Inderdaad, geen electra nodig voor de snelheidsmeter en de kilometer teller. Even proberen:
Haal de tellerkabel los van de klok en hang hem buiten de motorkap (kap dus een beetje open laten). Dan van tape een vlaggetje aan de binnenkabel maken en een paar meter rijden. Als het vlaggetje draait, zit de kabel diep genoeg in de aandrijving van de bak. Het probleem zit dan in de teller(-aansluiting). Als het vlaggetje niet meedraait, dan proberen de kabel (als je weet stil staat....) al draaiende dieper in de bak te duwen. De binnenkabel moet even in-lijn komen te staan met de aandrijving, vandaar het draaiend duwen.
Laatste tip: als de tellerkabel wel meedraait maar niet lekker op de teller aan wil sluiten, moet je de auto tijdens het aansluiten achteruit duwen. Dan vindt de binnenkabel ook makkelijk de weg in de telleraansluiting.
Succes,
Hugo
- Login of registreer om te reageren
RE: Aansluiten kilometerteller kabel
Ingediend door Superrob op di, 08-07-2003 22:18
Nou de hele dag aan het klussen geweest. Ouwe dash eruit en middenklok erin. Daarvoor moest dus de kilometerteller kabel verwisseld worden. Ik wist niet dat ik zo1n acrobatische arm had zeg! Maar goed aangesloten en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. En wat schetst mijn verbazing....hij doet het niet! Zul je altijd zien . Maar goed iemand een idee waar het aan kan liggen? De kabel was heel daar heb ik naar gekeken. Ik had op een gegeven moment het idee dat het binnenwerk er een beetje ver uitstak aan de tellerkant Geen idee of dat zo hoort....
Iemand een suggestie?
PS verder nog niks aan elektra aangesloten maar zonder dat moet ie het toch gewoon doen?