Lijkt me meer te klinken als een kwestie van een correct of incorrect gemonteerde gasklep.
- Login of registreer om te reageren
Lijkt me meer te klinken als een kwestie van een correct of incorrect gemonteerde gasklep.
Ja, dat dacht ik ook eerst maar zit ongeveer 5 mm verschil in de plek van het gaatje. Als het lukt plaats ik even een fotootje ervan.
RE: Aansturing vacuüm vervroeger HS4
Ingediend door Miniron op vr, 30-03-2012 11:00
Ik heb een kleine tip voor mensen die aan het worstelen zijn met de vacuümvervroeger:
Bij het vervangen van mijn ontsteking (van contactpuntjes -> elektronische) ben ik erachter gekomen dat mijn vacuümvervroeger niet goed aangestuurd wordt.
Ik heb altijd geleerd dat er bij accelereren (bij constante volgas nemen je centrifugaal gewichtjes de vervroeging over) er een vacuüm komt te staan op je vacuümvervroeger, doordat de gasklep opengaat en er een verbinding ontstaat tussen inlaatspruitstuk (altijd een vacuüm bij draaiende motor) en het vacuüm gaatje (welke in verbinding is met de vacuümvervroeger) achter de gasklep.
Nu kwam ik er achter dat bij mijn HS4 het vacuüm gaatje voor de gasklep is geplaatst (rechtstreeks in verbinding met inlaatspruitstuk), wat inhoudt dat als je de motor start de vacuümvervroeger meteen maximaal aangestuurd wordt en de ontsteking in zijn maximale vervroeging zet. Op deze manier is de ontsteking natuurlijk nooit goed te krijgen.
Gelukkig had ik nog een HS4 liggen waarbij het vacuüm gaatje wel aan de goede kant van de gasklep zit en na het wisselen van de carburateur, was het hele probleem verholpen en reageert de motor veel beter op het gaspedaal.
Er zijn dus verschillende HS4 carburateurs op de markt, dus let even op of je de goede hebt.
Gr,
Ron