Als het alleen de buitenste is zou ik alleen die vervangen en dan hoeft alleen het fuseestuk eraf. Kan je de assen in het blok laten zitten (de potjoint dan).
Als er geen noemenswaardige speling zit op je fuseekogels zou ik deze niet vervangen, is nergens voor nodig.
Mijn motto; als iets werkt ->AFBLIJVEN
Groet ron
- Login of registreer om te reageren
RE: Aandrijfashoes... Ook meteen keringen??
Ingediend door Birdy op wo, 30-11-2005 09:52
Mensen,
Ik moet binnenkort voor de APK en deed zaterdag een check... Alles leek prima, alleen 1 van mn aandrijfashoezen (aan de buitenkant) is gescheurt. Ik kan dit laten doen, maar zou het ook zelf kunnen doen... Nu zag ik ook dat mn blok aardig nat was aan de onderkant en zat zo te denken: zou het verstandig zijn om meteen de aandrijfaskeringen te vervangen (blok is leeg omdat aandrijfassen eruit moeten?)? En als ik dan toch bezig ben ook meteen mn fusees? (ik heb mn mini nu twee jaar, een gewoon een keer verversen zodat ik weet dat ze goed zijn)
Is dit een rare gedachte? Is het veel meer werk als je toch je aandrijfassen loshaalt voor een nieuwe hoes (het blok moet dan toch leeg van olie toch??) om meteen die keringen te vervangen??
En is als ik deze actie wil doen dit het goeie boodschappenlijstjelijstje:
1 aandrijfashoes
2 aandrijfasoliekeringen
1 koppelings-as kering (lekt ook)
1 jerrycan nieuwe olie
1 nieuw oliefilter
1 nieuwe koperen ring voor olieplug
4 fusee setjes
Deze post is eigenlijk voor de zekerheid, heb niet erg veel ervaring en ben bang dat ik in mn enthousiasme iets over het hoofd zie..
Zijn er misschien mensen met tips om ook meteen te doen als ik toch bezig ben??
Bedankt alvast!!