RE: aansluiten elektronische metro ontsteking
Ingediend door Mini Martin op za, 03-02-2007 20:40
Volgens mij zijn die niet geschikt voor 1000cc blokken, maar alleen voor 1300cc.
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door Mini Martin op za, 03-02-2007 20:40
Volgens mij zijn die niet geschikt voor 1000cc blokken, maar alleen voor 1300cc.
Ingediend door racing green rider op za, 03-02-2007 20:47
dat hoop ik niet.
ik heb hem gekocht van iemand die hem ook op zijn 1000tje had.
moet dus lukken.
Ik heb ook een elektronische ontsteking van een Metro op mijn 998 motor en ik heb het ook wel eens gehoord dat een elektronische ontsteking van een 1275 niet op een 998 past.
Ik ben toch eens gaan speuren op internet, maar kon er niets over vinden. Bij mij werkt het overigens uitstekend. Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn 998 nogal getuned is.
Wellicht kan iemand anders uitsluitsel geven?
Dennis
Ingediend door Mini Mart op zo, 04-02-2007 10:12
Ik had ook electronische ontsteking op de Van en deze was gewoon standaard. Nooit problemen mee gehad. Vond zelfs dat ie er beter door reed.
wat zijn de voor en nadelen voor het kiezen van een elektronische ontsteking?
Ingediend door racing green rider op do, 22-03-2007 18:34
ik heb de elektronische ontsteking werkend.
sorry, vergeten te posten.
hij heeft nu een betere vonk, hij loopt veel rustiger.
heb helemaal geen problemen weer gehad.
heb het spanningsverschilprobleem trouwens ook opgelost.
voordeel is, hij loopt veel rustiger, en heeft een betere vonnk.
bijkomend voordeel is dat je geen punten meer hoeft te stellen, branden nooit meer in, minder vocht problemen.
kortom gewoon doen.
ik ben zo tevreden, heb een reserve metro ontsteking op de kop getikt.
als deze er ooit mee op houd heb ik een nieuwe.
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 23-03-2007 09:43
hoe heb je die module nu dan aangesloten?
(ofwel welke van de pootjes was + en welke - )
goed dat het werkt in ieder geval,
Theo van den Bogaard
Ingediend door racing green rider op vr, 23-03-2007 09:51
ik zal zo eens kijken.
we hebben hem open gehad, en mijn collega kon zien wat de plus en mini moest zijn.
ik kijk vandaag even, en meld ht hier.
+ en de - naar de bobine brengen.
Ik heb wel zelf een "kabelboompje" moeten maken omdat ik de stekker wat op de ontsteking zit kwijt was
+ is de bovenste van de 3 pennetjes, - is de onderste.
Ingediend door racing green rider op vr, 23-03-2007 18:46
ik had dus maar 2 ipinnetjes
ze stonden haaks op elkaar.
ik zou nog even kijken, is ook zo.
komt nog, doe mijn best.
[size=85:3myz3h1t][topics samengevoegd - Crispy][/size:3myz3h1t]
ik heb hier een electronische ontsteking van Lucas.... (van een metro?)
er zit geen stekker bij met de originele draden. wie kan mij helpen?
welke kleur draad waar naar toe?
Wit gaat naar: 1 of 2
wit-zwart gaat naar: 1 of 2
ik hoop snel een antwoord te vinden. er zijn genoeg mensen die dit type onder de kap hebben.
groetjes Dirk
Ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door.
Volgens mij is de wit zwarte draad voor een toerenteller, iemand die dit kan bevestigen?
wit zwart is de signaaldraad, geeft het signaal aan de ontstekingspen en aan de toerenteler...
sorry dirk, ik kan het je niet vertellen, ik heb de andere electronische erin zitten...
ja, wit zwart gaat naar de toerenteller, maar is ook op de min van de bobine en op de module aangesloten.
Op de vraag van de pin bezetting durf ik even niet met zekerheid te antwoorden. Ik heb zelf het systeem van de metro, dat is ook met twee pinnen daar, maar in een Bosch achtige stekker gevat.
ondertussen weet ik dat bij mijn ontsteking met de 2 pennetjes. dat de min (zwart-witte draad) onder zit en de + boven. dit als je het zwarte kastje aan de rechterkant hebt zitten (radiator zijde)
de motor loopt.... maar zeer snel stationair
en de uitlaat wordt rood gloeiend.
messchien weet iemand mij te helpen.
onstekingtijdstip is volgens mij oke. asje in het blok is er wel uitgeweest.
het gaat hier wel om een standaard 1000.
ontstekingsvolgorde verkeerd... 1-3-4-2 vanaf de radiateurzijde...
timing en dergelijke staat goed? kleppen gesteld?
1-3-4-2 klopt
onsteking staat goed... alle standen geprobeert.
kleppen... ik heb ze gestelt voor het blok erin ging.... zal nog eens kijken.
klopt het dat de bougies in het geval van dit type onsteking op 1 mm moet staan?
maar daar zal de motor stationair niet rustiger op gaan draaien...
valse lucht? dan wordt je mengsel armer en gaat hij vanzelf harder lopen, welliswaar slechte verbranding, maar hij schiet omhoog in toeren...
al lijkt het me ook goed om in een ander topicje hierover verder te gaan...
Hallo,
Deze week is de bedoeling dat ik mijn gereviseerde motorblok voor het eerst ga starten:)
Maar nu heb ik een vraag welke aansluit op dit "topic".
link
link
[url][/url]
Ik heb een electronische ontsteking welke op een carburateur motorblok zit.
Op deze electronische ontsteking zit een zwarte module met drie pinnetjes. (Hier is een speciaal kabeltje voor (vind ik te duur)). Nu is mijn vraag welk pinnetje moet naar de + en welk pinnetje moet naar de - van de bobine en ik gok dat de middelste aarde is?
B.v.d.
Gr Nick
Ik zat er ook mee te worstellen, onze engelse minimaten hebben dit plaatje opt forum staan
RE: aansluiten elektronische metro ontsteking
Ingediend door racing green rider op za, 03-02-2007 17:17
hallo
ik ben vandaag bezig geweest met het aansluiten van elektronische ontsteking uit een metro.
het gaat om een lucas auu1087 2005
42629j 3287
mijn vraag is, hoe sluit ik dit aan op mijn 84 er 1000cc
er zit een ignition module op met 2 pootjes.
hoe sluit ik dit aan?
wie weet het?
richard