Tja, wat noem je special tools?
Als je de flens gaat demonteren is een fuseekogelsplitter al handig hoewel een stuk hout en een BFH 1 ook wel werkt.
Ik doe het Calver stylie; aanslagrubber bij de onderste draagarm verwijderen, daar een dikke moer op leggen. Dan de centrale wielmoer vast losdraaien, auto opkrikken, door het plaatsen van de moer zakt het wiel minder = makkelijk.
Onderste en bovenste fusee los, splitter of BFH 1 + hout gebruiken om de fusee's uit de konische zitting te halen. Stuurstang los met hetzelfde gereedschap.
Remklauw demonteren en ergens met een stuk ijzerdraad in het binnenscherm hangen.
Ty-raps van de binnenste homokineer hoes losknippen, en trekken maar aan die aandrijfas, floep en hij schiet eruit.
Als je ook de "jampotten" waar de binnenste homokineten ingaan wil demonteren; een bandijzer en wederom BFH 1 tussen het blok en de pot werkt, je kan echter ook een officieel stuk gereedschap kopen die op dezelfde manier werkt.
Succes!
NB BFH 1 = big fucking hammer
- Login of registreer om te reageren
RE: Aandrijfassen verwijderen
Ingediend door Sjoerd op zo, 03-08-2003 20:07
Na de zoekfunctie te hebben gebruikt heb ik nog niet echt een goed antwoord gevonden.
Ik wil namelijk de aandrijfassen verwijderen, en het liefst zonder special tools. (die weer lekker duur zijn ) Heeft iemand hier tips voor? Of [u:shtcbm17]moet[/u:shtcbm17] het gewoon met het Haynes en 18G1243 oid.