Normaliter kan een lang-staart(oud type startmotor) [u:3jj39fzm]niet[/u:3jj39fzm] vervangen worden door een nieuw type met het startrelais erop gemonteerd...
Ik zou voorlopig ff nog geen geel-witte draad op de startmotor aansluiten, ook zonder deze moet het gewoon werken nl.
Check alle aansluitingen eens want ik heb zo'n vermoeden dat je iets over het hoofd ziet.
Waarom werk je overigens met een extra relais?
Ik heb zelf wel eens zo iets gedaan maar zonder een extra relais en dat werkte gewoon...
- Login of registreer om te reageren
RE: Aansluiten startmotor in een Van uit ´83
Ingediend door Mini Mart op zo, 26-03-2006 17:45
Ik heb al behoorlijk gezocht en eigenlij al bekend met het onderwerp maar toch ik heb een probleem.
Ik heb bij mijn vorige mini uit ´85 al eens een oud type startmotor vervangen voor een nieuw type en dit werkte gewoon. Ik heb alle info bewaard en dacht ook even bij de Van een nieuw type startmotor te monteren samen met het nieuwe type koppeling
Maar goed, prpbleem is als volgt:
Naar het relais op de startmotor gaan alle bruine draden die eerst op het losse relais zaten (die waren toch al verbonden). Op de grote stekker zit nu een geschakelde draad naar het extra relais welke weer gevoed voor door een + de schakeldraad van het contact en uiteraard een -. Nu heb ik dus op het relais van de startmotor een klein stekkertje over en ik weet niet waar deze op aangesloten moet worden. Het extra relais werkt wanneer ik het contact om zet en ook de startmotor werkt als ik de + verbind met de grote stekker.
Wat mis ik nog waardoor mijn startmotor niet geactiveerd wordt door het omzetten van het contact?
[edit] misschien handig om te weten dat ik en electronische ontsteking heb. Ik heb namelijk ook gelezen over een wit/gele draad die ergens op aangesloten moet worden (volgens mij zelfs op het kleine stekkertje van de startmotor). En laat er nou aan de electronische ontsteking een wit/gele draad zitten.
Moet deze dan aangesloten worden op de kleine stekker van de startmotor?