbeller als andere coopers. Het is alleen goedkoper en makkelijker deze te tunen!
GRTNx cyril
bedankt voor julie reacties maar nou weet ik nog nie of dit zo is maare waarom zijn die makelijker te tune denk je cyril
Volgens mij heeft dat helemaal niets te maken met dat het een carb uit 1991 is, maar is gewoon het feit dat het een carb is al genoeg. Komt geen computer (in de auto) aan te pas dacht ik, afstellen gaat gewoon met de hand
Je kunt er bijvoorbeeld een ander inlaatspruitstuk en naald op zetten! Bij een injectie gaat dit niet...
De 91 Cooper is de allerlaatste Cooper met carburateur. Je komt er veel dingen op tegen die ook later op de injecties zijn toegepast. Standaard heeft de carb Cooper inderdaad volgens de boekjes 2 pk minder dan injectie-Coopers (maar die 2 pk is minder dan de variatie die er per exemplaar in kan zitten).
Ik heb nog nooit gehoord dat hij harder zou lopen dan andere Coopers. Hij heeft zowiezo minder vermogen dan sommige oudere Coopers (1275 Cooper S bijvoorbeeld, of de Innocenti Coopers). Wel is het inderdaad zo dat er wat meer aan te tunen is, maar eigenlijk wordt dat pas echt belangrijk als je van plan bent om over de 100 pk te gaan (moet je eigenlijk niet willen). Tot daar kun je op een injectie net zo goed een LCB en een andere kop zetten. Het enige is dat je bij een injectie erop moet vertrouwen dat de ECU de inspuiting en de ontsteking netjes afstemd op de nieuwe onderdelen, terwijl dat bij een carb gewoon in te optimaal in te stellen is met "ouderwets" gereedschap (moet je wel naar de rollenbank).
Een ander inlaatspruitstuk is trouwens niet echt zonvol in het geval van een 91 carb Cooper, het standaard spruitstuk dat daar op zit is een van de beste spruitstukken die beschikbaar zijn voor de motor in die setup (1275, HIF44 carb). Ook het uitlaatspruitstuk doet niet veel onder voor een LCB.
Eelke schreef:
Een ander inlaatspruitstuk is trouwens niet echt zonvol in het geval van een 91 carb Cooper, het standaard spruitstuk dat daar op zit is een van de beste spruitstukken die beschikbaar zijn voor de motor in die setup (1275, HIF44 carb). Ook het uitlaatspruitstuk doet niet veel onder voor een LCB.
Dat is waar ook! Deze zijn standaard al gescheiden...
bobby minkels schreef:
maare waarom zijn die makelijker te tune denk je cyril
En vergeet niet dat ze niet alleen makkelijker te tunen zijn, maar dat de onderdelen ook goedkoper zijn...
Mini Power schreef:
Dat is waar ook! Deze zijn standaard al gescheiden...
Dat is niet het belangrijkste. Als dat het probleem is kan een zaag (nou ja...) je probleem oplossen. Maar de vorm is ook gewoon heel goed.
aaahhh zit da zo weer wat wijzer nou bedankt voor al julie reacties eindelijk is duidelijk hijd over dit punt enne ben trouwens sinds vandaag in het bezit van een 91 cooper mm nu aleen nog opknape maar ja komt alemaal goed hoop ik groete
Gefeliciteerd, ze zijn erg leuk (ben niet voor niks de mijne gaan restaureren in plaats van inruilen voor een andere Mini )
RE: 91 cooper
Ingediend door bobby minkels op ma, 08-11-2004 17:18
ha beste mini vrienden
ik heb al door verschilende mensen hooren zeggen dat een 91 cooper carb harder loopt en sneller optrekt dan andere coopers is dit waar en zo ja hoe komt dit??