Als er zoveel aan de bedrading is gerommelt wordt het een lang verhaal ben ik bang. Misschien een keertje uit laten lezen op foutmeldingen. Stationair goed, maar op touren niet kan je gas regel klep zijn, schakelaar bij gas bedaal, vliegwiel sensor, en ik weet niet wat nog meer. Misschien dat er mensen van hier je meer kunnen vertellen, maar ik adviseer je om hem uit te laten lezen.
Suc7
- Login of registreer om te reageren
RE: ,92 spi probleem..
Ingediend door Rob Timmer op di, 03-03-2009 12:49
Ik heb een tijdje geleden een 1300 spi gekocht uit 1992.
Eenmaal thuis besloten we het dingetje op de kleine puntjes aan te pakken.
Probleem voor de apk was o.a. de verlichting.
Deze brandde te zwak, en ik had al snel door waarom.
Iedereen houd van schakelaartjes, zo ook de vorige eigenaar.
Gebruik alleen wel de goede schakelaartjes want de schakelaars die er voor de verlichting in waren gebouwd hadden veel te veel weerstand.
Ik was bezig met de dim licht schakelaar om te bouwen. Deze deed het goed, mooie licht opbrengst en we gingen verder. Plotseling deed helemaal niks het meer.
Zekeringen na gekeken, allemaal intact.
Verder gekeken, en nooit heeft er meer een lampje gebrand.
Gedeelte verlichting even achterwege gegaan en verder gegaan met de andere dingetjes.
Motorisch is er iets mis mee..
Maar ik zou niet weten wat..
Vreemde verschijnselen:
Enorm roken bij het starten, en bij warme motor gas geven nog steeds, diepblauwe tegen zwarte kleur aan rook. (a.dam koffieshop is al jaloers)
Achter de auto staande, hoor je duidelijk knallen (die je hoort als plofjes) door de uitlaat heen gaan.
Hij loopt rauw, dat wel, maar loopt stationair wel goed.
Gas geven, is dipje, voordat hij hem op pakt.
Plotseling zat de koppeling ineens vast.
Pedaal omhoog, in de neutrale stand en muur vast.
Ja.. Zo vast dat het pedaal nu krom is
Gevalletje.. Ik sta stil en ik kan schakelen zonder dat de auto beweegt of vooruit schiet.
Voor de rest.. Bedrading is een ramp..
Bouwvakkertje bezig geweest volgens mij..
Kroon steentjes united