Aansluiten knipperled (alarm) --- Probleem opgelost!

RE: Aansluiten knipperled (alarm) --- Probleem opgelost!

Ik heb bij Automat een 'knipperledje' gekocht. Het is de bedoeling dat als het contact uit staat het ledje gaat knipperen.

Op de verpakking staat dat 1 draadje van de led aan constante stroom moet en de ander aan contactgeschakelde stroom. Als ik dit zo aansluit doet hij helemaal niks.
Als ik de contactgeschakelde aansluiting van de led aan de massa doe knippert hij wel.

Ik zoek dus een draad die met contact "uit" aan de massa ligt en met contact "aan" niet aan de massa ligt. Zit er überhaubt wel zo'n draad in een Mini? Iemand???

RE: Aansluiten knipperled (alarm) --- Probleem opgelost!

Ik kwam er zelf ook geen wijs meer uit, had t zelfde probleem!
Ben gewoon even langs de Halfords gereden en zij hebben t voor me gemaakt, maar hier op t forum zal vast wel iemand zijn die wel weet hoe het moet, anders heb je dus een alternatieve oplossing :)

RE: Aansluiten knipperled (alarm) --- Probleem opgelost!

Markos schreef:
Ik zoek dus een draad die met contact "uit" aan de massa ligt en met contact "aan" niet aan de massa ligt.



En als je het nou omdraait? Constante massa en geschakelde spanning, weet het niet zeker, maar denk dat er in het lampje al een omvormer zit (dat ie gaat knipperen als je contact uitgaat ipv als je contact aangaat). Dus dan zou die moeten werken.

En idd als je aan 1 draad constante plus doet en aan de andere draad geschakelde plus kan ie nooit werken.

RE: Aansluiten knipperled (alarm) --- Probleem opgelost!

je kan natuurlijk ook gewoon een schakelaar onder dash doen en dan dat ledje op een aparte zekering zetten dus zijn eigen lijn geven...

RE: Aansluiten knipperled (alarm) --- Probleem opgelost!

Dit probleem ben ik ook tegenaan gelopen bij het inbouwen van een lampenpieptertje in de MPi van mijn ouders (bijna hetzelde, alleen vervang je de constante spanning dan door de stuurspanning van de lampen); ik heb geen signaal kunnen vinden dat bij contact uit aan massa staat.

Bij mijn eigen 91-er wordt de contactspanning van het contactslot wel aan massa gelegd, en ik denk haast dat dat bij andere Mini's, behalve dan dus injectie-modellen (ik vermoed zelfs alleen MPi), niet veel anders is.

Kom je er toch niet uit, dan kun je een oplossing maken met een relaisjte dat je aanstuurt via de contactspanning; met contact aan schakel je het relais naar een onaangesloten aansluiting, of anders positieve spanning, met contact uit schakel je het door naar massa.

RE: Aansluiten knipperled (alarm) --- Probleem opgelost!

mini7 schreef:

En idd als je aan 1 draad constante plus doet en aan de andere draad geschakelde plus kan ie nooit werken.



Volgens mij wel want als je geschakelde plus uitgeschakeld staat dus geen spanning, fungeert de geschakelde plus als massa!

RE: Aansluiten knipperled (alarm) --- Probleem opgelost!

Dat hangt dus van de geschakelde plus af. Soms (meestal?) wel, maar het hoeft niet.

RE: Aansluiten knipperled (alarm) --- Probleem opgelost!

mini7 schreef:
En als je het nou omdraait? Constante massa en geschakelde spanning, weet het niet zeker, maar denk dat er in het lampje al een omvormer zit



Dit heb ik net geprobeerd, geen resultaat.
Grrr, dat zo'n Halfordsmannetje het wel lukt |:(

Misschien dat Dropje ff voor mij het hele dash eruit wil slopen en kijken hoe het zit... :D

RE: Aansluiten knipperled (alarm) --- Probleem opgelost!

meten=weten (istieweer:))
Meet gewoon de draden onder je contactslot na, kun je daar niets vinden, moet er vast wel een zekeringkast aansluiting zijn.

Wouter

RE: Aansluiten knipperled (alarm) --- Probleem opgelost!

Roger schreef:
mini7":1571mtuu]
En idd als je aan 1 draad constante plus doet en aan de andere draad geschakelde plus kan ie nooit werken.



Volgens mij wel want als je geschakelde plus uitgeschakeld staat dus geen spanning, fungeert de geschakelde plus als massa![/quote:1571mtuu]


Klopt...heb het een tijd terug nog in een Porsche 928 op deze manier ingebouwd en het werkt wel degelijk.....Ding is inmiidels wel te koop komen te staan....iemand toevallig interesse...??? :)" title="Evil" />

RE: Aansluiten knipperled (alarm) --- Probleem opgelost!

Zet er gewoon een relias tussen dan ben je van alles af.
Gebruik hiervan het verbreek-contact om je massa te schakelen en als je em op contact zet valt tie af.
Of begrijp ik het nou niet |:( |:( |:(

RE: Aansluiten knipperled (alarm) --- Probleem opgelost!

Markos schreef:

Dit heb ik net geprobeerd, geen resultaat.
Grrr, dat zo'n Halfordsmannetje het wel lukt |:(

Misschien dat Dropje ff voor mij het hele dash eruit wil slopen en kijken hoe het zit... :D



ga anders eens bellen met de Halfords of iemand anders die je zou kunnen helpen, zo'n zaken weten meestal wel raad!!

Enne, wat Har (minivan) schrijft kan best eens goed kloppen!! Probeer dit eerst eens..

RE: Aansluiten knipperled (alarm) --- Probleem opgelost!

Tuurlijk werkt dat wel.

Ik heb wel niet lang op school gezeten maar dat hebben ze me toch bijgebracht.

Je hebt zelfs maar een relais met 3 pootjes nodig :) :)" title="Evil" />

RE: Aansluiten knipperled (alarm) --- Probleem opgelost!

Ten eerste iedereen bedankt voor de tips!

Ik ben er intussen uit! Omdat mijn auto nog in restauratie is had ik de verdelerkap en bobine nog niet aangesloten. Met dit wel aangesloten doet de knipperled het op de voorgeschreven draden (12V constant en 12V contactgeschakeld).

Het ledje krijgt als het contact "aan" staat dus aan beide kanten 12V, en zal dan niet gaan branden.
Met het contact "uit" is er aan 1 kant nog (constante) 12V. De andere kant wordt eigenlijk aan massa gelegd en dan brandt de led dus...