Hi,
Ik zou als ik jou was de complete aandrijfassen van de Mini gebruiken compleet met de potten. In principe zijn de potten van een Metro overigens hetzelfde. Je kunt ze ook allen even schoonmaken en kijken welke nog het beste zijn.
Op de ashoezen staat geen oliedruk, deze zijn er alleen maar om het vet in de homokineet, cq binnenste koppeling te houden.
Olielekkage bij een Mini komt vaak voor bij de keerringen van de aandrijfassen. Nu je het blok er toch naast hebt staan zou ik deze gelijk vervangen (zitten achter de potten)
Dennis
- Login of registreer om te reageren
RE: Aandrijfas vragen
Ingediend door nsluis op zo, 17-08-2003 10:29
Hoi!
Ik heb een metro motortje aangeschaft en kom langzaam tot het punt dat de oude motor eruit moet. Ik heb de Haynes gelezen en verscheidene posts op dit forum. Ik heb nu nog wat vragen over de aandrijfassen.
Als ik het goed begrepen heb is het mogelijk te kiezen tussen het verwijderen van de complete potten uit het differentieel huis (?) of de assen uit de potten te halen, mijn vraag daarbij is of de assen van de mini en de metro uitwisselbaar zijn. In de metro motor die ik heb zitten de potten nog in het differentieel huis dus als ze uitwisselbaar zijn hoef ik in principe alleen de assen uit de oude motor te trekken en ze in de potten van de metro motor terug te zetten.
Daarbij dan nog een vraag: waar zitten die ashoezen? Ik was altijd in de veronderstelling dat dat die rubbers waren die over de pot/as overgang zitten maar daar staat toch geen oliedruk op? Toen ben ik dus gaan twijfelen omdat ik dacht dat olieverlies vaak door versleten ashoezen ontstond aangezien iedereen aanraad die te vervangen.
Groet,
Nanne Sluis